خرید ساعت مچی

|

صفحات پاپ آپ popup window

دانلود انواع فایل های آموزشی

دانلود انواع فایل های آموزشی

دانلود انواع مقاله تحقیق مقاله ترجمه شده نمونه سوالات پاورپوینت وسایر محصولات

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • ترجمه مقاله بررسی بخش کشاورزی و تراکم صنعتی

    دسته :

    مهندسی صنایع - کشاورزی

    فرمت/ورد تعداد صفحات ترجمه شده 3
    قیمت : 2000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد ترجمه مقاله بررسی بخش کشاورزی و تراکم صنعتی :

ترجمه مقاله بررسی بخش کشاورزی و تراکم صنعتی

293019

فهرست

عنوان انگلیسی مقاله: Agricultural sector and industrial agglomeration
عنوان فارسی مقاله: بخش کشاورزی و تراکم صنعتی
دسته: مهندسی صنایع – کشاورزی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ٣
چکیده ترجمه:
در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، بخش کشاورزی، کارگران زیادی را در صنایع تولیدی به کار می گیرد. ما در اینجا به بررسی سمدل جغرافیای اقتصادی می پردازیم که در آن حمل و نقل محصولات کشاورزی هزینه بردار بوده و اینکه تولید کنندگان کارگرانی را از بخش کشاورزی محلی استخدام می کنند که مهارت کافی را ندارند. نتایج ما نشان می دهد که پارامترها در بخش کشاورزی برای تعیین پیکره بندی فضایی فعالیت های اقتصادی حائز اهمیت می باشند. ما در اینجا عملیات تحلیلی را در ارتباط با این مدل انجام می دهیم. موازنه مربوط به بخش ها با توجه به نتایج اول و دوم مقایسه می گردد.
– مقدمه
نقش هزینه حمل و نقل محصولات کشاورزی و بازارها به عنوان مسئله مهمی در توسعه بخش های شهری و روستایی بسیاری از کشورهای کمتر توسعه یافته می باشد که در این کشورها بخش قابل توجهی از جمعیت به کشاورزی علاقمند می باشند. در سال ١٩٨٩، جمعیت افرادی که به کشاورزی علاقمند بودند، بیش از ۶٠% کل جمعیت در هند، چین و بسیاری از کشورهای آفریقایی را تشکیل داده است ؛ این فرایند (فعالیت های کشاورزی) بیش از ۴٠% اکثریت کشورهای غیر نفتی آسیایی و ٣٠% در اکثر کشورهای آمریکای جنوبی را شامل شده است.

ترجمه مقاله بررسی بخش کشاورزی و تراکم صنعتی

قیمت : 2000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: سه شنبه 30 شهريور 1395برچسب:ترجمه مقاله بررسی بخش کشاورزی و تراکم صنعتی,ترجمه مقاله ,بررسی بخش کشاورزی و تراکم صنعتی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • ترجمه مقاله تجزیه و تحلیل الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات

    دسته :

    مهندسی صنایع

    فرمت/ورد تعداد صفحات ترجمه شده 11
    قیمت : 9000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد ترجمه مقاله تجزیه و تحلیل الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات :
ترجمه مقاله تجزیه و تحلیل الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات

http://powerpoint24.ir

فهرست
عنوان مقاله به انگلیسی : An Analysis of Particle Swarm Optimizers
عنوان مقاله به فارسی : تجزیه و تحلیل الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات (PSO)
تعداد صفحات ترجمه فارسی :۱۱

فرمت: ورد (Word)
دسته : مهندسی صنایع

چکیده

بسیاری از مسائل علمی، مهندسی و اقتصادی شامل بهینه سازی مجموعه ای از پارامترها می باشد. این مسائل شامل نمونه هایی همچون به حداقل رسانی اتلاف در شبکه برق با یافتن تنظیمات بهینه بخش ها، یا تقویت شبکه عصبی برای تشخیص تصویر چهره افراد می باشد. الگوهای بهینه سازی بیشماری مطرح شده اند تا به حل این مشکلات ، با درجلت مختلفی از موفقیت بپردازند. بهینه سازی ازدحام ذرات (PSO) تکنیک نسبتا جدیدی می باشد که به صورت تجربی نشان داده شده است که دارای عملکرد خوبی بر روی بسیاری از این مسائل بهینه سازی می باشد. این مقاله مدل نظری را ارائه می دهد که می تواند برای شرح رفتار بلندمدت الگوریتم مورد استفاده قرار گیرد. نسخه پیشرفته بهینه کننده ازدحام ذرات ایجاد شده و نشان داده شده که دارای همگرایی تضمین شده ای بر روی سطح محلی می باشد.این الگوریتم رو به توسعه بوده، که منجر به الگوریتم هایی با همگرایی تضمین شده در سطح جهانی شده است. مدلی برای ایجاد الگوریتم های PSO مشترک ایجاد شده است، که منتهی به معرفی دو الگوریتم مبتنی بر PSO جدید شده است. شواهد تجربی نیز ارائه شده تا به پشتیبانی از خصوصیات نظری پیش بینی شده توسط مدل های مختلف، با استفاده از فعالیت های مبنا ترکیبی برای بررسی مشخصه های ویژه بپردازد. سپس الگوریتم های مختلف مبتنی بر PSO ،در مورد  فعالیت تقویت شبکه های عصبی اعمال می گردد که به ادغام نتایج حاصل شده بر روی فعالیت های مبنا ترکیبی بپردازد.

مقدمه

شما با صدای ساعتتان بیدار می شوید. ساعتی که توسط شرکتی ساخته می شود تا سود خود را با مد نظر قرار دادن تخصیص بهینه منابع تحت کنترلش به حداکثربرساند. شما کتری را روشن می کنید تا قهوه ای درست کنید، بدون اینکه در مورد مدت زمان طولانی که شرکت برق برای بهینه سازی ارائه برق وسایل تان صرف می کند، فکر کنید. هزاران متغیر در شبکه برق تلاشی را به منظور به حداقل رسانی اتلاف در شبکه به منظور به حداکثر رساندن بازدهی تجهیزات برقی تان انجام می دهد. شما وارد اتومبیلتان شده وموتور را بدون درک پیچیدگی های این معجزه کوچک مهندسی شده، روشن می کنید. هزاران پارامتر توسط سازندگان مد نظر قرار داده می شود تا وسیله نقلیه ای را تحویل دهند که متناسب با انتظارتان بوده، که شامل  زیبایی بدنه تا شکل آینه بغل اتومبیل می باشد تا از تصادف جلوگیری شود. زمانی که در ترافیک گیر می کنید، به این می اندیشید که آیا برنامه ریزان شهری می توانند به بهینه سازی طرح جاده بپردازند تا تنها در طی یک ساعت به محیط کار خود برسید؟

ترجمه مقاله تجزیه و تحلیل الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات

قیمت : 9000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: سه شنبه 30 شهريور 1395برچسب:ترجمه مقاله تجزیه و تحلیل الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات,ترجمه ,مقاله تجزیه و تحلیل الگوریتم, بهینه سازی ازدحام ذرات,ترجمه مقاله تجزیه و تحلیل الگوریتم بهینه سازی ,ازدحام ذرات, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • ترجمه مقاله پروژه های صنعتی و زیرساختی در بخش های خصوصی

    دسته :

    مهندسی صنایع

    فرمت/ورد تعداد صفحات ترجمه شده 12
    قیمت : 9500 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد ترجمه مقاله پروژه های صنعتی و زیرساختی در بخش های خصوصی :

ترجمه مقاله پروژه های صنعتی و زیرساختی در بخش های خصوصی

index

فهرست

عنوان انگلیسی مقاله: Industrial and infrastructure projects in the private sector
عنوان فارسی مقاله: پروژه های صنعتی و زیرساختی در بخش های خصوصی
دسته: مهندسی صنایع
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ١٢
چکیده ترجمه:
در سال های اخیر روند رو به رشدی برای دولت ها در بسیاری از کشورها ایجاد شده که پروژه های مهم زیربنایی و صنعتی را در اختیار بخش های خصوصی قرار می دهند. دولت  به جای دادن ضمانت مستقیم در ارتباط با تعهدات پروژه، نگاهی به بخشهای خصوصی داشته تا با پیش بینی درآمد به عنوان یک تضمین، سرمایه گذاری در پروژه داشته باشند.
اخیرا، تعداد زیادی از کشورها برنامه های خصوصی سازی مختلفی همانند انتقال عملیات ساخت (BOT)، خصوصی سازی عملیات ساخت (BOO)، انتقال امتیاز ساخت (BOT)، انتقال عملیات ساخت به شکل خصوصی (BOOT)، خصوصی بودن انتقال ساخت (BTO)، را آغاز کرده اند.
بسیاری از دولت ها رویکرد انتقال فعالیت ساخت را پذیرفته، که به این ترتیب بخش خصوصی تاسیسات را عملیاتی کرده و بعد از دوره مشخص، واگذاری آن را به دولت محول می سازد. موفقیت پروژه Eurotunnel (تونل اروپا) در افزایش سرمایه تقریبا به اندازه ١۵٠٠ میلیون دلار امریکا درارتباط با پروژه تونل زیرزمینی توجه گسترده جهانی را به سمت طرح BOT کشانده است. نمونه ای از پروژه های زیربنای که بر مبنای BOT به شکل خصوصی در آمده است عبارتند از نیروگاه برق، تاسیسات تصفیه آب نوشیدنی و ذخایر آبی، جاده های عوارضی، تونل ها و پل ها. فرانسه و بیرتانیا از جمله کشورهایی هستند که در آن ها پروژه های BOT به اجرا در می آیند و اخیرا کشورهای رو به توسعه از چنین طرحی برای به اجرا در آوردن پروژه های زیرساختی استفاده می کنند.
شکل های پروژه BOT
١- خصوصی سازی عملیات ساخت (BOO)
در این شکل، بخش خصوصی (شرکت صاحب امتیاز) مسئول طراحی، سرمایه گذاری ، ساخت و نظارت بر تاسیسات می باشد.  در پروژه BOO عنوان حق مالکیت با صاحب امتیاز می باشد. هیچ حق مالکیتی به دولت واگذار نمی شود.
٢- عملیات انتقال ساخت (BTO)
در پروژه BTO، بخش خصوصی (شرکت صاحب امتیاز) تاسیسات را ساخته و حق مالکیت را به دولت واگذار می کند.  صاحب امتیاز با گرفتن قرارداد به منظور اجرای تاسیسات آن را عملیاتی می کند.
٣- انتقال امتیاز ساخت (BLT)
بخش خصوصی (شرکت صاحب امتیاز) تاسیسات را به عهده گرفته و امتیاز آن را واگذار کرده و در پایان دوره مورد توافق آن را به دولت انتقال می دهد.

ترجمه مقاله پروژه های صنعتی و زیرساختی در بخش های خصوصی

قیمت : 9500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: سه شنبه 30 شهريور 1395برچسب:ترجمه مقاله پروژه های صنعتی و زیرساختی در بخش های خصوصی,ترجمه مقاله پروژه صنعتی و زیرساختی در بخش های خصوصی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ا کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • ترجمه مقاله فرایند شبکه تحلیلی (ANP) جهت ارزيابي سيستم هوش کسب و کار

    دسته :

    مدیریت

    فرمت/ورد تعداد صفحات ترجمه شده 22
    قیمت : 13000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد ترجمه مقاله فرایند شبکه تحلیلی (ANP) جهت ارزيابي سيستم هوش کسب و کار :
ترجمه مقاله فرایند شبکه تحلیلی (ANP) جهت ارزيابي سيستم هوش کسب و کار
676

فهرست

عنوان انگلیسی مقاله: Research on using ANP to establish a performance assessment model for business intelligence systems
عنوان فارسی مقاله: تحقیقی پیرامون استفاده از فرایند شبکه تحلیلی (ANP)، جهت استقرار یک مدل ارزیابی عملکرد برای سیستم هوش کسب و کار
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ٢٢
چکیده ترجمه:
برای رقابت در محیط سخت، الکترونیزه کردن این انکان را برای کسب و کار ایجاد کرده تا سیستم های هوش کسب و کار (BI) را به منظور تصمیم گیری، بکار گیرد. به هر حال، برای جلوگیری از تجارب ناکارامد در طی این آرایشات، این مسئله حائز اهمیت می باشد تا تاثیر فکتورهای سیستم هوش کسب و کار BI را مشخص کنیم و روش ارزیابی مناسبی را برای سنجش عملکرد سیستم های هوش مصنوعی پیدا کنیم. در این مقاله، مدل ارزیابی مبتنی بر فرایند شبکه تحلیلی (ANP)  ایجاد شده تا به ارزیابی کارایی سیستم های هوش کسب و کار بپردازد. علاوه بر این پرسشتامه کارشناسانه ای مورد استفاده قرار می گیرد تا به تصفیه ماتریس های عملکردی مفید بپردازد، که به عنوان زیر شاخه ای برای مدل ANP می باشد. در نهایت مورد واقعی با استفاده از مدل ارزیابی کارآمد مبتنی بر ANP ساختاری برای سیستم های هوش کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. نتایج نشان می دهد که مهمترین فاکتوهایی که بازدهی سیستم هوش کسب و کا را تحت تاثیر قرار می دهند عبارتند از: استفاده از این مدل برای ارزیابی عملکرد هوش کسب و کار نمونه مورد مطالعه، ابن مورد نشان می دهد که بهبود ٢۴% در بازدهی حاصل شده است، که شامل درک سطح مدیریتی می باشد. بنابراین، چنین مدل ارزیابی کارآمدی، می تواند برای ارزیابی عملکرد سیستم هوش کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد. آن همچنین شاخص عملکرد و مسیرخای بهبود را برای کاربران و فروشندگان هوش کسب و کار، برای جایگزین کردن کلی در بازدهی و حبران سیستم ایجاد می کند.
مقدمه
سازمانهای سنتی معمولا با مسائلی مانند ازدحام داده و کمبود اطلاعات کمبود دانش ناکافی بودن گزارشات روبرو هستند. در نتیجه برای تصمیم‌ گیری به موقع در کمترین زمان ممکن در شرایط مورد نیاز سطوح بالای مدیریت معمولاً تصمیمات را بر اساس تجربیات خودشان اخذ می‌کنند که این نیز به نوبه خود باعث بالا رفتن ریسک تصمیم‌گیری و یا حتی پایین آمدن ارزش تصمیم‌گیری آنها می‌شود.
در حالی که رقابت جهانی در حال بیشتر شدن است روش‌های تصمیم‌گیری قدیمی دیگر نیازمندی‌ سازمانها را برطرف نمی‌کند. سازمانها باید استفاده خوبی از ابزارهای الکترونیکی جهت استخراج اطلاعات از حجم زیاد داده داشته باشند. روشی که سازمانها برای توسعه الکترونیکی شدن از لایه عملیاتی به لایه مدیریتی در پی می‌گیرند موضوعی است که در موج جدید الکترونیکی شدن غیرقابل اجتناب است.

ترجمه مقاله فرایند شبکه تحلیلی (ANP) جهت ارزيابي سيستم هوش کسب و کار

قیمت : 13000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: سه شنبه 30 شهريور 1395برچسب:ترجمه مقاله فرایند شبکه تحلیلی (ANP) جهت ارزيابي سيستم هوش کسب و کار,ترجمه مقاله فرایند شبکه تحلیلی, (ANP), جهت ارزيابي سيستم هوش کسب و کار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • ترجمه مقاله كيفيت خدمات بر اساس مقياس سروكوال زباني فازي

    دسته :

    مدیریت

    فرمت/ورد تعداد صفحات ترجمه شده 18
    قیمت : 10000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد ترجمه مقاله كيفيت خدمات بر اساس مقياس سروكوال زباني فازي :

ترجمه مقاله كيفيت خدمات بر اساس مقياس سروكوال زباني فازي

index

فهرست

عنوان مقاله: Service quality gaps analysis based on Fuzzy linguistic SERVQUAL

عنوان فارسی مقاله: تجزیه و تحلیل شکاف های کیفیت خدمات بر اساس مقیاس سروکوال زبانی فازی همراه با یک بررسی موردی در زمینه خدمات بیمار سرپایی بیمارستان
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ١٨
چکیده ترجمه:
هدف: این تحقیق درصدد ارائه یک رویکرد مفهومی برای ارزیابی کیفیت خدمات ادراک شده مناسب با استفاده از منطق فازی می باشد. در ابتدا، هدف این است که آیا درمقایسه با مقیاس لیکرت، راهکار بهتری است. دوم، مقاله به دنبال ارزیابی بازخورد بیماران نسبت به کیفیت خدمات بیمارستان با استفاده از تجزیه و تحلیل زبانی فازی می باشد.
طرح/ روش/ رویکرد: پرسشنامه سروکوال بر طبق ویژگی های هر یک از خدمات بیمار سرپایی بیمارستان طراحی گردید. سه بیمارستان منطقه ای در هسین چو واقع در تایوان مورد ارزیابی قرار گرفت. پس از تکمیل و جمع آوری، ابتدا میزان اثربخشی مقیاس زبانی فازی و مقیاس لیکرت مقایسه گردید. دوم، برای پی بردن به خصیصه های اصلی کیفیت خدمات، مقادیر شکاف هر عامل ارزیابی گردید. در آخر، برای بخش بندی بازارها با استفاده از خصیصه های معین کیفیت خدمات و متغیرهای جمعیت شناختی متفاوت، تجزیه و تحلیل واریانس (ANOVA) صورت گرفت.
یافته ها: یافته ها حاکی از آن است که برحسب اعتبار اندازه گیری، مقیاس زبانی فازی بزرگتر از مقیاس لیکرت است. بعلاوه، بواسطه ی تجزیه و تحلیل شکاف و ANOVA، تمرکز بهتری بر ویژگی های کیفیت خدمات هشتم، دهم، چهاردهم، بیست و یکم، و سوم از طریق اندازه گیری سروکوال بدست آمد که مدیریت بایستی بر کدام تمرکز نماید و کدام بایستی تلاش کنند که حل و فصل نمایند. موارد اول، دوم، چهارده و شانزدهم از مقیاس اندازه گیری سروکوال می توانند به ترتیب عوامل بخش بازار باشند.
اصالت/ ارزش: این مطالعه بطور موفقیت آمیزی تجزیه و تحلیل زبانی فازی در نظریه شکاف و مقیاس های اندازه گیری سروکوال را مطرح نمود و انسجام و ثبات درونی بیشتری را نسبت به مقیاس لیکرت نشان داد. پس از بحث راجع به نتایج تجزیه و تحلیل شکاف و ANOVA، سازمان می تواند به ویژگی های اساسی کیفیت خدمات پی ببرد و در جهت بهبود یا ارتقای آنها ارزش آفرینی نماید.

ترجمه مقاله كيفيت خدمات بر اساس مقياس سروكوال زباني فازي

قیمت : 10000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: سه شنبه 30 شهريور 1395برچسب:ترجمه مقاله كيفيت خدمات بر اساس مقياس سروكوال زباني فازي,ترجمه مقاله كيفيت خدمات ,بر اساس مقياس ,سروكوال زباني فازي, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • ترجمه مقاله مدل ارزیابی عملکرد از طریق تحلیل سلسله مراتبی فازی و روش تاپسیس

    دسته :

    مهندسی صنایع

    فرمت/ورد تعداد صفحات ترجمه شده 23
    قیمت : 11000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد ترجمه مقاله مدل ارزیابی عملکرد از طریق تحلیل سلسله مراتبی فازی و روش تاپسیس :

ترجمه مقاله مدل ارزیابی عملکرد از طریق تحلیل سلسله مراتبی فازی و روش تاپسیس

images52

فهرست

عنوان انگلیسی مقاله: A performance evaluation model by integrating fuzzy AHP and fuzzy TOPSIS methods
عنوان فارسی مقاله: مدل ارزیابی عملکرد از طریق ادغام روش های تحلیل سلسله مراتبی فازی و روش تاپسیس
دسته: مهندسی صنایع
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ٢٣
چکیده ترجمه:
تحقیقات مربوط به تصمیم گیری چند ضابطه ای (MCDM) با سرعت زیادی رو به پیشرفت بوده و به عنوان یک حیطه پژوهشی قابل توجهی در ارتباط با مسائل تصمیم گیری پیچیده می باشد. هدف مقاله این است تا به بررسی مدل ارزیابی عملکرد بپردازد. این مقاله به توسعه مدل ارزیابی بر مبنای فرایند زنجیره ای تحلیل فازی و تکنیکی در ارتباط با عملکردهای منظم، مشابه به راه حل های مطلوب، تاپسیس فازی برای کمک به متخصصان صنایع به منظور ارزیابی عملکرد در محیط فازی می پردازد، جایی که ابهامات و ذهنیت، با توجه به ارزش های زبانی که توسط ارقام فازی مثلثی پارامتربندی می شوند، مدیریت می گردند روش های مطرح شده تحلیلگران تصمیم گیر را قادر می سازد تا درک بهتری از کل فرایند ارزیابی بدست اورده و ابزارهای پشتیبان تصمیم گیری نظامند، کارآمد و دقیقی را ایجاد کنند.
کلیدواژه: مجموعه فازی، ارزیابی کارایی، فرایند زنجیره ای تحلیل فازی، تاپسیس فازی، تصمیم کیری های چند ضابطه ای.
١. مقدمه
برای رقابت در محیط رقابتی امروز، بسیاری از سازمان ها استانداردهایی را به عنوان یک استراتژی مهم در ایجاد یک عملکرد بهتر و تعهد در ارتباط با ایجاد مزایای رقابتی مد نظر قرار می دهند. مطالعات زیادی وجود دارد که به بررسی روش ها در ارتباط با ارزیابی عملکرد می پردازد. بعضی از این بررسی ها به تعیین شاخص های عملکردی کلیدی مختلف شامل جنبه های محسوس و نامحسوس می پردازند.در ارتباط با ارزیابی عملکرد کاربردها این مورد امکان پذیر می باشد که اهداف محسوس و نامحسوس یک شرکت به گونه ای تعریف می گردند که نسبت به شرایط و اهداف یک مورد متناسب بوده و استراتژی های آن به صورت عملکردی، تعیین شده و به صورت مکمل می باشد.
در بررسی ها، یک روش منطقی به هدف ارزیابی عملکردهای نسبی توسط ابعاد چندگانه مطرح می گردد.هدف اصلی این مقاله این می باشد تا برای متخصصان دیدگاهی را در ارتباط با بررسی های عملکردی در مورد عدم صراحت و در کسب اولویت دهی و ابعاد ارزیابی عملکردی ایجاد کند.

ترجمه مقاله مدل ارزیابی عملکرد از طریق تحلیل سلسله مراتبی فازی و روش تاپسیس

قیمت : 11000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: یک شنبه 28 شهريور 1395برچسب:ترجمه مقاله مدل ارزیابی عملکرد از طریق تحلیل سلسله مراتبی فازی و روش تاپسیس,ترجمه مقاله مدل ارزیابی عملکرد از طریق تحلیل سلسله مراتبی فازی, مجموعه فازی, ارزیابی کارایی, فرایند زنجیره ای تحلیل فازی,تاپسیس فازی, تصمیم کیری های چند ضابطه ای,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پايان نامه روان‌شناسي دين :

پايان نامه روان‌شناسي دين

پايان نامه : جهت دريافت درجه كارشناسي ارشد M.A

رشته : فلسفه و كلام اسلامي

عنوان : روان‌شناسي دين

فهرست

چكيده

مقدمه ………………………………………………………………………………… ۱

فصل اول

رابطه روانشناسي و دين ………………………………………………………… ۱۱
تعريف دين ……………………………………………………………………… ۱۵
بررسي تئوريهاي روانشناسانة دين …………………………………………… ۲۱
   ـ تئوري تحولي پياژه ………………………………………………………… ۲۲
   ـ تئوري اريكسون ……………………………………………………………. ۲۵
   ـ آلپورت   ……………………………………………………………………… ۲۷
   ـ يونگ ………………………………………………………………………… ۳۰
   ـ هيوم ………………………………………………………………………….. ۳۵
   ـ فرويد ………………………………………………………………………… ۴۲
       علل گرايش به دين   ……………………………………………………… ۴۷
       پيامدهاي گرايش به دين ………………………………………………… ۵۰
   ـ جيمز…………………………………………………………………………… ۵۱
 
تجربة‌ ديني ……………………………………………………………………… ۵۹
تعارض علم و دين ……………………………………………………………… ۶۰
كثرت‌گرايي ديني   ……………………………………………………………… ۶۸

فصل دوم

تعريف تجربة ديني ……………………………………………………………… ۷۶
پيشينة تاريخي تجربة ديني   …………………………………………………… ۷۹
اقسام تجربة ديني   ……………………………………………………………… ۸۳
ديدگاههاي مختلف در مورد انواع تجربه‌هاي ديني ………………………… ۸۶
   ـ تجربة ديني نوعي احساس است ………………………………………… ۸۶
   ـ تجربة‌ ديني نوعي تجربة مبتني بر ادراك حسي است ………………… ۹۵
   ـ تجربة ديني ارائه نوعي تبيين مافوق طبيعي است ……………………… ۹۸
نمونه‌هاي تجربة ديني ………………………………………………………… ۱۰۴
آيا تجربه‌هاي ديني هستة مشتركي دارند …………………………………… ۱۱۸
تجربه‌هاي عرفاني ……………………………………………………………… ۱۲۰
   ـ آيا تجارب عرفاني معرفت‌زا است ……………………………………… ۱۳۱
 
آيا تجربة‌ ديني مي‌تواند اعتقاد ديني را توجيه كند ………………………… ۱۳۵
فصل سوم
نگاهي نقادانه به موضوع ……………………………………………………… ۱۴۹
   ـ تقدم شرك بر يكتا پرستي………………………………………………… ۱۶۴
   ـ موهوم پنداري باورهاي ديني …………………………………………… ۱۶۵
   ـ گناه نخستين………………………………………………………………… ۱۶۶
   ـ خداي پدرگونه …………………………………………………………… ۱۶۷
   ـ مفهوم جنسيت   …………………………………………………………… ۱۶۸
   ـ تعميم ناروا ………………………………………………………………… ۱۷۰
فهرست منابع و مآخذ (فارسي) …………………………………………… ۱۸۰
فهرست منابع و مآخذ (انگليسي) ………………………………………… ۱۸۴
 

چكيده انگليسي………………………………………………………………… ۱۸۵

چكيده

 

روان‌شناسي دين ، بررسي مسئله دين است از جنبه دروني و فرديِ آن . اين گستره سعي مي كند با تحليل رواني انسان ( از طريق روان‌شناسي ) ، ريشة پيدايش دين و همين‌طور پيامدهاي اين گرايش را مورد مطالعه قرار دهد. در اين باب ، نظريه هاي موافق و مخالف بسياري ارائه شده است .

علل و انگيزه هاي بروز ديدگاه روان‌شناسانه دين ، سير تاريخي آن ، تئوري‌ها و نظريه هاي قابل توجه در اين زمينه ، همچنين پيامدهاي تبيين شخصي و رواني دين كه از مهم‌ترين آنها مي توان به پلوراليسم ديني اشاره كرد ، درفصل اول اين رساله مورد مداقه قرار گرفته است .

از مهم‌ترين و محوري ترين مسائل مورد بحث در روان‌شناسي دين ، مي‌توان از بحث ‘تجربه ديني’ نام برد كه به عنوان گوهر و اساس اين ديدگاه ،‌ مورد توجه و دقت نظر متفكرين ،‌ متألهان و همچنين روان‌شناسان قرار گرفته است . يكي از مهم‌ترين فرضيه هاي مورد بررسي در اين مبحث ، معرفت ‌زايي تجربيات ديني است و اينكه آيا تجربه ديني مي‌تواند از لحاظ معرفت‌شناسي ، عينيت داشته باشند ؟

بيان نظريات مختلف در مورد اين مسئله ، كه در فصل دوم به آنها اشاره شده ، تا حدودي اظهار نظر در مورد آن را آسان مي‌نمايد .

نقد و بررسي موضوع نيز ، همراه با بيان نظرات متفكرين معاصر و نتيجه گيري كلي از بحث ، اجمالاً‌ در فصل پاياني رساله آمده است .

ما حصل بحث :

ـ روان‌شناسي دين ، نگاهي دروني ، رواني و فردي به دين است ، بدون در نظر گرفتن جنبه هاي اجتماعي ، فرهنگي و … آن .

ـ تبيين شخصي و دروني دين ، از بسياري از تعارضات ميان عقايد ديني و ساير ابعاد زندگي جلوگيري كرده و خواه و ناخواه ،‌ اصطكاك هميشگي ميان دين و علم را
از بين مي‌ برد.

ـ از طريق ارجاع تجربيات شخصي و فردي به پيش فرض‌هاي ديني و زمينه هاي مذهبي افراد ، تجربيات ديني قابل تعريف بوده و به عنوان مهم‌ترين عامل تحويل دين به روان‌شناسي ، مورد بررسي و دقت نظر قرار مي گيرد .

ـ تجربيات ديني از لحاظ معرفت شناسي مي توانند عينيت داشته باشند و اعتقادآور باشند ( اما فقط براي صاحب تجربه و نه ناظران ، بلكه براي ناظران خارجي ، تنها جنبه آشنايي دارد )

ـ از بارزترين نتايج تبيين و تفسير دروني و فردي دين ، اعتقاد به پلوراليسم ديني
( كثرت گرايي ديني ) است كه امروزه با گسترش اين روند در جوامع غربي ، حقانيت مكاتب توحيدي و اعتقاد به صراط مستقيمي واحد ، به زير سؤال رفته و تا حدودي تضعيف شده است .

ـ دين از طريق تجربه دروني و شخصي قابل ادراك است ، و اين ادراك بر اساس فطرت كمال‌جوي انسان و طبيعت وي استوار است .

ـ تجربيات ديني در صورت عينيت يافتن ، مي تواند معرفت زايي كرده و اعتقادات ديني را توجيه نمايند؛ اما اين مسئله در مورد شخص تجربه كننده صادق مي باشد و براي شخص ناظر هيچ الزام و ضرورتي ، براي اعتقاد از طريق تجربه ديني وجود ندارد.

 

پايان نامه روان‌شناسي دين

قیمت : 8500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: یک شنبه 28 شهريور 1395برچسب:پايان نامه روان‌شناسي دين,پايان نامه, روان‌شناسي دين, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پایان نامه بررسی ریشه های بد حجابی در زنان

    دسته :

    معارف اسلامی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 223
    قیمت : 8500 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پایان نامه بررسی ریشه های بد حجابی در زنان :

پایان نامه ریشه های بد حجابی در زنان

فهرست مطالب

 

 

عنوان

 

مقدمه ……………………………….. ۱

 

بخش اول : حجاب

فصل اول ……………………………… ۶

۱٫تعريف حجاب …………………………. ۷

۲٫تاريخچه حجاب………………………… ۷

۳٫حجاب چرا …………………………… ۷

فصل دوم : ……………………………. ۱۱

۱٫عوامل حجاب …………………………. ۱۲

الف : صعود به مراتب معنوي ……………… ۱۲

ب : حجاب مانع اختلاط بي‌شرط ……………… ۱۲

ج : پوشش سالم براي حفظ زن ……………… ۱۲

د : حجاب جايگاه زن و فرهنگ پرهيز ……….. ۱۴

هـ: حجاب و نظربازي از نظر قرآن …………. ۱۵

فصل سوم : منافع حجاب ………………….. ۱۷

فصل چهارم : سوالاتي در مورد حدود پوشش ……. ۲۲

 

بخش دوم : بي‌حجابي

فصل اول :۱- تعريف بي‌حجابي ……………… ۲۷

۲-تاريخچه حجابي ………………………. ۲۷

۳-شروع پيدا شدن نقشه بي‌حجابي در كربلا ……. ۲۹

فصل دوم : انواع بي‌حجابيها ……………… ۳۰

فصل سوم : عوامل بي‌حجابي ……………….. ۳۳

الف : بي‌بند و باري ……………………. ۳۴

ب : فساد …………………………….. ۳۵

ج : جهل و ناآگاهي …………………….. ۳۹

د : علل سياسي ………………………… ۴۰

هـ : مرز باريك بي‌حجابي و فساد ………….. ۴۰

ي : فرهنگ برهنگي و برهنگي فرهنگي ……….. ۴۰

و : طلاق ……………………………… ۴۳

فصل چهارم : راه‌هاي مبارزه با عوامل بي‌حجابي . ۴۴

الف : تقويت ايمان و اعتقاد …………….. ۴۵

ب : احياء ارزشها و فرهنگ اصيل اسلامي …….. ۴۵

ج : شناساندن الگوهاي والا ………………. ۴۶

فصل پنجم : پيامدهاي بي‌حجابي ……………. ۴۸

الف : پيامدهاي فرهنگي ، عقيدتي بي‌حجابي ….. ۴۹

ب : پيامدهاي اجتماعي بي‌حجابي …………… ۴۹

ج : پيامدهاي اقتصادي ………………….. ۴۹

 

بخش سوم : بدحجابي

فصل اول : تعريف حجاب ………………….. ۵۴

فصل دوم : منشاء حركتهاي بدحجابي ………… ۵۷

فصل سوم : انواع بدحجابيها ……………… ۶۰

فصل چهارم : ريشه‌هاي بدحجابي ……………. ۶۳

۱-مدگرايي ……………………………. ۶۴

۲-بي‌بند و باري ……………………….. ۶۴

۳-آزادي زن در روابط اجتماعي…………….. ۶۵

۴-ممنوعيت سبب طغيان مي‌شود ……………… ۶۶

۵-انگيزه جنسي ………………………… ۶۹

۶-استفاده ناصحيح از پوشش ………………. ۷۱

۷-مورد توجه ديگران قرار گرفتن و جلب توجه كردن    ۷۲

۸-عرضه و تقاضا ……………………….. ۷۳

۹-هوسراني ……………………………. ۷۴

۱۰-كسب موقعيت …………………………. ۷۵

۱۱-ضعف ايمان ………………………….. ۷۵

۱۲-دگرآزاري …………………………… ۷۶

۱۳-اظهار غناي مالي …………………….. ۷۶

۱۴-ملامت ديگران ………………………… ۷۷

۱۵-تقليد ……………………………… ۷۷

۱۶-وباي اجتماعي ……………………….. ۷۸

۱۷-تشكيل مجامع و كانونهاي بدحجابي ……….. ۷۹

۱۸-صيد دلهاي مردان …………………….. ۸۱

۱۹-تعليم و تربيت ناصحيح و نادرست ………… ۸۲

۲۰-غرب‌زدگي ……………………………. ۸۴

۲۱-تهاجم فرهنگي دشمن …………………… ۸۵

الف : گستره تهاجم فرهنگي ………………. ۸۵

ب : انگيزه دشمن از تهاجم فرهنگي ………… ۸۵

ج : بهترين شگرد دشمنان مبارزه فرهنگي ……. ۸۷

د : ابزار تهاجم فرهنگي ………………… ۸۸

هـ : تصور غلط از فرهنگ اسلامي …………… ۸۸

۲۲-كمبود شخصيت ………………………… ۸۹

۲۳-ارضاء تمايلات ……………………….. ۹۲

۲۴-حاكميت فرهنگ غرب ……………………. ۹۲

۲۵-استعمار و سوءاستفاده از بدحجابي ………. ۹۲

۲۶-خودنمايي …………………………… ۹۳

فصل پنجم …………………………….. ۹۵

۱-عوامل بدحجابي ………………………. ۹۶

الف : عدم هماهنگي بين ارگانهاي تبليغي و فرهنگي   ۹۶

ب : تلاش تشكيلاتي احزاب و دسته جات وابسته ورشكستگان سياسي    ۹۶

ج : گروهكهاي منافقين ………………….. ۹۶

د : عقده حسارت و حس خودكم‌بيني ………….. ۹۷

و : دگرگوني ارزشها ……………………. ۹۸

هـ : الگوهاي ناهنجار ………………….. ۹۹

ي : خلاءهاي دروني ……………………… ۱۰۰

۲-انگيزه‌هاي بدحجابي …………………… ۱۰۱

الف : انگيزه رواني و اجتماعي …………… ۱۰۱

ب : انگيزه اقتصادي ……………………. ۱۰۶

۳-آفتهاي بدحجابي ……………………… ۱۰۹

الف : پرهيز از چشم و هم‌چشمي در رقابتها ….. ۱۰۹

ب : خشم و تندخويي …………………….. ۱۰۹

فصل ششم : ……………………………. ۱۱۲

۱-راه‌هاي مبارزه با عوامل بدحجابي ……….. ۱۱۳

۲-برخورد با پديده بدحجابي ……………… ۱۱۶

الف : برخورد با پديده بدحجابي شمشيري دولب .. ۱۱۶

ب : تدبير را جايگزين احساس كنيم ………… ۱۱۸

ج : تدوين قانون حجاب ۲۰ خبر ، ۲ تكذيب ……. ۱۲۲

د : شيوه برخورد با بدحجاب غيرمنطقي و منطقي . ۱۲۵

فصل هفتم : ۱-پيامدهاي بدحجابي…………… ۱۲۷

الف : پيامدهاي بدحجابي ………………… ۱۲۸

ب : پيامد اقتصادي ، فرهنگي …………….. ۱۲۸

۲-آثار بدحجابي ……………………….. ۱۳۲

الف : جدايي و طلاق …………………….. ۱۳۲

ب : فساد اجتماعي ……………………… ۱۳۳

ج : سقوط شخصيت زده ……………………. ۱۳۳

د : تكذيب آيات الهي …………………… ۱۳۳

و : احساس پوچي ……………………….. ۱۳۴

هـ : ايجاد غفلت ………………………. ۱۳۴

ي : بدآموزي…………………………… ۱۳۵

نتيجه : ……………………………… ۱۳۶

منابع و مآخذ………………………….. ۱۳۷

 

مقدمه

 

ريشه بيشتر انحرافات ديني و اخلاقي نسل جوان را در لابلاي افكار و عقايد آنان بايد جستجو كرد . فكر اين نسل از نظر مذهبي آن چنان كه بايد راهنمايي نشده است و از اين نظر فوق‌العاده نيازمند هستند و اين راهنمايي بايد با زبان و منطق همراه باشد .

چرا كه هر كسي احساس مي‌كند اين نسل آنقدر ها هم لجوج نيست و آمادگي زيادي براي دريافت حقايق دارد و هدف از انتخاب اين عنوان «‌ريشه‌هاي بدحجابي زنان » اين است كه احساس شد ، گذشته از انحرافات عملي فراواني كه در زمينه حجاب بوجود آمده اين مسئله و ساير مسائل مربوط به زن ، وسيله‌اي شده در دست يك عده افراد ناپاك و مزدورصفت كه از اين طريق عليه دين مقدس اسلام جار و جنجال تبليغاتي راه‌ بيندازند .

بديهي است كه با شرايط موجود اين جوان از جنبة‌ مذهبي به قدر كافي راهنمايي نشده و اين تبليغات آثار شوم بر روحية جوانان مي‌گذارد . با بررسي اين طرح اميد است تأثير فراواني بر روي عقايد و افكار جوانان بگذارد و حتي بعضي از بانوان به اصطلاح متجدد عملاً در وضع خود تجديد نظر نمايند .

بدون شك پديده « برهنگي » بيماري عصر ماست و دير يا زود اين پديده بعنوان يك بيماري شناخته خواهد شد . فرضاً ما كوركورانه از غرب تقليد كنيم بايد ببينيم كه كار برهنگي در غرب به كجا رسيده و فرياد چه كساني را بلند كرده است ، بعداً تقليد از غرب را ادامه بدهيم .

نامه چارلي چاپلين يكي از هنرپيشگان معروف جهان به دخترش پس از اينكه به دخترش اجازه مي‌دهد فقط به خاطر هنر مي‌توان لخت و عريان به روي صحنه رفت و تاكيد مي‌كند اين لختي فقط روي صحنه و براي ضرورت هنر مي‌باشد . مي‌نويسد : برهنگي بيماري برهنگي عصر ماست ، اما به گمان من تن عريان تو بايد از آن كسي باشد كه روح عريانش را دوست داري ، بد نيست بداني كه دوران پوشيدگي تو را ده سال پير نمي‌كند . بهر حال اميدوارم تو آخرين كسي باشي كه از تبعة غريزه لختي بشوي »

لزوم پوشيدگي زن در برابر مرد بيگانه يكي از مسايل مهم اسلامي است و در قرآن كريم در سوره نور به آن اشاره شده و از مفاد آيات چنان فهميده مي‌شود كه « هر مسلمان ، چه مرد و زن ، بايد از چشم‌چراني ، نظربازي اجتناب كند و مرد و زن بايد پاكدامن باشند و زنان بايد پوشش خود را بر ديگران آشكار نكنند و درصدد تحريك و جلب توجه مردان نباشند » .

پوشيدن زن خود را از مرد بيگانه و رعايت لزوم حريم ميان مردان و زنان اجنبي و عدم جواز خلوت ميان مرد و زن بيگانه بيان شده است .

با توجه به اينكه مردم كمتر به اين موضوعات اهميت مي‌دهند ولي با معضلاتي كه در جامعه با آن روبرو هستيم بايد به دنبال كشف علت باشيم كه چرا اينگونه مفاسد رخ مي‌دهد و با بررسي و تحقيق مي‌فهميم كه علتهاي گوناگون در كار است كه «‌ بدحجابي و بي‌حجابي » روحيه افراد تأثير منفي و مخرب مي‌گذارد .

با توجه به موانعي كه در ادامه راه بود گاهي دچار ترديد مي‌شدم اما دريافتم كه بخاطر تازگي موضوع ارزش تحقيق در اين باره چند برابر است . چرا كه به عوامل و ريشه‌هاي معضلات آگاهي مي‌يابم و حداقل توان خويش را در رفع اين   معضلات مي‌آزمايم .

اين طرح در ۳ بخش ارائه مي‌شود كه بخش اول در مورد حجاب بعنوان يك پوشش براي فرد مي‌باشد تا جلو هر گونه فساد گرفته شود ،‌مي‌باشد . اين حجاب و پوشش ، از ابتداي اسلام بوده و براي سلامتي و حفظ خانواده ، بهداشت رواني در جامعه و پيشرفت علمي در ترقيات فكري و حفظ حريم زن و مرد و پيشرفت كارهاي اقتصادي مي‌باشد « چرا حجاب بعنوان يك پوشش است و از نظر اسلام تا چه حدي شخص بايد رعايت حجاب نمايد » .

جايگاه زن در جامعه كجاست و حجاب چقدر جلونظر بازي را مي گيرد و حجاب چرا براي زن بعنوان يك الگو مي باشد.

بخش دوم در مورد بي‌حجابي كه نداشتن روسري و چادر و امثال آن است .

اين بي‌حجابي در ايران از زمان رضاخان شروع شد ، بي‌حجابي كه باعث بي‌بند و باري و فساد و طلاق و ترويج و فرهنگ برهنگي شد .

راه‌هاي مبارزه با عوامل بي‌حجابي و بدحجابي

تقويت ايمان و اعتقاد و احياء ارزشهاي اسلامي و شناسايي الگوهاي والا و … مي‌باشد و پيامدهاي بي‌حجابي كه از نظر عقيدتي ، فرهنگي ، اجتماعي ، اقتصادي مورد تحقيق قرار گرفت .

بخش سوم در مورد بد‌حجابي كه به پوشش غير صحيح از چادر گفته مي‌شود كه باعث شده محيط زندگي اجتماعي را آنقدر ناامن سازد كه به دختران ما تجاوز و زنان ما را اغفال مي‌كنند با بررسي منشاء حركتهاي بدحجابي كه اثرپذيري از تبليغات كشورهاي غربي و گرايش به اشراف نمايي با انواع بدحجابيها و برخي عقده‌اي مي‌باشند و بدحجابي را براي گشودن عقده‌هايشان انتخاب كرده‌اند برخي بر اساس رفتارهاي خانواده واطرافيان ، رفت و آمدها ، تبليغات سوء . گرفتار بدحجابي شده اند و ريشة اصلي بدحجابي عبارتند از مدگرايي ، غريزه جنسي ، هوسراني ، تقليد ، كمبود شخصيت غرب زدگي ، خودنمايي ، آزادي زن در روابط و … و علتهاي ديگري نيز هست كه باعث بدحجابي شده است از قبيل: ۱-عدم هماهنگي بين ارگانهاي تبليغي ، تشكيل احزاب و گروهكهاي منافقين و … و اينكه اشخاص چه انگيزه‌اي از استفاده ناصحيح از حجاب دارند و آفتهايي كه اين معضل را بر روي فرد و جامعه داشته و راه‌هاي مبارزه با عوامل و ريشه‌هاي بدحجابي بيان شده و نتيجه و تأثيري كه بر روي افراد گذاشته مورد تحقيق قرار گرفت .

 

پایان نامه بررسی ریشه های بد حجابی در زنان

قیمت : 8500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: یک شنبه 28 شهريور 1395برچسب:پایان نامه بررسی ریشه های بد حجابی در زنان,پایان نامه بررسی ریشه بد حجابی در زنان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه سير و سياحت در قرآن كريم

    دسته :

    معارف اسلامی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 126
    قیمت : 9000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه سير و سياحت در قرآن كريم :

پروژه سير و سياحت در قرآن كريم

مقدمه:
« فسیروا فِی الارضِ فَانظُروا کیفَ کانَ عاقبةُ المُکذِّبینَ»
ستایش خداوندی را که بندگانش را به وسیله کتاب هدایت از ضلالت و گمراهی به روشنی و سعادت رهنمون شد، و پیوسته او را به سیر در آفاق و انفس دعوت کرد تا شاید از این رهگذر با اندیشه و تدبر در احوال اقوام گذشته راه شایستة خویش را به درستی دریابد.
و سلام و صلوات بر محمد مصطفی خاتم النبیین آن خورشید هدایت گر و تبیین کنندة آیات وحی. آن بزرگ مرد عالم بشریت، که جهان تا ابد مدیون تلاشهای بی دریغ اوست.
سیر و سیاحت می تواند یکی از بهترین عوامل شناخت خداوند در زمین به شمار آید زیرا که در پرتو سیر و سیاحت شگفتیهای بدیع آفرینش در نظر انسان ظهور و بروز پیدا کرده و حقایقی بر او آشکار می شود که ماحصل آن تدبر و تفکر در جهان خلقت و آفرینش است. و در این مرحله است که انسان لب به ستایش خداوند سبحان گشوده به یگانگی او اعتراف می کند.
و چه چیز برای انسان موحّد از رسیدن به الی الله بالاتر و ارجمندتر می تواند باشد؟

تعریف موضوع
در این تحقیق سعی شده است مساله سیر وسیاحت از منظر قرآن کریم مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد و به مسایل جانبی از جمله اهداف، مخاطبان و مصادیق آن با توجه به کتب تفسیری و روایی و دیگر کتابهایی که در این زمینه نگارش یافته اند ، بپردازد.
اهمیت موضوع
راجع به اهمیت موضوع همین بس که قرآن کریم در سور مختلف به طور مکرر انسانها را به سیر فرا می خواند وایشانرا به مشاهدة صنع وخلقت الهی در آفاق و انفس و همچنین عبرت گرفتن از عاقبت انسانهای سرکش دعوت می کند.
پیشینه موضوع
در مورد موضوع مورد بحث به طور پراکنده در کتب تفسیری و نیز کتب روایی ازجمله میزان الحکمه، وسایل الشیعه، من لایحضره الفقیه و … مطالبی بیان شده است. اما کتاب یا پایان نامه ای که اختصاصاً به این موضوع پرداخته باشد وجود ندارد.
سوال اصلی
سیر و سیاحت (آنگونه که در قرآن کریم مطرح شده)  تا چه حد در رشد و کمال معنوی انسان موثر است؟
فرضیه : سیر و سیاحت در قرآن کریم به عنوان یکی از عوامل شناخت خداوند، حفظ ایمان و تقوا و عبرت گرفتن از پدیده های طبیعی معرفی شده است.
سوال های فرعی:
۱-    اهداف اساسی و مهمی که قرآن کریم در مورد سیر وسیاحت ذکر نموده چیست؟
۲-    منظور از سیر وسیاحت از دیدگاه قرآن کریم و روایات چیست؟
۳-    مصادیق سیر و سیاحت از دیدگاه قرآن کریم و روایات چیست؟
۴-     در قرآن کریم چه نوع سیاحتی مورد توجه قرار گرفته است؟
روش تحقیق
با توجه به موضوع، روش این تحقیق کتابخانه‌ای است.
محدودیت های تحقیق
با توجه به عدم وجود کتب مختص به موضوع تحقیق این پروژه با محدودیت منابع روبه رو بوده است و علاوه بر آن این تحقیق با محدودیت زمانی به نگارش درآمده است.
پیشنهادات
با توجه به تحقیقات انجام شده، موضوعات بحث شده در این پروژه هر کدام می تواند به تنهایی موضوع یک پروژه یا پایان نامه قرار گیرد و به طور موشکافانه مورد بررسی قرار گیرند.
به نظر می رسد برای نوآوری در این تحقیق باید پا را از تفاسیر فراتر گذاشت و به مطالعة کتب دیگری که به صورت علمی و کاربردی به این موضوع پرداخته اند همت گماشت، تا از تکرار مکررات بدر آمده، گامی فراتر از آنها برداریم.

چکیده
در خصوص آیات سیر موضوعات مختلفی قابل تحقیق و بررسی هستند که از میان موضوعات مطرح شده به دلیل گسترده بودن مباحث، سعی شده است موضوعاتی در رابطه با سیر مورد توجه قرار گیرند، که از نظر قرآن کریم حائز اهمیت هستند. از جمله مخاطبان سیر، اهداف سیر، لزوم عبرت گرفتن از اقوام و ملل گذشته، عوامل سقوط و تعالی حکومتها و …
لذا فصل اول حاوی دو بخش است: بخش نخست، اهمیت و ضرورتهای سیر در قرآن کریم را بحث می کند که هدف از این بخش پاسخ به چرایی و لزوم سیر می باشد.
و بخش دوم مخاطبان آیات سیر در قرآن کریم را مورد توجه قرار داده و با استفاده از تفاسیر نمونه المیزان و مجمع البیان بدان پرداخته است.
فصل دوم شامل بررسی اهداف و مصادیق سیر و سیاحت می باشد که از جمله زیر مجموعه های آن را مشاهده آیات و نشانه های الهی در مخلوقات و مصنوعات، عبرت گرفتن از اقوام و ملل پیشین، تحصیل علم ومعرفت، جهاد و هجرت تشکیل می دهند.
در فصل سوم به آداب و باسته های اخلاقی سیر و سیاحت از دیدگاه قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السلام پرداخته شده است. در این فصل سعی شده آداب قبل از سفر، زمان خروج و حین سفر و رسیدن به مقصد با استفاده از آیات و روایات مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

فهرست مطالب:
کلیات
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………

تعریف موضوع ………………………………………………………………………………………….

اهمیت موضوع …………………………………………………………………………………………..

پیشینه موضوع ……………………………………………………………………………………………

سوال اصلی………………………………………………………………………………………………..

فرضیه ……………………………………………………………………………………………………..

سوال های فرعی ………………………………………………………………………………………..

روش تحقیق ……………………………………………………………………………………………..

محدودیت های تحقیق …………………………………………………………………………………

پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………..

چکیده ……………………………………………………………………………………………………..
تعریف مفاهیم ………………………………………………………………………

۱- سفر ……………………………………………………………………………………………………

۲- سیر …………………………………………………………………………………………………….

۳- سیح ……………………………………………………………………………………………………

۴-  نفر ……………………………………………………………………………………………………

۵- هجرت…………………………………………………………………………………………………
فصل اول: دیدگاه قرآن نسبت به سیر وسیاحت

پیشگفتار …………………………………………………………………………………………………..
الف ) اهمیت و ضرورت سیر در قرآن کریم ……………………………………

۱- اتمام حجت ………………………………………………………………………………………….

۲- هدایت بخشی ……………………………………………………………………………………….

۳- پند و اندرز برای مومنان …………………………………………………………………………..

۴- آیینه عبرت …………………………………………………………………………………………..
ب) مخاطبان سیر در قرآن کریم ………………………………………………….

۱- آل عمران  /۱۳۷……………………………………………………………………………………..

۲- انعام /۱۱………………………………………………………………………………………………

۳- یوسف (ع) /۱۰۹…………………………………………………………………………………….

۴- نحل /۳۶………………………………………………………………………………………………

۵- حج /۴۶……………………………………………………………………………………………….

۶- نمل /۶۹……………………………………………………………………………………………….

۷- عنکبوت /۲۰………………………………………………………………………………………….

۸- روم /۹…………………………………………………………………………………………………

۹- روم /۴۲……………………………………………………………………………………………….

۱۰- فاطر /۴۴…………………………………………………………………………………………….

۱۱- غافر /۲۱…………………………………………………………………………………………….

۱۲- غافر /۸۲…………………………………………………………………………………………….

۱۳- محمد (ص) / ۱۰………………………………………………………………………………….

–         نتیجه ………………………………………………………………………………………………….
فصل دوم : اهداف و مصادیق سیر وسیاحت

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………

۱- مشاهدة آیات و نشانه های الهی در مخلوقات و مصنوعات ………….

الف – سیر آفاقی ……………………………………………………………………………………….

–         سیر و مشاهده آسمانها و زمین ………………………………………………………………….

–         سیر آفاقی برای مشاهده صنع الهی …………………………………………………………….

الف ) توجه به خلقت شتر ……………………………………………………………………………

ب ) زنبور عسل …………………………………………………………………………………………

–         زنبور عسل حیوان متمدن …………………………………………………………………………

–         زنبور عسل و تولید نسل …………………………………………………………………………

–         ساختمان جسمانی زنبور عسل ………………………………………………………………….

ب) سیر انفسی ………………………………………………………………………………………….

–         سیر و تدبر در چگونگی به وجود آمدن انسان و مراحل وجودی او ……………………

۲-   عبرت …………………………………………………………………………..

–         مطالعه تاریخ نوعی سیر ……………………………………………………….

الف ) تاریخ چیست؟ ………………………………………………………………………………….
ب ) نقش تاریخ در زندگی انسانها …………………………………………………………………

ج ) تاریخ از دیدگاه قرآن کریم ……………………………………………………………………..

–         سیر و عبرت گرفتن از اقوام پیشین ………………………………………….

–          چرا سرگذشت پیشینیان عبرت انگیز است؟ ………………………………..

–         فواید سیر در تاریخ وعبرت از گذشتگان…………………………………….

۱-    کسب تجربه ………………………………………………………………………………………..

۲-    تربیت ………………………………………………………………………………………………..

۳-    هدایت ……………………………………………………………………………………………….

۴-    کشف عوامل موثر در تعالی و انحطاط جوامع گذشته ……………………………………..

الف ) عدالت و بی عدالتی ……………………………………………………………………………

ب ) اتحاد و تفرقه ……………………………………………………………………………………..

ج ) اجرا یا ترک امر به معروف ونهی از منکر ……………………………………………………

د ) فسق و فجور و فساد اخلاق …………………………………………………………………….

–         اقوام منحط شده و علل انحطاط آنها ………………………………………..

الف ) سیر در احوال قوم عاد …………………………………………………………………………

–         تاریخچه قوم عاد …………………………………………………………………………………..

–         دلایل انحطاط و هلاکت قوم عاد ………………………………………………………………

–         سرانجام قوم عاد …………………………………………………………………………………..

–         هلاکت قوم عاد درس عبرتی برای دیگر اقوام ………………………………………………

ب ) سیر در احوال قوم ثمود………………………………………………………………………….

–         چرا قرآن قوم عاد و ثمود را مثال می زند؟ …………………………………………………..

ج ) سیر در احوال قوم سبأ…………………………………………………………………………….

–         هلاکت به خاطر کفران نعمت …………………………………………………………………..

۳- علم ……………………………………………………………………………..

–         سیر و تحصیل علم در قرآن کریم ……………………………………………………………..

–         سیر و تحصیل علم در روایات ………………………………………………………………….

۴- جهاد ……………………………………………………………………………

–         جهاد نوعی سیر …………………………………………………………………………………….

–         جنگ موته نمونه ای از جهاد ……………………………………………………………………

–         جنگ تبوک جهادی همراه با سیر ………………………………………………………………

۵- هجرت ………………………………………………………………………….

–         هجرت یکی از مصادیق سیر …………………………………………………………………….

–         هجرت از بلاد کفر ………………………………………………………………………………..
فصل سوم : آداب و بایسته های اخلاقی سفر

–         مقدمه …………………………………………………………………………………………………

–         آداب قبل از سفر ………………………………………………………………

۱-    انتخاب مقصد و هدف ……………………………………………………………………………

۲-     انتخاب همراه ………………………………………………………………………………………

۳-    رد امانت …………………………………………………………………………………………….

۴-    انتخاب جانشین و سرپرست ……………………………………………………………………
آداب زمان خروج ………………………………………………………………….

۱-    تعیین زمان خروج …………………………………………………………………………………

۲-     آغاز سفر با دعا و صدقه ………………………………………………………………………..
آداب حین سفر …………………………………………………………………….

۱-    انتخاب رهبر ………………………………………………………………………………………..

۲-    اخلاق در طول سفر ……………………………………………………………………………….

آداب رسیدن به مقصد ……………………………………………………………..

–         به جای آوردن شکر ……………………………………………………………………………….

–         انتخاب مکان مناسب ………………………………………………………………………………

نتیجه ……………………………………………………………………………………………………….

فهرست منابع …………………………………………………………………………………………….

 

پروژه سير و سياحت در قرآن كريم

قیمت : 9000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: یک شنبه 28 شهريور 1395برچسب:پروژه سير و سياحت در قرآن كريم,پروژه سير و سياحت ,در قرآن كريم, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • گزارش کار آموزی برق شهرستان جنوبي كرمانشاه

    دسته :

    برق – الكترونيك

    فرمت/ورد تعداد صفحات 55
    قیمت : 4000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد گزارش کار آموزی برق شهرستان جنوبي كرمانشاه :

گزارش کار آموزی برق شهرستان جنوبي كرمانشاه

فهرست:

فصل اول : مقدمه  ۱

– تاريخچه صنعت برق          ۵

– فلسفه وجود پستهاي فشار قوي ۷

– سيستم قدرت        ۹

۱- پست     ۹

۲- بهره برداري از پستهاي برق    ۱۰

– شرح وظايف اپراتور پستهاي ۲۳۰ كيلو ولت   ۱۲

الف – وظايف اپراتور شبكار          ۱۳

ب – وظايف اپراتور روزكار   ۱۵

فصل دوم   ترانس و ملحقات آن  ۱۷

– تعريف ترانسفورماتور        ۱۸

– تلفات ترانسفورماتور   ۲۱

– انواع ترانسفورماتور از نظر تعدادفاز    ۲۲

– ترانسفورماتور جريان                    ۲۷

– ترانسفورماتورهاي ولتاژ V.Tو P.Tو C.V.T

فصل سوم : رله هاي حفاظت خط وترانس            ۳۵

۱- حفاظتهاي ترانسفورماتور   ۳۶

– رله بوخهلتس         ۳۶

– رله جريان زياد با زمان معكوس  ۳۸

– رله ديفرانسيل      ۳۹

– رله ارت فالت     ۳۹

– رله اضافه جريان     ۴۰

– رله جريان زياد با زمان ثابت      ۴۰

۲- حفاظت خط     ۴۱

– رله ديستانس         ۴۱

فصل چهارم :   كليدهاي قدرت     ۴۲

– كليدهاي فشار قوي        ۴۳

– قطع كننده يا سكسيونر      ۴۶

-قطع جرقه در كليدهاي فشار قوي   ۴۶

– كليد قدرت يا دژنكتور     ۵۰

– كليدهاي تمام روغني   ۵۱

 

 

پيش گفتار:

پيشرفت صنعتي ودرنتيجه ، بالا رفتن استاندارد زندگي بشرتوسعه منابع انرژي واستفاده ار آنها امكان پذير مي گرداند . با افزايش مصرف انرژي ، منابع انرژي نيزاز لحاظ تنوع وميزان توليد افزايش يافته است . ازميان انواع انرژيهاي مورد استفاده ، انرژي الكتريكي به لحاظ اينكه باعث آلودگي محيط زيست نمي شود ، درزمان نياز قابل توليد است به آساني به صورتهاي ديگر انرژي قابل تبديل بوده وهمچنين قابل انتقال وكنترل مي باشد بيش از انواع ديگرانرژيها مورد توجه بشرقرارگرفته است . امروزه سيستم هاي انرژي الكتريكي نقش اساسي را درتبديل وانتقال انرژي درزندگي انسان بازي مي كنند.

توليد قدرت خطوط انتقال ، وسيستم هاي توزيع انرژي .

به اين ترتيب ، قدرتهاي توليد شده درنيروگاهها ازطريق خطوط انتقال به محلهاي مصرف مي رسند.

رشد سيستم هاي قدرت الكتريكي :

قبل ازقرن نوزدهم ميلادي وسايلي مانند شمع وبعضي ازانواع چربيها تنها منابع تأ مين روشنايي ودراواسط قرن نوزدهم چراغ گازي عموما” عملي ترين وسالم ترين وسايل روشنايي بشمارمي رفتند . گرچه تاآن زمان تحقيقات ارزنده اي ازيك طرف توسط فاراده وهانري درزمينه توليد الكتريسته وازطرف ديگر توسط بعضي دانشمندان وبخصوص اديسون درزمينه استفاده ازالكتريسيته درملتهب نمودن بعضي مواد وبالاخره تكامل لامپ هاي ملتهب وساخت آنها بوجود آمد.

كليات :

درسيستم هاي انتقال DC قدرت توليد شده توسط ژنراتورهاي AC از طريق ترانسفورماتور ويك سوكننده الكترونيكي به خط انتقال DC داده ميشود . يك اينورترالكترونيكي ، جريان مستقيم رادرانتهاي خط به جريان متناوب تبديل مي كند تا بتوان ولتاژآنرا بايك ترانسفورماتور جهت مصرف كننده ها كاهش داد . مطالعات اقتصادي اغلب نشان داده است كه براي خطوط كوتاهتر ازحدود ۵۶۰ كيلومتر استفاده ازخطوط انتقال هوائي DC مقرون به صرفه نيست .

بعد ازاينكه طرح توربينها ي بخارتوسط پارسون ارائه شد قدرتهاي توليد شده با اين توربين ها بيشترين محبوبيت رابراي طراحان سيستم ها بهمراه آورد . فركانس معرفي توربين هاي بخار باسرعت زياد لزوم افزايش فركانس واستاندارد كردن فركانس يك سيستم مطرح شد. با استاندارد كردن فركانس ، امكان اتصال سيستم ها به يكديگر نيز بوجود مي آمد. امروزه عموما” فركانس هاي ۵۰ و۶۰ هرتز درسيستم هاي قدرت مورد استفا ده مي باشند. امكان اتصال سيستم هاي قدرت كوچكتروبوجود آمدن سيستم هاي بهم پيوسته باعث رشد وبزرگ شدن سيستم هاي قدرت گرديد.

همزمان بابزرگ شدن سيستم هاي قدرت ورشد مصرف ، عناصرسيستم هاي قدرت نظير ژنراتورها وترانسفورماتورها تكامل بيشتري يافتند وبه عنوان مثال : ظرفيت كل نصب شده درسال ۱۹۸۲ دركشود آمريكا نزديك به

گزارش کار آموزی برق شهرستان جنوبي كرمانشاه

قیمت : 4000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: یک شنبه 28 شهريور 1395برچسب:گزارش کار آموزی برق شهرستان جنوبي كرمانشاه,گزارش کار آموزی برق ,شهرستان جنوبي كرمانشاه, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پایان نامه بررسی آداب و احكام ازدواج در دین های مزدایی و مسیحیت و اسلام :

طرح پژوهشی – بررسی آداب و احكام ازدواج در دین های مزدایی و مسیحیت و اسلام

فهرست

جايگاه و موقعيت زن.. ۱

مزدايي.. ۱

مسيحيت.. ۷

اسلام.. ۱۱

مفهوم ازدواج و اهداف آن.. ۱۶

مزدايي.. ۱۶

مسيحيت.. ۱۸

اسلام.. ۳۸

گونه های ازدواج.. ۴۳

مزدايي.. ۴۴

تك‌همسري.. ۴۴

چند همسري.. ۴۵

ازدواجهاي پنجگانه.. ۴۵

ازدواج درون‌ديني.. ۴۹

ازدواج با محارم.. ۵۰

مسيحيت.. ۵۷

ازدواج موقت (محرمانه).. ۶۱

ازدواج بين الادياني.. ۶۳

اسلام.. ۶۴

تك‌همسري.. ۶۴

چند همسري.. ۶۵

ازدواج موقت.. ۶۹

فلسفه و هدف.. ۶۹

 

تاريخچه ازدواج موقت.. ۷۲

اركان ازدواج موقت.. ۷۳

اختصاصات ازدواج موقت.. ۷۴

 

ديدگاه اهل سنت در باب ازدواج موقت.. ۷۵

ازدواج بين‌الادياني.. ۷۶

اسلام آوردن يكي از زوجين.. ۸۲

ارتداد افراد مسلمان.. ۸۲

احکام ازدواج.. ۸۴

مزدايي.. ۸۴

شرايط عقد نكاح.. ۸۵

موانع ازدواج:.. ۸۶

احكام زناشويي.. ۸۶

تكاليف زن و شوهر.. ۸۹

ازدواج هاي حرام.. ۹۰

مسيحيت.. ۹۵

ازدواجهاي مخفيانه.. ۹۶

شرايط عقد نكاح.. ۱۱۵

تكاليف زن و شوهر.. ۱۱۹

احكام زناشويي.. ۱۲۰

ازدواج هاي حرام.. ۱۲۰

زنا.. ۱۲۰

اسلام.. ۱۲۴

شرايط صحت عقد نكاح.. ۱۲۶

سن ازدواج.. ۱۲۹

شرايط فسخ عقد نكاح ( در مرد).. ۱۳۰

شرايط فسخ عقد (در زن).. ۱۳۱

وكالت در عقد.. ۱۳۲

اولياء عقد.. ۱۳۲

احكام فقهي ازدواج.. ۱۳۳

 

ازدواج حرام.. ۱۳۴

موانع ازدواج شرعي يا محرمات.. ۱۳۴

۲- محرمات سببي.. ۱۳۵

 

۳- محرمات رضاعي.. ۱۳۷

محرمات موقت.. ۱۳۹

تكاليف زن و مرد.. ۱۴۲

۱- حقوق معنوي.. ۱۴۶

۲- حقوق مادي زنان.. ۱۴۷

تاريخچة مختصر مهريه.. ۱۴۸

شي موضوع مهريه.. ۱۴۹

انواع مهر.. ۱۵۰

مقدار مهر.. ۱۵۲

تملّك مهر.. ۱۵۲

نفقه.. ۱۵۲

حدود نفقه.. ۱۵۳

عدّه.. ۱۵۴

زنا.. ۱۵۶

مجازات زنا.. ۱۵۸

اقسام حدّ زنا.. ۱۵۹

اثبات جرم زنا.. ۱۶۱

آداب ازدواج.. ۱۶۳

مزدايي.. ۱۶۴

آداب و مراسم خواستگاري.. ۱۶۴

آداب نامزدي.. ۱۶۵

انتخاب روز فرخنده.. ۱۶۶

مراسم روز عروسي.. ۱۶۶

۱-وكيل پرسان.. ۱۶۶

۲- گواه گيران (مراسم عقد).. ۱۶۹

۳- عروس كشان.. ۱۷۳

 

۴- پاتختي.. ۱۷۴

مسيحيت.. ۱۷۵

آداب و مراسم ازدواج.. ۱۷۵

 

۱- رضايت.. ۱۷۵

۲- خطبه.. ۱۷۶

۳- دادن حلقه يا تبادل حلقه ها.. ۱۷۸

۵- زفاف.. ۱۸۰

اسلام.. ۱۸۱

انتخاب همسر.. ۱۸۳

مراسم خواستگاري.. ۱۸۴

خواستگاري از نامزد ديگري.. ۱۸۵

حدود نگاه كردن هنگام خواستگاري.. ۱۸۶

گزينش دختر.. ۱۸۸

خرج بري.. ۱۸۹

شيريني‌خوران.. ۱۹۰

نشان دادن دختر به قابله.. ۱۹۱

خريدن لباس براي عروس آينده.. ۱۹۱

تهيه جهيزيه.. ۱۹۱

مراسم عقد.. ۱۹۲

فرستادن رقعه (كارت عروسي).. ۱۹۴

آرايش دختر.. ۱۹۴

حنابندان.. ۱۹۶

مراسم عروسي.. ۱۹۶

عروس بران.. ۱۹۸

شب زفاف.. ۱۹۸

پايتختي.. ۲۰۰

روز سوم عروسي.. ۲۰۱

طلاق وازدواج مجدد.. ۲۰۲

مزدايي.. ۲۰۲

 
 

طلاق.. ۲۰۲

ازدواج مجدد.. ۲۰۲

مسيحيت.. ۲۰۳

 

طلاق:.. ۲۰۳

ازدواج مجدد.. ۲۱۷

اسلام.. ۲۱۸

طلاق.. ۲۱۸

اختيار طلاق.. ۲۲۰

جواز و مشروعيت طلاق در قرآن:.. ۲۲۳

اركان طلاق.. ۲۲۳

انواع طلاق.. ۲۲۶

لعان، ايلاء، ظهار.. ۲۲۹

ازدواج مجدد.. ۲۳۲

فهرست منابع.. ۲۳۴

Source: 235

 
 

پایان نامه بررسی آداب و احكام ازدواج در دین های مزدایی و مسیحیت و اسلام

قیمت : 9000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: یک شنبه 28 شهريور 1395برچسب:پایان نامه بررسی آداب و احكام ازدواج در دین های مزدایی و مسیحیت و اسلام,پایان نامه بررسی آداب و احكام ازدواج در دین مزدایی و مسیحیت و اسلام,پایان نامه بررسی آداب و احكام ازدواج در دین مزدایی ,و مسیحیت و اسلام, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پايان نامه كشف وشهود در پنج كتاب اللمع ،اسرار التوحيد

    دسته :

    زبان وادبيات فارسي

    فرمت/ورد تعداد صفحات 165
    قیمت : 8000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پايان نامه كشف وشهود در پنج كتاب اللمع ،اسرار التوحيد :

پايان نامه كشف وشهود در پنج كتاب اللمع ،اسرار التوحيد،رساله قشيريه ،كشف المحجوب ،تذكره الاولياء

پايان نامه

جهت اخذ درجه كارشناسي ارشد

رشته زبان وادبيات فارسي

مقدمه :

ديدار محبوب ونيل به لقاي دوست يك هدف متعالي است وعارفان همواره آن را سر لوحة طريقت خود قرار داده اند .در عرفان به اين ديدار ،شهوديا مشاهده گفته مي شود .موضوع اصلي اين پژوهش بررسي كشف وشهود در پنج كتاب اصلي :اللمع ،اسرالتوحيد،رساله قشيريه، كشف المحجوب وتذكره الاولياء است.

از آنجا كه تحقيق مدون ومكتوبي درباره اين موضوع تا به امروز ارائه نشده است ،نگارنده را بر آن داشت تا با بررسي وژرف نگري بيشتر به اين مهم بپردازد.

مطالعه متون عرفاني ،حالات روحي عارفان در هنگام مكاشفه وسخنان شطح آلودي كه تحت تأثير جذبه الهي بر زبان مي اورند ،قند مکرر است كه با تكرار آن از تأثير شگرف وعميق آن كاسته نمي شود .بحث كشف وشهود ،حس كنجكاوي شيريني را بر مي انگيزد تا با اشتياق هرچه تمام تر ،منابع آن مورد بررسي قرار گيرد .

در اين جا با پيروي از كلام مبارك حضرت علي (ع) كه فرموده اند :«من علمني حرفاً فقد سيرني عبداً» بر خود لازم مي دانم از استاد ارجمند ،خانم دكتر پناهي كه به عنوان استاد راهنما ،صميمانه مرادر پيشبرد اهداف اين پژوهش ياري كردند ،تشكر وقدرداني نمايم .همچنين از آقاي دكتر فقيهی كه به عنوان استاد مشاور ،از نظرات ارزشمند ايشان بهره مند شدم ،كمال تشكر وقدرداني را دارم.

چكيده:

سؤال بنيادين اين پژوهش ،تعريف كشف وشهود ،انواع آن ومصاديق عملي در متون عرفاني :اللمع ،اسرار التوحيد ،رساله قشيريه ،كشف المحجوب ،تذكره الاولياء است .همچنين راههاي رسيدن به كشف وشهود در سه مكتب زهد ،كشف وشهود وحدت وجود ،بررسي شده است.

فصل اول مبحثی از تعاریف کلی را تشکیل می دهد در فصل دوم به رهاهای رسیدن به کشف شهود در مکاتب مختلف ساخته شده است در فصل سوم مکاشفه ، مشاهده و مهاظره بررسی شده است و مصادیق عملی کشف و شهود از کتابهای اصلی گردآوری شده است. از نظر بسامدي در جدولي ارائه شده ومورد مقايسه قرار گرفته است.

مكاشفه در هر مرحله مراتبي دارد كه بسته به وضعيت روحي سالك او را در جايگاه خاصي قرار مي دهد ودر رويت حقايق عالم ونائل شدن به ديدار پروردگار او را ياري مي دهد .

لطف وجذبه الهي به عنوان يك راه ميانبر همواره مورد توجه عارفان بوده است ودر اين پژوهش به عنوان كشش آن سويي از آن ياد شده است.هنگامي كه عارف به وصال پروردگار خويش دست مي يابد،تحت تأثير احوال روحي خاصي قرار مي گيردوممكن است سخناني به ظاهر نامعقول بر زبان آورد به اين سخنان شطح گفته مي شود منابع شطحيات بیشتر قرآن حديث والهام است.

فهرست

عنوان

چكيده

مقدمه

فصل اول: تعاريف

منشأ پيدايش تصوف اسلامي:………………… ۱

مكتب زهد……………………………… ۳

مكتب كشف و شهود……………………….. ۴

مكتب وحدت وجود………………………… ۵

نويسندگان پنج كتاب اصلي:……………….. ۷

عبدالله بن علي سراج طوسي………………….. ۷

ابوسعيد ابوالخير………………………. ۸

ابوالحسن علي بن عثمان هجويري……………. ۱۰

عبدالکریم قشیری……………………….. ۱۱

ابوحامد شيخ فريدالدين عطار……………… ۱۲

آثار عطار…………………………….. ۱۳

تجربه عرفاني و مشكلات آن………………… ۱۴

تعريف كشف و شهود………………………. ۱۶

ستروتجلي (با ارائه جدول)……………………… ۱۶

آپوكاليپس وواژه گان همسو با آن………….. ۲۱

مكاشفه واسطوره………………………… ۲۲

مكاشفه (آپوكاليپس) دراديان زنده جهاني……. ۲۲

مكاشفه دركتابهاي مقدس (عهدين ) و كتابهاي آسماني ديگر     ۲۳

تعريف كشف و شهود از متون عرفاني…………. ۲۳

سرمنشأ منحصر به فرد مكاشفه، از دیدگاه غربیان اشارات ديني و الهيات…………………………………….. ۲۸

خلاصه فصل اول:…………………………. ۳۲

فصل دوم: راههاي رسيدن به كشف و شهود

راههاي رسيدن به كشف و شهود……………… ۳۴

راههاي رسيدن به كشف و شهود درمكتب زهد……. ۳۵

طريق وصول به مكاشفه درمكتب كشف و شهود……. ۳۷

كشش آنسويي در كشف و شهود……………….. ۴۶

مكاشفه با همراهي جسم…………………… ۴۷

مكاشفه با همراهي دل……………………. ۴۸

مكاشفه با همراهي روح…………………… ۵۲

خلاصه فصل دوم: ………………………… ۵۷

فصل سوم: انواع و مراتب مكاشفه (مشاهده، معاينه، محاضره)   ۵۸

ارجعیت مشاهده ، معاینه،محاظره با ارائه جدول. ۷۲

انواع مکاشفه با ارائه جدول……………… ۷۹

حالت عارفان در هنگام مكاشفه…………….. ۷۹

سخنان شطح آميز به هنگام مكاشفه………….. ۸۴

منابع شطيحات …………………………. ۸۵

آيا هر رويايي مكاشفه است؟………………. ۸۵

انواع خواب و رویا با ارائه جدول…………. ۹۲

خلاصه فصل سوم:…………………………. ۹۲

مكاشفه در بيداري………………………. ۹۳

مكاشفه درخواب…………………………. ۱۰۵

دراحوال پس ازمرگ………………………. ۱۱۶

پيشگويي………………………………. ۱۱۸

لطف وجذبه الهي………………………… ۱۱۹

ديدار ماوراءالطبيعه……………………. ۱۲۲

فراست………………………………… ۱۲۲

انواع مصاديق وتعدادآن با ارائه جدول …….. ۱۳۷

نتيجه گيري……………………………. ۱۳۸

خلاصه فصل سوم………………………….. ۱۳۹

فهرست منابع…………………………… ۱۴۰

چكيده انگلیسی    ۱۴۵

پايان نامه كشف وشهود در پنج كتاب اللمع ،اسرار التوحيد

قیمت : 8000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: یک شنبه 28 شهريور 1395برچسب:پايان نامه كشف وشهود در پنج كتاب اللمع ،اسرار التوحيد,پايان نامه كشف وشهود, در پنج كتاب اللمع ،اسرار التوحيد, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پایان نامه نظريه صدق منطق دانان مسلمان :

پایان نامه نظريه صدق منطق دانان مسلمان

رساله كارشناسي ارشد

رشته الهيات گرايش فلسفه و كلام اسلامي

چكيده

درباره تئوري صدق در ميان فيلسوفان و منطق دانان جهان شش نظريه وجود دارد رايج ترين و قديمي ترين آنها نظريه مطابقت است كه سابقة آن به يونان و ارسطو مي‌رسد هر چند در آثار ارسطو به طور مستقل به اين بحث پرداخته نشده است. فلاسفه اسلامي به طور قطع و بدون ترديد به اين نظريه معتقدند و همچنين بسياري از فيلسوفان مغرب زمين در تعريف صدق قضايا به نظريه مطابقت قائلند.

اساس نظريه مطابقت اين است صدق قضيه عبارت از مطابقت آن با واقع و نفس الامر و اين مسأله مبتني بر دو اصل است اول اينكه واقعيتي هست و دوم اينكه ذهن ما قادر به كشف واقعيت مي‌باشد.

فيلسوفان غربي در مورد صدق به تئورهاي ديگر معتقدند كه اين تئوري‌ها عبارتند : ۱- تئوري هماهنگي : اين نظريه به فلاسفه عقل گرا نسبت داده شده و آنها معتقدند كه صدق يك گزاره تنها به معناي سازگاري آن با نظامي از قضاياي ديگر عقلي است. و برخي از پوزيتويست‌ها از اين تئوري دفاع كرده‌اند و برخي از اينها معتقد بودند كه قضاياي حسي و تجربي صدقشان از راه مطابقت معلوم مي‌شود و قضاياي كه تجربي و حسي نيستند صدقشان بوسيله سازگاري آنها با گزاره‌هاي آزموده شده بدست مي‌آيد و بعضي از پوزيتويست‌ها معتقدند تنها راه آزمون صدق قضايا ارتباط دروني ميان خود باورها است.

۲- تئوري عمل گرايانه : پيرس و جيمز و ديوئي از طرفداران اين تئوري هستند و آنها در معناداري معتقدند كه معناي يك لفظ عبارت از پيامد عملي يا تجربي آن.

۳- تئوري زيادتي صدق : طرفداران اين نظريه معتقدند كه محمول صادق و كاذب زايد است و مي‌توان آنها را حذف كرد و هيچ تأثيري در جمله ندارند.

۴- نظريه غير توصيفي صدق : معتقدان به اين تئوري مي‌گويند كه صدق و كذب كلمات توصيفي نيستند بلكه كلمات انجازي و تأييدي و انشايي هستند.

۵- نظريه سمانتيكي صدق تارسكي : تارسكي ضمن قبول نظريه صدق ارسطويي با ارائه نظريه زبان و فرا زبان به بازسازي اين تئوري پرداخته تا از شبهات و پارادوكس‌هاي كه در زبان پيش مي‌آيند جلوگيري كند و از نظر وي صدق و كذب عناصر فرا زباني هستند در حاليكه راست و دروغ عناصر زباني هستند.


فهرست مطالب

عنوان

فصل اول : مقدمه و پيشينه تاريخي

بخش اول : مقدمه و كليات و معاني حق و صدق نزد حكماي اسلامي

مقدمه ………………………………۳

تعريف مسأله …………………………۳

سوالهاي اصلي تحقيق …………………..۴

فرضيه‌هاي تحقيق ………………………۴

هدف‌هاي تحقيق ………………………..۴

روش تحقيق …………………………..۴

سابقه تحقيق …………………………۵

معاني حق و صدق نزد حكماي اسلامي ………..۵

تمايز حق و صدق ………………………۶

 

۱-۹-۱- راي مشهور حكماي اسلامي …………. ۶

۱-۹-۲- نظريه برخي از فيلسوفان غربي ……. ۷

۱-۹-۳- نظريه شهيد مطهري ……………… ۸

بخش دوم : پيشينة تاريخي نظريه مطابقت صدق

۲-۱- سابقه نظريه مطابقت در يونان ………… ۱۰

 

۲-۱-۱- مطابقت از نظر افلاطون ……………… ۱۰

۲-۱-۲- نظريه مطابقت از ديدگاه ارسطو ………. ۱۲

۲-۱-۳- نظريه مطابقت از نظر فارابي ………… ۱۴

۲-۱-۴- نظريه مطابقت از ديدگاه ابن سينا ……. ۱۵

۲-۱-۵- نظريه مطابقت از ديدگاه سهروردي …….. ۱۶

بخش سوم : آيا نظريه مطابقت تعريف صدق است يا ملاك آن

۳-۱- تمايز تعريف صدق و ملاك صدق ………….. ۱۹

۳-۲- ديدگاه برخي از فلاسفه اسلامي …………. ۲۰

۳-۳- ديدگاه برخي از فلاسفه غربي ………….. ۲۱

۳-۴- نقد و بررسي ………………………. ۲۱

فصل دوم : تئوري صدق از نظر منطق دانان غربي

بخش اول : نظريه مطابقت

توضيح نظريه مطابقت ………………….۲۵

نظريه مطابقت در نظر منطق دانان جديد غرب۲۵

مطابقت و اتميسم منطقي ……………..۲۵

اشكالات نظريه مطابقت ……………….۲۹

بخش دوم : تئوري هماهنگي

۲-۱- تئوري هماهنگي يا سازگاري …………… ۳۵

۲-۲- اصل ارتباط دروني ………………….. ۳۶

 

۲-۳- درجات صدق ………………………… ۳۷

۲-۴- ايرادات نظريه هماهنگي ……………… ۳۸

بخش سوم : تئوري عمل گرايانه

۳-۱- تئوري عمل گرايانه …………………. ۳۷

۳-۲- نظريه شيلر ……………………….. ۴۴

۳-۳- نقد و بررسي اين نظريه ……………… ۴۵

بخش چهارم : تئوري زيادتي صدق

۴-۱- تئوري زيادتي صدق ………………….. ۴۹

۴-۲- اشكالات نظريه زيادتي صدق ……………. ۵۰

بخش پنجم : نظريه غير توصيفي صدق …………. ۵۳

۵-۱- نظريه غير توصيفي صدق ………………. ۵۳

۵-۲- اشكالات نظريه غير توصيفي صدق ………… ۵۶

بخش ششم : نظريه سمانتيكي صدق تارسكي

۶-۱- تبيين نظريه سمانتيكي تارسكي ………… ۵۶

۶-۱-۱- مفهوم صدق به عنوان موضوع نظريه معنا شناختي تارسكي     ۵۸

۶-۱-۲- تعريف صدق در نظريه معناشناسي تارسكي … ۶۳

فصل سوم : نظريه مطابقت صدق از نظر فيلسوفان و منطق دانان مسلمان

بخش اول : آيا مطابقت مربوط به علوم حضوري است يا حصولي

تعريف علم حضوري وحصولي ………………۷۹

 

رابطه مطابقت با علم حضوري و حصولي …….۸۱

راهيابي خطا در علم حضوري …………….۸۳

بخش دوم : نظريه مطابقت به عنوان روش صدق در تصورات يا تصديقات     ۸۵

بخش سوم : رابطه خبر با صدق و كذب

۳-۱- تحليلي كه صدق و كذب پذيري را تعريف قضيه مي‌داند ۹۱

۳-۲- تحليلي كه صدق و كذب پذيري را ملاك تمايز قضيه مي‌داند ۹۲

۳-۳- اشكال پارادكس دروغگو بر هر دو تحليل …. ۹۴

بخش چهارم : مناط صدق و كذب قضايا

۴-۱- بررسي اجمالي اختلاف حكما در تقسيم قضايا . ۹۷

۴-۲- صدق و كذب در انواع قضايا …………… ۱۰۱

۴-۲-۱- قضاياي خارجيه …………………… ۱۰۱

۴-۲-۲- قضاياي ذهنيه ……………………. ۱۰۱

۴-۲-۳- قضاياي حقيقيه …………………… ۱۰۶

بخش پنجم : معاني نفس الامر ……………… ۱۰۵

۵-۱- نفس الامر به معناي عالم امر و عقول مجرده ۱۰۶

۵-۲- نفس الامر به معني في نفسه …………… ۱۰۸

۵-۳- نفس الامر به معناي عالم ثبوت اشياء …… ۱۰۹

۵-۴- نقد و بررسي معاني ذكر شده از نفس الامر .. ۱۱۰

بخش ششم : مطابقت در مباحث وجود ذهني

 

۶-۱- مطابقت در مباحث وجود ذهني ………….. ۱۱۳

۶-۱-۱- اهميت بحث وجود ذهني ……………… ۱۱۳

۶-۱-۲- تاريخچه وجود ذهني ……………….. ۱۱۳

۶-۱-۳- تبيين نظريه وجود ذهني ……………. ۱۱۴

۶-۱-۴- آيا انحفاظ ماهيت از لوازم نظريه مطابقت است يا از مبناي آن …………………………………….. ۱۱۸

بخش هفتم : نظريه مطابقت از ديدگاه برخي از فيلسوفان مسلمان

۷-۱- نظريه ملاصدرا درباره مطابقت …………. ۱۲۳

۷-۲- حكيم سبزواري ……………………… ۱۲۵

۷-۳- علامه طباطبايي …………………….. ۱۲۶

۷-۴- شهيد مطهري ……………………….. ۱۳۸

۷-۵- استاد مصباح يزدي ………………….. ۱۴۴

۷-۶- جمع بندی و نتیجه گیری ……………… ۱۴۸

 

پایان نامه نظريه صدق منطق دانان مسلمان

قیمت : 6500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: یک شنبه 28 شهريور 1395برچسب:پایان نامه نظريه صدق منطق دانان مسلمان,پایان نامه نظريه صدق منطق دانان, مسلمان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • گزارش كارآموزي شركت توليد و بسته بندي گوشت زياران

    دسته :

    صنایع غذایی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 30
    قیمت : 3000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد گزارش كارآموزي شركت توليد و بسته بندي گوشت زياران :

گزارش كارآموزي شركت توليد و بسته بندي گوشت زياران

فهرست مطالب

عنوان

 فصل اول

تاريخچه شركت                                ۱

پروار بندي                                  ۲

كشتارگاه                                    ۲

بسته بندي                                   ۳

تبديل مازاد                                     ۳

ذهتابي                                      ۴

سالامبور سازي                                       ۴

كارخانه خوراك دام                               ۵

فصل دوم

آشنائي كلي با شركت                              ۷

فعاليت هاي اصلي كارخانه                             ۱۰

آشنائي با مراكز هزينه                               ۱۲

قرنطينه                                     ۱۳

دامپروري                                    ۱۳

كشتارگاه                                    ۱۴

بسته بندي                                   ۱۴

واحدهاي جانبي                               ۱۵

تأسيسات                                  ۱۵

تعمير و نگهداري                                 ۱۵

مديران                                      ۱۶

ساير خدمات                                      ۱۶

خدمات عمومي                                 ۱۶

كارخانه خوراك دام                               ۱۷

فصل سوم

آشنائي با ثبت هاي حسابداري                          ۲۵

گزارش كارآموزي شركت توليد و بسته بندي گوشت زياران

قیمت : 3000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: یک شنبه 28 شهريور 1395برچسب:گزارش كارآموزي شركت توليد و بسته بندي گوشت زياران,گزارش كارآموزي توليد و بسته بندي گوشت زياران, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • گزارش کارآموزی نيروگاه برق شازند

    دسته :

    برق – الكترونيك

    فرمت/ورد تعداد صفحات 50
    قیمت : 4000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد گزارش کارآموزی نيروگاه برق شازند :

گزارش کارآموزی نيروگاه برق شازند

چکیده

نيروگاه برق شازند در زميني به مساحت ۲۴۰ هكتار در كيلومتر ۲۵ جاده اراك – شازند و در شرق پالايشگاه شازند در مجاورت راه آهن سراسري تهران – جنوب واقع گرديده است برق توليدي از طريق پست ۲۳۰ كيلو ولت نيروگاه به شبكه سراسري انتقال داده مي شود آب مورد نياز نيروگاه توسط ۳ حلقه چاه از فاصله ۷ كيلومتري به نيروگاه هدايت مي شود سوخت اصلي نيروگاه گاز طبيعي و مازوت است . گاز مورد نياز از طريق خط لوله سراسري گاز و مازوت به وسيله خط لوله از پالايشگاه شازند تامين مي گردد از گازوئيل هم به عنوان سوخت راه اندازي استفاده مي گردد كه به وسيله تانكر از پالايشگاه به نيروگاه حمل مي شود.

 

فهرست مطالب

عنوان

 

مشخصات فني نيروگاه                       ۱

واحد سوخت رساني                       ۳

سيكل توليد برق                           ۵

شعله بين مازوت                           ۷

دستگاه GAH وخنك كننده روغن آن                 ۱۹

سيستم كنترل توربين DEH                               ۲۰

برجهاي خنك كننده                      ۳۶

دستگاه نشياب هييدروژن JQG-3                    ۳۷

دستگاه PLC LOGO                          ۴۳

FLAME DECTECTOR وكاربردآنها               ۵۰

 

گزارش کارآموزی نيروگاه برق شازند

قیمت : 4000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: یک شنبه 28 شهريور 1395برچسب:گزارش کارآموزی نيروگاه برق شازند,گزارش کارآموزی, نيروگاه برق شازند,گزارش کارآموزی نيروگاه برق ,شازند, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

    دسته :

    محيط زيست

    فرمت/ورد تعداد صفحات 73
    قیمت : 3500 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه تصفیه فاضلاب صنایع غذایی :

 پروژه تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

 474335

 

فهرست مطالب

بخش اول : آب و خواص آن

۱-۱- موجوديت آب…………………… ……………………………………………..۱     

۱-۲- منابع آب………………………………………………………………………..۱                   

۱-۲-۱- آبهاي سطحي………………………………………………………۲                  

۱-۲-۲- آبهاي زير زميني…………………………………………………………………۲                   

۱-۳- خواص آبهاي آشاميدني…………………………………………………………۲                   

۱-۳-۱- خواص فيزيكي آب……………………………………………………………۲

۱-۳-۲- خواص شيميايي آب……………………………………………………………….۳                   

۱-۴- سختي آب…………………………………………………………………………………..۳                   

بخش دوم: آب در صنايع غذايي…………………………………………………………۴

 ۲-۱- مصرف آب در صنايع غذايي ………………………………………………..۴ 

  ۲-۱-۱- آلودگيهاي ناشي از مصرف آب در فرآيندهاي صنعتي …………………..۴

 ۲-۳- جنبه هاي تاريخي مصرف صنعتي آب …………………………………………..۵                

  ۲-۳-۱- ميزان مصرف صنعتي آب در ايران ………………………………………..۶               

   ۲-۴-  مزاياي حاصل از كاهش مصرف آب ……………………………………………۶              

    ۲-۴-۱-  استفاده مجدد آب ……………………………………………………………..۶             

 ۲-۴-۲- بازچرخش يا ريسايكلينگ ………………………………………………۶

۲-۵- انواع مصارف آب در صنايع غذايي ………………………………………………۷                

 ۲-۵-۱- آب خنك سازي …………………………………………………………….۸            

 ۲-۵-۱-۱- انواع سيستم هاي خنك سازي ………………………………..۸              

بخش سوم: انواع فاضلاب صنايع غذايي ……………………………………..۱۰

 ۳-۱- ويژگيهاي فاضلاب صنايع غذايي …………………………………….۱۰                

 ۳-۱-۱- صنايع توليد قند وشكر …………………………………….۱۱

۳-۱-۲- صنايع توليد كمپوت وكنسرو …………………………………………. …….۱۲ 

 ۳-۱-۳- صنايع نوشابه سازي …………………………………۱۲

 ۳-۱-۴ صنايع لبنياتي …………………………………………………………….۱۲

 ۳-۱-۵- صنعت توليد روغن نباتي ………………………………………۱۳

 ۳-۱-۶- كشتازگاهها ومجتمعهاي توليد گوشت ………………………………۱۴

۳-۲- لزوم تصفيه فاضلاب صنايع غذايي ……………………………۱۵

 ۳-۲-۱- اثرات دفع فاضلاب صنايع غذايي به آبهاي پذيرنده ……………………………۱۵

۳-۲-۱-۱- مواد معلق …………………………………………………………………۱۶

 ۳-۲-۱-۲- املاح معدني محلول ………………………………………..۱۶

 ۳-۲-۱-۳- مواد آلي محلول …………………………………………………….۱۶

 ۳-۲-۱-۴- اسيدها وقلياها ……………………………………………………۱۶

 ۳-۲-۱-۵- مواد توليد كننده كف ……………………………………………….۱۷

 ۳-۲-۱-۶- رنگ …………………………………………………………………….۱۷

۳-۲-۱-۷- آلودگيهاي حرارتي …………………………………………………۱۷

  ۳-۲-۱-۸- ميكروارگانيسم ها …………………………………………….۱۷

 ۳-۲-۱-۹- مواد شناور ………………………………………………..۱۸

 ۳-۳- استراتژي تصفيه ودفع فضولات صنعتي ………………………۱۸ 

 ۳-۳-۱- تخليه فاضلاب صنعتي به فاضلابروي شهري …………………………………..۱۸

 ۳-۳-۱-۱- ملاحظات اختصاصي فاضلاب جهت تخليه به فاضلاب شهري ………۱۹

 ۳-۳-۲- تصفيه اختصاصي فاضلاب صنعتي ……………………۲۰

 ۳-۳-۳- تصفيه مشترك با صنايع ديگر ……………………………………..۲۰

۳-۳-۴- تغييرواصلاح فرآيندهاجهت كاستن از حجم فاضلاب  غلظت آلاينده… ۲۰

۳-۴- فاضلاب بهداشتي صنايع …………………………………….۲۱                       

بخش چهارم: روشهاي تصفيه فاضلاب صنايع غذايي …………………….۲۲

۴-۱- تصفيه فيزيكي ……………………………………………………………۲۳

۴-۱-۱- آشغالگيري ………………………………………………………….۲۳

۴-۱-۲- دانه گيري ……………………………………………………………….۲۳

 ۴-۱-۴- شناورسازي ………………………………………………………………۲۴

۴-۱-۵- حوضهاي متعادل كننده يا يكنواخت ساز ………………………………………..۲۴

۴-۲- تصفيه شيميايي …………………………………………….۲۶                     

ph4-2-1- تنظيم ………………………………………………………………۲۶.

۴-۲-۲- اكسيداسيون مواد آلي مقاوم ………………………………….۲۶

 ۴-۲-۳- گند زدايي ……………………………………………………..۲۶

 ۴-۲-۴- انعقاد و لخته سازي ………………………………………………۲۷

 ۴-۲- جذب سطحي مواد آلي محلول و مقاوم ……………………………۲۷

 ۴-۳- تصفيه بيولوژيكي ………………………………………………..۲۷

 ۴-۳-۱- اصلاحات رايج در تصفيه فاضلاب  ……………………………………………….۲۸

………………………………………………..۲۸BOD   ۴-۳-۱-۱-

…………………………………………………………………………۲۸COD4-3-1-2-                

………………………………………………………………………………….۲۹TSS4-3-1-3-                

……………………………………………………………………..۲۹TDS4-3-1-4-                      

۴-۳-۲- اصلاحات رايج در راهبري تصفيه خانه…………………………………………۲۹                     

۴-۳-۲-۱- زمان ماند هيدروليكي……………………………………………..۲۹                     

۴-۳-۲-۲- زمان ماند ميكروبي…………………………………………………….۲۹                     

………………………………………………………….۳۰MLSS4-3-2-3-                      

…………………………………………………………………………………………..۳۰F\M4-3-2-4-                      

۴-۳-۳- تصفيه هوازي فاضلاب……………………………………………………..۳۰                     

۴-۳-۳-۱- تخليه به آبهاي طبيعي……………………………………………..۳۱                     

۴-۳-۳-۲- كاربرد فاضلاب در زمين…………………………………………………..۳۲                  

۴-۳-۳-۳- بركه هاي تثبيت………………………………………………………………۳۳                  

۴-۳-۳-۳-۱- بركه هاي بي هوازي…………………………………………………..۳۴                  

۴-۳-۳-۳-۲- بركه هاي اختياري……………………………………………………۳۵                  

۴-۳-۳-۳-۳- بركه هاي هوازي……………………………………………………۳۵                  

۴-۳-۳-۳-۴- بركه هاي تكميلي…………………………………………………….۳۵                  

۴-۳-۳-۳-۵- بركه هاي هوادهي……………………………………………………۳۵                  

۴-۳-۳-۴- صافي چكنده……………………………………………………………..۳۶                  

۴-۳-۳-۵- تماس دهنده هاي بيولوژيكي چرخان………………………………………….۳۷                  

۴-۳-۳-۶- سيستم لجن فعال………………………………………………………۳۷                  

۴-۳-۴- روشهاي بي هوازي تصفيه فاضلاب صنايع غذايي……………………….۳۹                  

۴-۳-۵- انواع سيستم هاي بي هوازي تصفيه فاضلاب……………………………….۳۹                  

۴-۳-۵-۱- سپتيك تانك…………………………………………………………….۴۲                  

۴-۳-۵-۲- راكتور بي هوازي با بستر لجن رو به بالا…………………………………۴۴                   

۴-۳-۵-۳- صافي بي هوازي………………………………………………۴۴                  

بخش پنجم: راهبري تصفيه خانه هاي فاضلاب صنايع غذايي………………………….۴۶

  ۵-۱- علل عدم موفقيت تصفيه خانه هاي فاضلاب صنايع غذايي……………….۴۶                  

 ۵-۲- فاكتورهاي موثر در راهبري تصفيه خانه هاي فاضلاب صنايع غذايي ۴۷                

  ۵-۲-۱- شدت آلودگي فاضلاب خام……………………………………..۴۷               

  ۵-۲-۲- مواد مغذي يا نوترينت ها…………………………………………. ۴۸               

۵-۲-۲-۱- بالكينگ………………………………………………………………….. ۴۸                 

 ۵-۲-۳- اكسيژن محلول………………………………………………………..۴۹       

۵-۲-۴- زمان ماند…………………………………………………………………۵۰                 

  ……………………………………………………………………………..۵۱ph5-2-5-                  

۵-۲-۶- سميت……………………………………………………………………..۵۱                 

۵-۲-۷- دما………………………………………………………………………………..۵۲                 

۵-۲-۸- اختلاط…………………………………………………..۵۳                                  

۵-۲-۹- ميزان جريان ورودي……………………………………………………………………۵۴                  

۵-۳- پايستن فرآيند………………………………………………………………….۵۴                  

 ۵-۳-۱- شاخصهاي بصري…………………………………………………..۵۴                 

۵-۴- شاخصهاي آزمايشي ………………………………………………………..۵۸                 

۵-۵- مشكلات سيستم هاي لجن فعال و رفع آنها……………………………………….۵۹                   

 ۵-۵-۱- روشهاي كلي تشخيص مشكلات……………………………………..۵۹                

BOD 5-5-2- حذف كم  ………………………………………………………….۶۰

۵-۵-۲-۱- حذف بارهاي آلي ………………………………………………………..۶۱                 

۵-۵-۲-۲- مواد سمي يا بازدارنده………………………………………………..۶۲                

۵-۵-۲-۳- دماهاي پايين………………………………………………………..۶۲                

افزايش زمان ماند هيدروليكي………………………………………………..۶۳                

MLVSS افزايش………………………………………………………………..۶۳  

نامناسبPH 5-5-2-4-…………………………………………..

۵-۵-۲-۵- زمان هوادهي ناكافي……………………………………………….۶۴                

 ناكافيMLVSS5-5-2-6-…………………………………………………

منابع…………………………………………………………………… ۶۶                

 

بخش اول

آب وخواص آن

 

۱-۱- موجوديت آب

بعد  از انسان آب شايد يكي از اجزاء بي نظيرجهان هستي  باشد. آب ازدوعنصراكسيژن و هيدروژن  تشكيل  شده است كه اين  دو عنصر در شرايط  معمولي  بصورت  گاز مي باشند. عنصر هيدروژن قابل اشتغال مي باشد د رحالي كه اكسيژن براي سوختن ضروري  مي باشد با اين  وجود آب آتش را خاموش مي كند انسان  وسايرحيوانات وهچنين گياهان  بدون آب نمي توانند به حيات خود ادامه دهند صنايع بدون آب نمي توانند به موجوديت  خود  ادامه دهند  درعين حال آب باعث مشكلات زيادي در صنايع مي شود.

در بررسي دقيق خصوصيات آب همواره سئولاتي مطرح مي شود از جمله اينكه آب چيست؟ از كجا مي آيد؟  چگونه و در چه شرايطي بايد آب را مصرف كرد؟  چگونه بايد با مشكلات ناشي از آب در صنعت مواجه شد؟ سرنوشت آب مصرف شده به كجا مي انجامد وبا جريان فاضلاب چه بايد كرد؟

آب  ماده اي حياتي است كه حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد وزن انسان رشد يافته را تشكيل مي دهد و بعد از اكسيژن  مهمترين  ماده براي  زيستن  مي باشد. دو سوم سطح زمين را آب گرفته است و بطور كلي مي توان گفت كه منابع موجود آب دو نوع است :

۱- آبهاي زيرزميني

۲- آبهاي سطحي

بر حسب نوع منبع نوع آب و مواد موجود در آن متفاوت مي باشد.

پروژه تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

قیمت : 3500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: شنبه 27 شهريور 1395برچسب:پروژه تصفیه فاضلاب صنایع غذایی,پروژه تصفیه فاضلاب ,صنایع غذایی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه آناليز كمي آب

    دسته :

    کشاورزی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 100
    قیمت : 4500 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه آناليز كمي آب :

پروژه آناليز كمي آب

index

فهرست مطالب:

۱-۲هدف از انجام اين تحقيق.. ۵

۱-۳مروري بر مطالب فصلهاي بعدي.. ۶

فصل دوم.. ۸

مروري بر ادبيات فني.. ۸

۲-۱مقدمه.. ۸

۲-۲- آناليز آب به حساب نيامده در شبكه هاي توزيع آب شهري.. ۸

۲-۳ آب به حساب نيامده در شبكه هاي توزيع آب شهري (U.F.W) 9

الف) تلفات فيزيكي.. ۱۰

۱-تلفات زمينه (Background Losses) 11

۲-شكستگي ها (Bursts) 11

ب- تلفات غير فيزيكي.. ۱۲

۲-۴ تاريخچه فعاليتهاي انجام شده جهت آناليز آب به حساب نيامده   ۱۳

۲-۵ روشهاي آناليز آب به حساب نيامده.. ۱۵

۲-۶- حداقل جريان شبانه  (NFM) 19

۲-۶-۲ مولفه هاي حداقل جريان شبانه.. ۲۰

۲۶-۳ عوامل موثر بر حداقل جريان شبانه.. ۲۱

۲- شكستگي ها (Bursts) 21

۳- مصارف شبانه.. ۲۱

۲-۶-۳-۱ تغييرات حداقل جريان شبانه با ابعاد ايزوله.. ۲۲

۲-۶-۳-۲ تاثير فركانس اندازه گيري حداقل جريان شبانه.. ۲۲

۲-۶-۳-۳ تاثير تدوام اندازه گيري حداقل جريان شبانه.. ۲۲

۲-۶-۳-۴ تاثير فشار بر حداقل جريان شبانه.. ۲۳

۲-۷ استفاده از مفهوم BABE در آناليز آب به حاسب نيامده.. ۲۳

۲-۸ فشار در شبكه هاي توزيع آب شهري.. ۲۵

۲-۸-۱ بررسي وضعيت كلي فشار در شبكه.. ۲۵

۲-۸-۱-۱- خطوط همفشار.. ۲۶

۲-۸-۱-۲ فشار متوسط شبانه منطقه اي (AZNP) 26

۱-روش نقطه اندازه گيري شاخص (جايگزين).. ۲۷

۲-روش منحني تراز وزني شده.. ۲۷

۳-روش مشتركين………………………………………………. ۲۸

۲-۸-۲-۲ رابطه تواني بين فشار (AZNP) و حداقل جريان شبانه (NFM) 30

۲-۸-۲-۳- رابطه فشار- شاخص نشت.. ۳۲

۲-۸-۲-۴ رابطه فشار- نشت با استفاده از مفهوم (FAVAD) 33

۲-۹ خلاصه و نتيجه گيري.. ۳۷

متدولوژي.. ۳۸

آناليز آب به حساب نيامده.. ۳۸

۳-۱ مقدمه.. ۳۸

۳-۲ آناليز تلفات فيزيكي در شبكه هاي توزيع آب شهري.. ۴۰

۳-۲-۱ آناليز تلفات زمينه.. ۴۱

۳-۲-۱-۱ چار چوب عملكرد در آناليز تلفات زمينه.. ۴۱

گام اول.. .. ۴۱

گام دوم.. ۴۱

گام سوم.. ۴۲

گام چهارم:.. ۴۲

۳-۲-۱-۲ اندازه گيري حداقل جريان شبانه.. ۴۴

۳-۲-۱-۲-۱ شناسايي و پيمايش محدوده ايزوله.. ۴۴

۳-۲-۱-۲-۲ اندازه گيري و تصحيح حداقل جريان شبانه.. ۴۵

ب- تصحيح ميزان جريان.. ۴۶

۱-فاكتور تصحيح فشار (PCF) 46

۱- فاكتور تصحيح تداوم اندازه گيري (SDCF) 49

۳-۲-۱- ۳-برآورد آب تحويل شده شبانه.. ۵۰

۳-۲-۱-۳-۱ انحراف معيار استاندارد آب تحويل شده شبانه.. ۵۱

۳-۲-۱-۴ ارزيابي و محاسبه تلفات زمينه شبانه و روزانه ايزوله.. ۵۳

۳-۲-۱-۴-۱ گام اول: تخمين اوليه تلفات زمينه روزانه.. ۵۳

۳-۲-۱-۴-۲گام دوم: فاكتور ساعت- روز و محاسبه تلفات زمينه شبانه اوليه   ۵۷

الف- استفاده از رابطه جذر فشار.. ۵۸

ج- استفاده از ضريب توصيه شده در Report 26. 59

۳-۲-۱-۴-۳- گام سوم: محاسبه حجم اضافي (Excess Volume) (EV) 60

۳-۲-۱-۴-۴گام چهارم: مكان يابي و ارزيابي شكستگيهاي گزارش نشده (URB) 61

۱-تعيين نقاط و مسيرهاي فشار سنجي با استفاده از شبيه سازي هيدروليكي   ۶۲

۴-افزايش حساسيت گره هاي فشار سنجي نسبت به وقوع شكستگي.. ۶۴

۵- تعيين محل دقيق وقوع شكستگي با استفاده از دستگاههاي نشت ياب   ۶۵

۳-۲-۱-۴-۵گام پنجم: تعيين مقدار دقيق تلفات زمينه شبانه.. ۶۶

۳-۲-۱-۴-۶ گام ششم: اصلاح فاكتور تصحيح فشار و فاكتور ساعت – روز   ۶۸

۵-تعيين فاكتور تصحيح فشار و فاكتور ساعت- روز.. ۷۰

۳-۲-۱-۴-۷ گام هفتم: محاسبه تلفات زمينه روزانه اصلاح شده.. ۷۰

۳-۲-۱-۵ جدول محاسباتي (Spreadsheet) آناليز تلفات زمينه.. ۷۲

۳-۲-۲ ارزيابي تلفات ناشي از شكستگي ها.. ۷۹

۱-دبي شكستگي (Burst Flow Rate) 79

۲-تداوم شكستگي (Duration) 80

۳-فركانس شكستگي  (Frequency) 81

۳-۲-۲-۱ محاسبه كل تلفات سالانه ناشي از شكستگيهاي در ايزوله.. ۸۲

۳-۲-۲ حجم كل تلفات فيزيكي در ايزوله.. ۸۲

۳-۳ آناليز تلفات غير فيزيكي در شبكه هاي توزيع آب شهري.. ۸۳

۳-۳-۱ تلفات غير فيزيكي ناشي از خطاي بهره برداري (Eo) 84

۳-۳-۲- تلفات غير فيزيكي ناشي از خطاي مديريتي (EM) 85

۳-۳-۳ تلفات غير فيزيكي ناشي از خطاي انساني (EP) 86

۳-۳-۴ تلفات غير فيزيكي ناشي از خطاي ابزار اندازه گيري (EE) 87

۳-۳-۴-۱ منحني دقت كنتور.. ۸۷

۳-۳-۴-۲ خطا در اندازه گيري دبي استارت (شروع به حركت كنتور).. ۸۹

۳-۳-۴-۳ تلفات غير فيزيكي ناشي از خطا در اندازه گيري از دبي حداقل تا دبي حداكثر.. ۹۰

۳-۳-۴-۴ تلفات غير فيزيكي ناشي از خرابي كنتورها.. ۹۳

۳-۳-۴-۵ حجم كل تلفات غير فيزيكي از خطاي ابزار اندازه گيري.. ۹۴

۳-۳-۵تلفات غير فيزيكي ناشي از انشعابات غير مجاز (Eu) 94

۳-۳-۶ تلفات غير فيزيكي ناشي از اشتراك غير مجاز (Eu‘) 94

۳-۳-۷ تلفات غير فيزيكي ناشي از مصارف مجاز اندازه گيري نشده (Ea) 94

۳-۳-۸ حجم كل تلفات غير فيزيكي سالانه.. ۹۵

۳-۴ تعيين درصد سالانه تلفات فيزيكي و تلفات غير فيزيكي و مولفه هاي آنها   ۹۵

۳-۵ خلاصه و نتيجه گيري.. ۹۶

مقدمه

آب نشانه حيات است.اين مايع حيات بخش كه نمي توان آن را با هيچ ماده ديگري جايگزين نمود از منابع محدودي برخوردار بوده وكمبود آن به همراه رشد روز افزون جمعيت، زندگي بشري را در آستانه يك بحران حدي قرار داده است. اين مسئله مهم باعث گرديده تا تلاشهاي گسترده اي براي استفاده بهينه از منابع موجود آب صورت گيرد. يكي از اين اقدامات، جلوگيري از تلفات آب در شبكه هاي توزيع آب شهري است تلفات آب در شبكه هاي توزيع آب شهري از دو ديدگاه مختلف حياتي و اقتصادي قابل بررسي مي باشد.

تامين، تصفيه، انتقال و توزيع آب آشاميدني در شبكه هاي توزيع آب شهري، مستلزم صرف هزينه هاي مختلفي است كه باعث مي گردد آب در شبكه هاي توزيع آب شهري نه تنها به عنوان يك ماده حياتي بلكه به عنوان يك كالاي اقتصادي در نظر گرفته شود. به همين دليل در چند دهه اخير، مفهوم آب به حساب نياممده كه رد برگيرنده مفاهيم مربوط به تلفات آب از دو ديدگاه اقتصادي و حياتي مي باشد مورد توجه كارشناسان قرار گرفته است تا كنون تعاريف مختلفي براي آب به حساب نيامده ارائه گرديده است يكي از كاملترين تعريفها در اين زمينه به صورت زير مي باشد:

آب به حساب نيامده در يك شبكه توزيع آب شهري عبارت است از اختلاف حجم آب ورودي به شبكه و آن بخش از حجم آب مصرف شده توسط مشتركين كه به وسيله كنتورهاي آنها اندازه گيري گرديده است. مطابق اين تعريف، آب به حساب نيامده را مي توان به دو بخش كلي تلفات فيزيكي و تلفات غير فيزيكي تقسيم نمود. تلفات فيزيكي، شامل ميزان آبي است كه به دليل نشت يا شكستگي از شبكه خارج شده و به هدر مي رود. اين مقدار آب هدر رفته نه تنها به دست مصرف كننده نرسيده بلكه هزينه آن نيز براي شركتهاي آب و فاضلاب حاصل نمي گردد. از طرف ديگر، تلفات غير فيزيكي شامل مصارف اندازه گيري نشده و ميزان خطا در مصارف اندازه گيري شده است كه باعث مي شود و به ازاء اقتصادي آي مصرف شده، توسط شركتهاي آب و فاضلاب حصول نگردد.

پروژه آناليز كمي آب

قیمت : 4500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: شنبه 27 شهريور 1395برچسب:پروژه آناليز كمي آب,پروژه, آناليز ,كمي آب,پروژه كمي آب,پروژه آناليز آب, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: شنبه 27 شهريور 1395برچسب:پروژه بازیافت وخالص سازی گلیسیرین از پساب,پروژه بازیافت وخالص سازی گلیسیرین ,از پساب, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: شنبه 27 شهريور 1395برچسب:پروژه بررسی تاثیرات آلودگی محیط زیست بر رفتار,پروژه بررسی تاثیرات آلودگی محیط زیست ,بر رفتار,پروژه ,بررسی تاثیرات آلودگی محیط زیست بر رفتار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه تهية گوگرد پليمري بعنوان عامل اصلي پخت در ساخت مصنوعات پليمري

    دسته :

    شیمی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 145
    قیمت : 8500 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه تهية گوگرد پليمري بعنوان عامل اصلي پخت در ساخت مصنوعات پليمري :

پروژه تهية گوگرد پليمري بعنوان عامل اصلي پخت در ساخت مصنوعات پليمري

 

img799_zz_13940919-132016_

فهرست مطالب

عنوان                                                

چكيده

مقدمه

فصل اول :

مقدمه                                               ۲

۱-۱ توليد                                            ۶

۱-۱-۱ فرايندهاي جذب در مايع و اكسيداسيون                          ۶

۱-۱-۲ فرايندهاي اكسيداسيون مستقيم                            ۱۴

۱-۱-۳ توليد گوگرد در جهان                                ۲۰

۱-۱-۴ توليد گوگرد در ايران                                   ۲۱

۱-۲ صادرات گوگرد در جهان                                 ۲۳

۱-۲-۱ وضعيت صادرات گوگرد ايران                               ۲۴

۱-۳ وضعيت مصرف گوگرد در جهان                             ۲۶

۱-۳-۱ مصرف گوگرد در صنايع داخلي                              ۲۸

۱-۴ مصارف گوگرد                                      ۳۱

۱-۴-۱ اسيد سولفوريك                                      ۳۲

۱-۴-۲ كشاورزي                                        ۳۳

۱-۴-۳ باتريهاي قابل شارژ                                 ۳۴

۱-۴-۴ گوگرد در بتن                                       ۳۴

۱-۴-۵ لامپ گوگردي                                     ۳۵

 

۱-۴-۶ حذف جيوه در آب                                 ۳۵

 

۱-۴-۷ توليد كف                                       ۳۶

۱-۴-۸ گوگرد در آسفالت                                    ۳۶

۱-۴-۹ گوگرد در صنايع لاستيك سازي                              ۳۷

فصل دوم : (لاستيك)

تاريخچه صنعت لاستيك                                       ۳۹

۲-۱ معرفي چند اصطلاح                                  ۳۹

۲-۲ مواد در آميزه كاري لاستيك                                 ۴۱

۲-۳ كائوچو                                           ۴۲

۲-۳-۱ كائوچوها از ديدگاه بازرگاني                            ۴۳

۲-۳-۲ كائوچوها از ديدگاه مقاومتي                             ۴۳

۲-۳-۳ كائوچوها از ديدگاه فرآوري و تهيه                       ۴۴

۲-۳-۳-۱ كائوچوهاي طبيعي                                  ۴۴

۲-۳-۳-۲ كائوچوي مصنوعي                                   ۴۷

۲-۴ فرآيند پخت كائوچو                                    ۵۰

۲-۵ تركيبات مؤثر در آميزه كاري كائوچو                             ۵۱

۲-۵-۱ گوگرد                                          ۵۱

۲-۵-۲ شتابدهنده ها                                       ۵۱

۲-۵-۳ فعال كننده ها                                      ۴۲

۲-۵-۴ تاخير دهنده ها                                     ۵۳

۲-۵-۵ پر كننده ها                                        ۵۴

۲-۵-۶ نرم كننده ها                                       ۵۴

 

۲-۵-۷ پپتايزرها                                      ۵۵

۲-۶ آزمونهاي معمولي در تضمين مصنوعات پليمري                       ۵۵

۲-۶-۱ آزمونهاي روي آميزه پخت شده                             ۵۵

۲-۶-۲ آزمونها آميزه خام                                  ۵۶

۲-۶-۲-۱گرانروي                                       ۵۶

۲-۶-۲-۲ رئومتر                                       ۵۷

۲-۶-۲-۳ جرم مخصوص                                    ۶۰

۲-۶-۲-۴ چسبندگي                                      ۶۰

۲-۶-۲-۵ پراكنش دوده                                      ۶۰

۲-۶-۱ آزمونهاي آميزه پخت شده                             ۶۱

۲-۶-۱-۱ كشش                                     ۶۱

۲-۶-۱-۲ مانائي فشاري                                     ۶۲

۲-۶-۱-۳ سختي                                    ۶۲

۲-۶-۱-۴ سايش                                    ۶۲

۲-۶-۱-۵ مقاومت در مقابل پارگي                            ۶۲

۲-۶-۱-۶ مقاومت خمشي                                  ۶۳

فصل سوم : گوگرد در لاستيك

مقدمه                                               ۶۵

۳-۱ ولكانيزاسيون                                     ۶۶

۳-۱-۱ درجه ولكانيزاسيون                                  ۶۶

۳-۱-۲ مراحل ولكانيزاسيون                                 ۶۷

 

۳-۱-۳ تغيير خواص نسبت به درجه                            ۶۹

تاثير افزايش دانسيته اتصالات عرضي                             ۷۴

۳-۲ اثر ساختمان اتصال عرضي                                   ۷۷

۳-۲-۱ نوع ساختمان اتصال عرضي                             ۷۷

۳-۲-۳ خواص مكانيكي                                       ۷۸

۳-۲-۴ رفتار فرسودگي حرارتي                                   ۷۹

۳-۲-۵ خواص ديناميكي                                  ۸۰

خواص بهينه در آميزه هاي ولكانيزه شده                             ۸۲

۳-۳ سيستم هاي پخت                                        ۸۲

۳-۴ پخت گوگردي                                       ۸۳

دلايل ترجيح سيستم پخت گوگردي                              ۸۳

۳-۴-۱ گوگرد                                          ۸۵

۳-۴-۱-۱ گوگرد ولكانيزاسيون                                   ۸۵

۳-۴-۱-۲ درصد خلوص گوگرد                                  ۸۷

۳-۴-۲ مواد گوگرد دهنده                                   ۸۷

۳-۵ پخت پراكسيدي                                     ۹۰

۳-۵-۱ فوايد پخت پراكسيدي                                 ۹۱

۳-۵-۲ معايب پخت پراكسيدي                                 ۹۲

۳-۶ روشهاي پخت                                       ۹۲

۳-۶-۱ پخت غيرمداوم                                       ۹۳

۳-۶-۱-۱ قالبگيري                                     ۹۳

 

۳-۶-۱-۲ پخت گاز                                      ۹۳

۳-۶-۱-۳ پخت با غلاف سري                                   ۹۴

۳-۶-۲ پخت مداوم                                      ۹۴

۳-۶-۲-۱ پخت با روتوكيور                                  ۹۴

۳-۶-۲-۲ پخت در مايعات داغ                                ۹۵

۳-۶-۲-۳ پخت در بسترة ذرات داغ شناور                          ۹۵

۳-۷ آلوتروپ هاي گوگرد مورد استفاده در صنايع لاستيك                     ۹۵

فصل چهارم : بخش تجربي

۴-۱ دستگاهها و وسايل مورد استفاده                            ۹۹

۴-۲ نقطة ذوب گوگرد محلول                                 ۱۰۰

۴-۳ نقطة ذوب گوگرد نامحلول                                   ۱۰۰

۴-۴ تعيين مقدار گوگرد محلول در تولوئن                        ۱۰۱

۴-۵ تهيه گوگرد نامحلول از روش ذوب                            ۱۰۲

۴-۶ روش تعيين درصد گوگرد نامحلول                             ۱۰۳

۴-۷ بهينه كردن درصد گوگرد                                ۱۰۴

۴-۷-۱ اپتيمم كردن دما                                        ۱۰۴

۴-۷-۲ اپتيمم كردن دور همزن                                   ۱۰۵

۴-۷-۳ اپتيمم كردن درصد كاهندة كشش سطحي                       ۱۰۵

۴-۷-۴ اپتيمم كردن درصد پايدار كننده                              ۱۰۶

۴-۸ استخراج گوگرد نامحلول بدست آمده                          ۱۰۷

۴-۹ روغن پوشي گوگرد نامحلول بدست آمده                        ۱۰۸

۴-۱۰ تعيين ميزان روغن گوگرد روغني                            ۱۰۹

۴-۱۱ تهيه گرانول گوگرد نامحلول                               ۱۱۰

۴-۱۲ تهيه گوگرد نامحلول در مقياس bench                         ۱۱۱

۴-۱۳تهيه گوگرد نامحلول در مقياس پايلوت                       ۱۱۳

۴-۱۴ تهيه گوگرد نامحلول بوسيلة هيدروليز                          ۱۱۵

۴-۱۵ بكارگيري گوگرد تهيه شده در ساخت آميزه                       ۱۱۶

فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري

۵-۱ گوگرد نامحلول                                        ۱۱۹

۵-۲ تاثير منفي شكفتگي بر خواص آميزه                              ۱۲۳

۵-۳ گوگرد ، موهبت يا آفت                                 ۱۲۵

۵-۴ روشهاي تهيه گوگرد نامحلول                            ۱۲۷

الف-سرد كردن سريع گوگرد مذاب                             ۱۲۷

ب-اكسيداسيون نافص                                        ۱۲۷

ج-هيدروليز مستقيم                                        ۱۲۸

روش بكارگرفته شده در اين پژوهش در هيدروليز                       ۱۲۸

۵-۵ روش ذوب ، روشي كاملاً كاربردي                              ۱۳۰

۵-۶ مقايسة آميزه هاي تهيه شده                                ۱۳۲

پيشنهادات                                           ۱۳۴

پيوست

منابع

مقدمه :

گوگرد به عنوان محصول جانبي صنايع نفت و گاز سالانه بيش از ۴۱ ميليون تن در سال طي فرآيند شيرين‌سازي توليد مي شود . همچنين ميزان توليد كل گوگرد در جهان رقمي بيش از ۶۴ ميليون تن در سال است . حائز اهميت قرار گرفتن مسائل زيست محيطي از عوامل مؤثر در توليد گوگرد است . به همين خاطر براي جلوگيري از مشكلات زيست محيطي و همچنين به دليل افزايش استحصال منابع نفت و گاز ، ميزان توليد گوگرد رشدي صعودي خواهد داشت . ضمن اينكه مصرف اين ماده نسبت به توليد آن كمتر است .

كشور ما با داشتن منابع نفت و گاز فراوان يكي از عمده ترين توليد كنندگان گوگرد در خاورميانه است و سالانه بيش از ۵/۱ ميليون تن گوگرد توليد مي كند كه با راه اندازي فازهاي جديد پالايشگاهها اين رقم به ۵/۲ ميليون تن در سال خواهد رسيد . مصرف سالانه كشور در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار تن در سال است . صادرات گوگرد نيز با توجه به كاهش قيمت گوگرد مقرون به صرفه نيست . بنابراين يافتن راههايي براي مصرف اين ماده و يا تبديل آن به موادي كه داراي ارزش اقتصادي بيشتري باشند حائز اهميت و توجه فراوان است .

تهيه گوگرد نامحلول از گوگرد معمولي مي تواند يكي از راه حلهاي اين معضل باشد . گوگرد نامحلول بدليل حساس نبودن حلاليت آن به كاهش دما مي تواند جايگزين مناسبي براي گوگرد معمولي در صنايع لاستيك و همچنين تاير باشد . گوگرد معمولي حلاليستش در گسترة دمائي متفاوت است و با كاهش دما حلاليت آن كاهش مي يابد . بنابراين با استفاده از گوگرد محلول در پخت آميزه هاي لاستيكي با مشكلات عديده اي از جمله پديده سفيدك زدن يا شكفتگي مواجه مي‌شويم . تنها راه حل مناسب براي جلوگيري از اين مشكل استفاده از گوگرد نامحلول است كه در اين پژوهش به روشهاي تهيه آن و همچنين روشهاي كاربردي و نوين تهيه گوگرد نامحلول اشاره شود . با توليد اين ماده با ارزش ضمن كاهش خسارات ناشي از مصرف گوگرد معمولي و همچنين افزايش كيفيت محصولات توليدي مي توان واردات آن را به كشور كاهش داد و حتي در آينده اي نزديك با توليد متناسب با مصرف داخلي از واردات آن جلوگيري كرد .

چكيده

رايجترين سيستم پخت در آميزه هاي لاستيكي پخت گوگردي است كه علاوه بر اقتصادي بودن از تنوع زيادي برخوردار است و امكان دستيابي به محدودة گسترده اي از خواص را فراهم مي‌كند. گوگرد با قرار گرفتن در بين زنجير پليمرها بين آنها اتصالات عرضي تشكيل ميدهد و موجب تشكيل ساختار شبكه‌اي مي شود . مشكل عديده اين سيستم پخت پديده شكفتگي(blooming) گوگرد در آميزه هاي لاستيكي است كه اين پديده بااستفاده از گوگرد نامحلول بر طرف مي شود. زيرا وابستگي حلاليت اين نوع گوگرد در بستر پليمري به دما بسيار نامحسوس است. قيمت بالاي گوگرد نامحلول و وارداتي بودن آن مشكلاتي را براي صنايع لاستيك بوجود آورده است. روشهاي مختلف ارائه شده براي تهيه گوگرد نامحلول در كشور، نيز به دلايل اقتصادي و يا مشكلات دستگاهي و يا مواد اوليه قابل اجرا نبوده‌اند.

در اين پژوهش دو روش ، ذوب گوگرد معمولي و همچنين هيدروليز  بعنوان روشي نوين ، در تهيه گوگرد نامحلول بكار برده شده است .

پروژه تهية گوگرد پليمري بعنوان عامل اصلي پخت در ساخت مصنوعات پليمري

قیمت : 8500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: شنبه 27 شهريور 1395برچسب:پروژه تهية گوگرد پليمري بعنوان عامل اصلي پخت در ساخت مصنوعات پليمري,پروژه تهية گوگرد پليمري ,بعنوان عامل اصلي پخت در ساخت مصنوعات پليمري, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: شنبه 27 شهريور 1395برچسب:تحقیق درباره انرژی هسته ای,تحقیق انرژی هسته ای, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: شنبه 27 شهريور 1395برچسب:پروژه رنگ و حالت الكتروني مولكولها,پروژه رنگ و حالت الكتروني ,مولكولها,پروژه رنگ و حالت الكتروني مولكول, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه مطالعه ترموديناميکی مخلوط دوتايي الکتروليتي

    دسته :

    شیمی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 90
    قیمت : 5000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه مطالعه ترموديناميکی مخلوط دوتايي الکتروليتي :

پروژه مطالعه ترموديناميکی مخلوط دوتايي الکتروليتي

2016-4-14-17-28-2-47

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
بخش اول – مبانی نظری
نیروهای بین ذره ای
۱-۱-۱ برهم کنش های بلندبرد
۱-۱-۲      برهم کنشهای کوتاه برد
۱-۲ محلولها و روابط ترمودینامیکی آنها
۱-۲-۱ محلول ایده آل
۱-۲-۲ روابط ترمودینامیکی محلولهای ایده آل
۱-۲-۳- محلولهای با قاعده
۱-۲-۴ محلولهای غیر ایده آل
۱-۲-۵    ترمودینامیک محلولهای غیر ایده آل
۱-۲-۵-۱ پتانسیل شیمیایی حلال، فعالیت حلال و ضریب اسمزی در محلولهای غیر ایده آل
۱-۲-۶ معادله گیبس – دوهم برای محلولهای الکترولیت دوجزئی و رابطه بین ضریب فعالیت و ضریب اسمزی
۱-۳    مدل های توصیف کننده محلولهای الکترولیتی
۱-۳-۵    مدل دبای- هوکل
۱-۳-۲- ۱ پتانسیل در همسایگی یک یون
۱-۳-۱-۱- ایرادات نظریه دبای هوکل
۱-۳-۲ مدل گوگنهایم
۱-۳-۳ مدل مایزنر وکوزیک
۱-۳-۴ مدل هیدراسیون استوکس و رابینسون
۱-۳-۵ مدل براملی
۱-۳-۶ مدل برهم کنش یونی پیتزر
۱-۳-۶-۱ معادلات پیترز برای محلول الکترولیتی یک جزئی
۱-۳-۶-۲  معادلات پیترز برای مخلوط های دو جزئی الکترولیت های ۱۱
۱-۴- روشهای تجربی اندازه گیری ضرایب فعالیت
۱-۴-۱ تنزل نقطه انجماد
۱-۴-۲ افزایش نقطه جوش
۱-۴-۳    تنزل فشار بخار
۱-۴-۳-الف – روش استاتیک
۱-۴-۳- ب  روش دینامیکی
۱-۴-۴- روش ایزوپیستیک یا تعادل فشار بخار
۱-۴-۵- روش رطوبت سنجی
۱-۴-۶  روش حلالیت و نفوذ
۱-۴-۷  روش هدایت سنجی
۱-۴-۸  روشهای الکتروشیمیایی
۱-۴-۸-۱ استفاده از مدل برهم کنش یونی پیترز با استفاده از روش الکتروشیمیایی
بخش دوم – بخش تجربی
۲-۱ تجهیزات دستگاهی
۲-۲ مواد شیمیایی
۲-۳ تهیه محلولها
۲-۳-۱- تهیه محلول غلیظ لیتیم کلرید با غلظت تقریبی
۲-۳-۲  تهیه محلولهای اولیه غلیظ دوجزئی NaCl + LiCl با نسبتهای مولی مختلف(r =m1/m2)
۲-۳-۲-۱- تهیه محلول غلیظ اولیه دو جزئی NaCl + LiCl با نسبت مدلی (r=100)
۲-۴  روش پتانسیومتری با استفاده از الکترودیون گزین (سلول الکتروشیمیای بدون اتصال مایع)
۲-۵ روش افزایش استاندارد
۲-۶ تعیین ضرایب میانگین فعالیت بروش پتانسیومتری
۲-۶-۱- جمع آوری داده های تجربی
۲-۶-۲ کنترل کیفیت پاسخ دهی الکترودها
۲-۶-۳  تعیین شیب نرنستی و همزمان دو الکترود در سلول بدون اتصال مایع (شیب وثابت سل)
۲-۶-۴ روش تعیین پارامترهای برهم کنش یونی مخلوط دو جزئی الکترولیت ۱ ۱(NaCl + LiCl)با نسبتهای مدلی مختلف
۲-۶-۴-۱     تعیین ضریب انتخابگری پتانسیومتری الکترود Na+ نسبت به یون Li+ (k12)
۲-۶-۴-۲    روش تعیین ضرایب میانگین فعالیت
۲-۶-۴-۳   تعیین پارامترهای در سیستم محلول یک جزیی NaCl
۲-۶-۴-۴  تعیین پارامترهای برهم کنش یونی مخلوط دو جزئی NaCl+LiCl با نسبت های مولی مختلف
۲-۷- نتیجه گیری
جداول و نمودارها
منابع

مقدمه

كمتر كسي است كه از اهميت محلولها غافل باشد تمام مواد براي اينكه جذب بدن شوند بايد بصورت محلول درآيند تا بتوانند از غشاء سلول عبور نمايند. همچنين طبيعت اطراف ما براساس انحلال و عدم انحلال مواد شكل گرفته است .

تاريخ گسترده شيمي بر اهميت فوق العاده پديده حلاليت گواهي مي دهد . طبيعت اسرار آميز محلولها، فلاسفه با ستان را به تفكر واداشت كيمياگران قرون وسطي در جستجوي طلا و زندگاني ابدي بودند از اينرو علاقمند به تهيه آب حيات و حلال جهاني[۱] بودند.

با گذشت زمان و با افزايش علم بشر، علوم و اعتقادات خرافه اي جاي خود را به دانش منطقي و بر مبناي واقعيت داد . اما با اين وجود با توسعه علم شيمي از اهميت موضوع كم نشد و شيميدانان هميشه و در همه جا با مسائل مربوط به حلاليت مواجه مي شوند. آنها از تفاوت حلاليت مواد، در فرآيندهاي جداسازي و خالص سازي بهره مي گيرند و روشهاي تجريه اي آنها تقريبا به طور كامل بر ان استوار است. اغلب واكنشهاي شيميايي در فاز محلول انجام مي شود و تحت تاثير حلاليت اجزاء درون محلول قرار دارد. نيروهاي جاذبه و دافعه اي كه حلاليت يك گونه در فاز مايع يا جامد را تعيين مي كنند هر نوع تعادل فازي بين دو يا چند جزء را كنترل مي كنند . محلولهاي الكتروليت بدليل اهميتي كه دارند توجه شيمدانان را به خود معطوف داشته اند .

 

 

چکيده

در اين رساله ، مطالعه ترموديناميکی مخلوط دوتايي الکتروليتيNaCl(m1)+LiCl(m2)  در محيط آبي و در محدوده غلظتي ۰٫۰۱ مول بر کيلوگرم تا حدود محلول هاي الکتروليتي اشباع شده ، بوسيله روش پتانسيومتري در دمايoC  ۲۵ مورد بررسی قرار گرفت . انحراف از ايده آليته براي اين مخلوط دوتايي الکتروليتي با تعيين ضرايب ميانگين فعاليت  NaCl(m1)در يک سل گالواني بدون اتصال مايع و با استفاده از يک الکترود يون گزين آمونيوم (Na+ ISE) با غشاء پليمري حاوي آيونوفور سدیم  )( بهمراه يک الکترودAg/AgCl  مورد بررسي قرار گرفت. اين بررسي با مدل سازي اين سيستم الکتروليتي بر اساس مدل نيمه تجربي برهمکنش يوني Pitzer، با جمع آوري و ثبت رايانه اي داده هاي پتانسيومتري برای چهار سري مخلوط الکتروليتي اين نمک ها (با کسر هاي مولالي : , ۱۰, ۵۰, ۱۰۰ ۱r =m1/m2 =) در در قدرت هاي يوني یکسان  الکتروليتي  قدرت هاي يوني يکسان انجام گرفت.  بدين ترتيب با تطابق داده هاي پتانسيومتري و مدل نظري و با استفاده از روش نموداري Pitzer و همچنين با بهره گيري از روش محاسباتي تکرار، پارامترهاي مختلف مربوط به ضرايب ويريال ببراي هر سي باشد.بوط به رقت هاي بالاتر ، د ، نتايج حاصله و روش ارائه شده با در نظر گرفتن گزينش پذيري اين نوع الکترود ها وسرراي برهمکنش هاي يوني دوتايي و سه تايي (,  و) برای نمک خالص NaCl و بويژه پارامترهاي مختلف مخلوط الکتروليتي مورد نظر براي بر همکنش هاي يوني دوتايي (θNa,Li) و سه تايي )  (ΨNa,Li,Clبدست آمد. نتايج پتانسيومتري بدست آمده به خوبي با نتايج مشابه محاسباتي که براساس روش هاي فشار بخار (توسط Pitzer و همکاران) و نتايج حاصله از روش رطوبت سنجي (که توسط   Guendouziو همکاران) گزارش شده است ، توافق دارد. با توجه به اين نکته که استفاده از اين نوع الکترودها براي مطالعه تجربي چنين سيستم هاي حاوی مخلوط الکتروليتی فقط در اين آزمايشگاه انجام گرفته است ، نتايج حاصله و روش الکتروشيميايي ارائه شده با اين نوع الکترود ها در بررسی ترموديناميکی چنين مخلوط هاي الکتروليتي که داراي مزايايي چون سرعت اندازه گيري بالا و امکان دستيابي به نتايج مربوط به رقت هاي زيادتر را دربرميگيرد ، ميتواند بعنوان يک روش قابل توجه در بررسي ترموديناميکی مخلوط هاي الکتروليتي قلمداد گردد..

 

 

پروژه مطالعه ترموديناميکی مخلوط دوتايي الکتروليتي

قیمت : 5000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: شنبه 27 شهريور 1395برچسب:پروژه مطالعه ترموديناميکی مخلوط دوتايي الکتروليتي,پروژه مطالعه ترموديناميکی مخلوط ,دوتايي الکتروليتي, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه نانولوله های کربنی

    دسته :

    شیمی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 155
    قیمت : 5000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه نانولوله های کربنی :

پروژه نانولوله های کربنی

202297

فهرست مطالب :

چکیده ۱

مقدمه: ۳

فصل اول :

۱ تولید نانولوله های کربنی با سوزاندن گیاهان: ۶

فصل دوم :

۱ انتقال گرما به وسیله نانوسیالات…. ۹

۲  تهیه نانوسیالات…. ۱۱

۳  انتقال حرارت در سیالات ساکن.. ۱۳

۴  جریان، جابه‌جایی و جوشش….. ۱۶

۵  هدایت حرارتی نانوسیال.. ۱۸

۶  چشم‌انداز. ۱۹

فصل سوم :

۱  محققان با نانو لوله‌های کربن نخستین مدارالکترونیک تک مولکولی را ساختند : ۲۲

۲پژوهشگران ایرانی موفق به افزایش شار و انرژی مغناطیسی نانوآلیاژ مغناطیسی شدند: ……………………………………………………۲۳

۳ نانولوله‌های پلیمری پایدار با کاربردهای نانو زیست‌فن‌آوری تولید شد : ۲۶

فصل چهارم :

۱خوردگی در جهان نانو : ۳۰

۳فناوری نانو چیست و چه اثری در آینده جهان خواهد داشت؟. ۳۲

۴ حفظ خواص نانولوله‌های کربنی متصل شده با افزودن هیدروژن (۸۶/۰۱/۱۹ ) ۳۹

۵  روشی برای تلخیص نانو لوله های نارس  (۸۶/۰۱/۲۸ ) ۴۱

۶ ساخت نانو مدارهای رایانه‌ای نانو لوله ای  (۸۶/۰۲/۰۱ ) ۴۲

۷  رشد قطعات بریده شده نانولوله‌های کربنی (۸۵/۱۰/۲۹ ) ۴۲

۸  مشاهده نانولوله‌های کربنی با پرتوهای الکترونی (۸۵/۰۳/۰۱ ) ۴۶

۹  انحناپذیری نانولوله‌ها، عاملی جهت کلیدزنی (۸۴/۰۹/۱۳ ) ۴۹

۱۰  ساخت جلیقه‌های ضدگلوله به کمک نانولوله‌کربنی (۸۵/۱۱/۰۸ ) ۵۱

۱۱  نانو لوله‌های کربنی جاذب با آستانه تراوایی کمتر (۸۴/۰۶/۰۳ ) ۵۴

فصل پنجم :

۱ جابه‌جایی شکاف انرژی نانولوله‌های کربنی با دما (۸۵/۰۲/۲۷ ) ۵۷

۲   عامل‌دار کردن نانولوله‌ها بدون کاهش هدایت الکتریکی آنها (۸۵/۰۷/۱۷ ) ۵۸

۳ غیرسمی‌کردن نانو لوله‌های کربنی با پوشش‌دار کردن آنها (۸۵/۰۳/۱۰ ) ۶۰

۴خالص‌سازی نانولوله‌های کربنی از طریق فرآیند مبتنی بر لیزر (۸۵/۱۰/۳۰ ) ۶۳

۵رشد نانو لوله‌های کربنی با روش CVD در دمای پایین (۸۵/۰۶/۰۷ ) ۶۶

فصل ششم :

۱ پر نمودن نانو لوله های نیترید بور (۸۲/۰۴/۰۴ ) ۶۸

۲ نانو لوله‌های کربنی داغترین موضوع در فیزیک (۸۵/۰۳/۰۳ ) ۶۹

۳ تولید نانولوله‌های کربنی تک‌دیواره به وسیله یک فرآیند پلاسمای منحصر به فرد ۸۴/۰۲/۲۵ ) ۷۱

۴ معرفی پایان نامه :سنتز نانولوله‌‌های کربنی با روش رشد بر روی پایه کاتالیست آلومینا (۸۵/۱۲/۲۴ ) ۷۳

۵   تشخیص و شناسایی بخارهای شیمیایی به کمک نانولوله‌های کربنی (۸۴/۰۲/۲۱ ) ۷۵

روبرت ای فریتاس…. ۷۷

۶  نخستین کنگره بین المللی نانو فناوری و کابردهای آن.. ۷۸

۷ نانولوله کربنی.. ۸۲

۸  نانولوله‌های کربنی خالص و اولین آزمایش درون بدن موجود زنده (۸۵/۱۰/۱۷ ) ۸۳

۹ کاربرد نانولوله‌ها در پیل‌های خورشیدی… ۸۶

فصل هفتم.. ۹۵

۱ تأثیر فناوری‌نانو بر بازارهای انرژی ‏ (۸۵/۱۲/۲۴ ) ۹۶

۳ سنتز نانولوله‌‌های کربنی با روش رشد بر روی پایه کاتالیست آلومینا ۱۰۰

۴  نانولوله‌های کربنی خالص و اولین آزمایش درون بدن موجود زنده (۸۵/۱۰/۱۷ ) ۱۰۱

واکنش‌های جدید.. ۱۰۶

مسیر انتقال کوتاه ۱۱۱

۵ مزایای الکترودهای نانوساختار برای تجهیزات ذخیره انرژی پرسرعت…. ۱۱۵

۶  استانداردسازی نانولوله‌های کربنی.. ۱۱۵

۷  چالش‌های استانداردسازی نانولوله‌های کربنی.. ۱۱۸

۹  روش‌ها و ابزار اندازه‌گیری برای مشخصه‌یابی نانولوله‌های کربنی.. ۱۲۱

۱۰ کش آمدن نانولوله‌های کربنی؛ زیربنای توسعه نسل آینده نیمه‌‌‌رساناها و نانوکامپوزیت‌ها (۸۵/۰۱/۱۴ ) ۱۲۹

۱۱  ساخت نانوسیم‌های مقاوم با ساختار هیبریدی جدید (۸۵/۱۱/۲۹ ) ۱۳۰

۱۲ نانو لوله کربنی ……………………………………………………….۱۳۳

فصل هشتم :

۱خواص نانولوله کربنی……………………………………………………………………………..۱۳۵

۲کاربرد نانوتیوب در صنعت ساختمان…………………………………………………………..۱۳۵

۳دلایل رجحان نانولوله کربنی عبارتند از :………………………………………………………۱۳۶

منابع ………………………………………………………………………

 

چکیده

تحقيقات اخير روي نانوسيالات، افزايش قابل توجهي را در هدايت حرارتي آنها نسبت به سيالات بدون نانوذرات و يا همراه با ذرات بزرگ‌تر (ماکرو ذرات) نشان مي‌دهد. از ديگر تفاوت‌هاي اين نوع سيالات، تابعيت شديد هدايت حرارتي از دما، همچنين افزايش فوق‌العاده فلاکس حرارتي بحراني در انتقال حرارت جوشش آنهاست. نتايج آزمايشگاهي به دست آمده از نانوسيالات نتايج قابل بحثي است که به عنوان مثال مي‌توان به انطباق نداشتن افزايش هدايت حرارتي با تئوري‌هاي موجود اشاره کرد. اين امر نشان دهنده ناتواني اين مدل ها در پيش‌بيني صحيح خواص نانوسيال است. بنابراين براي کاربردي کردن اين نوع از سيالات در آينده و در سيستم‌هاي جديد، بايد اقدام به طراحي و ايجاد مدل‌ها و تئوري‌هايي شامل اثر نسبت سطح به حجم و فاکتورهاي سياليت نانوذرات و تصحيحات مربوط به آن کرد

سيستم‌هاي خنک کننده، يکي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي کارخانه‌ها و صنايعي مانند ميکروالکترونيک و هر جايي است که به نوعي با انتقال گرما روبه‌رو باشد. با پيشرفت فناوري در صنايعي مانند ميکروالکترونيک که در مقياس‌هاي زير صد نانومتر عمليات‌هاي سريع و حجيم با سرعت‌هاي بسيار بالا (چند گيگا هرتز) اتفاق مي‌افتد و استفاده از موتورهايي با توان و بار حرارتي بالا اهميت به سزايي پيدا مي‌کند، استفاده از سيستم‌هاي خنک‌کننده پيشرفته و بهينه، کاري اجتناب‌ناپذير است. بهينه‌سازي سيستم‌هاي انتقال حرارت موجود، در اکثر مواقع به وسيله افزايش سطح آنها صورت مي‌گيرد که همواره باعث افزايش حجم و اندازه اين دستگاه‌ها مي‌شود؛ لذا براي غلبه‌ بر اين مشکل، به خنک کننده‌هاي جديد و مؤثر نياز است و نانو سيالات به عنوان راهکاري جديد در اين زمينه مطرح شده‌اند. نانوسيالات به علت افزايش قابل توجه خواص حرارتي، توجه بسياري از دانشمندان را در سال‌هاي اخير به خود جلب کرده است، به عنوان مثال مقدار کمي (حدود يک درصد حجمي) از نانوذرات مس يا نانولوله‌هاي کربني در اتيلن گليکول يا روغن به ترتيب افزايش ۴۰ و ۱۵۰ درصدي در هدايت حرارتي اين سيالات ايجاد مي‌کند [۲] [۳]؛ در حالي که براي رسيدن به چنين افزايشي در سوسپانسيون‌هاي معمولي، به غلظت‌هاي بالاتر از ده درصد از ذرات احتياج است؛ اين در حالي است که مشکلات رئولوژيکي و پايداري اين سوسپانسيون‌ها در غلظت‌هاي بالا مانع از استفاده گسترده از آنها در انتقال حرارت مي‌شود. در برخي از تحقيقات، هدايت حرارتي نانوسيالات، چندين برابر بيشتر از پيش‌بيني تئوري‌ها است. از ديگر نتايج بسيار جالب، تابعيت شديد هدايت حرارتي نانوسيالات از دما [۴] [۵] و افزايش تقريباً سه برابري فلاکس حرارتي بحراني آنها در مقايسه با سيالات معمولي است.

مقدمه:

نانولوله‌هاي كربني به عنوان يكي از دو جايگزين اصلي سيم‌ها در داخل تراشه‌ها و ديگر اجزاء الكترونيكي در دهه آينده مطرح هستند. اين ساختارها نه تنها هادي خوبي براي الكتريسته هستند، بلكه فوق‌العاده كوچك‌اند، بطوري كه به سازندگان اجازه استفاده از ميلياردها ترانزيستور را در يك تراشه مي‌دهند.

امروزه نانولوله‌ها را مي‌توان تنها در آزمايشگاه و به ميزان اندك توليد كرد. دستيابي به روش‌هاي توليد انبوه، سالها به طول مي‌انجامد.

در روش كاتاليست فلزي، نيكل، آهن يا كبالت همراه با اتمهاي كربن تا ذوب شدن فلز حرارت داده مي‌شوند، سپس نانولوله‌هاي تك‌ديواره بر روي سطح فلز مذاب تشكيل مي‌شوند.

متأسفانه در اين روش ذرات فلزي به نانولوله‌ها چسبيده و آنها را مغناطيسي كرده و براي استفاده در ترانزيستورها غيرقابل استفاده مي‌گردانند. آويريس مي‌گويد: “در هر نانولوله ذره‌اي از فلز وجود دارد كه براي زدودن آنها بايد نانولوله‌ها را در اسيدنيتريك جوشانيد كه اين عمل باعث تخريب نانولوله‌ها مي‌گردد.”

در روش ابداعــي شركتIBM نانولوله‌ها تخريب نمي‌شوند. پژوهشگران، كريستالي كه از لايه‌هاي سيليكون و كربن تشكيل يافته را تا ۱۶۵۰ درجة سانتيگراد حرارت دادند. اين عمل باعث تبخير سيليكون و باقي ماندن لايه‌‌اي از كربن مي‌گردد. از آنجا كه كربن از قبل به سيليكون متصل شده است، پس از تبخير سيليكون، براي پيوند با مواد ديگر آزاد مي‌شود. در اين حالت، پيوند كربن با خودش، موجب تشكيل لوله‌هاي كربني مي‍شود.

آويريس مي‌گويد، ساختار اتمي كه اين لوله‌هاي كربني اختيار مي‌كنند بعداً به صورت الگويي براي آرايش لوله‌ها به كار مي‌رود به طوري كه مي‌توان از آنها در ساخت پردازشگرها استفاده كرد. اين ساختارها براي ايجاد ترانزيستور بايد به صورت شبكه‌هايي از خطوط موازي تشكيل شوند.

 

 

 

 

پروژه نانولوله های کربنی

قیمت : 5000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: شنبه 27 شهريور 1395برچسب:پروژه نانولوله های کربنی,پروژه نانولوله کربنی,پروژه, نانولوله های کربنی,پروژه ,نانولوله های ,کربنی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه شیمی دارویی

    دسته :

    شیمی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 138
    قیمت : 9000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه شیمی دارویی :

پروژه شیمی دارویی

p03101

فهرست مطالب

۱- مقدمه           ۱
۲- پیشگفتار           ۴
۳- تاریخچه و فعالیت شرکت         .    ۷
۴- جذب ، پخش ، بیوترانسفورماسیون و دفع داروها         ۱۶
۴-۱- متابولیسم               .    ۱۸
۴-۲- واکنشهای تغییر شکل بیولوژیکی (بیوترانسفورماسیون)        ۲۶
۴-۳- تقسیم بندی واکنشهای بیوترانسفورماسیون      ۲۶
۵- آنتی بیوتیکها           ۳۱
۵-۱- مقدمه                ۳۱
۵-۲- تاریخچه               .    ۳۳
۵-۳- طبقه بندی          ۳۵
۶- ویتامینهای محلول در چربی            .    ۴۹
۶-۱- مقدمه                ۴۹
۶-۲- طبقه بندی          ۴۹
۶-۳- مکانیسم عمل ویتامینهای محلول در چربی      ۵۵
۷- ویتامینهای محلول در آب         .    ۵۷
۷-۱- معرفی                ۵۷
۷-۲- طبقه بندی          ۵۸
۷-۳- مکانیسم اثر ویتامینهای محلول در آب      ۶۵
۸- داروهای ضد درد             ۶۷
۹- داروهای آرام بخش – خواب آور         .    ۷۷
۱۰- ضدعفونی کننده های موضعی            ۸۶
۱۰-۱- الکلها           ۸۹
۱۰-۲- آلدئیدها          ۸۹
۱۰-۳- اسیدهای آلی            .    ۸۹
۱۱- مشخصات چند دارو
۱۱-۱- کلرامفنیکل و مشتقات آن       ۹۰
۱۱-۲- مفنامیک اسید             ۹۲
۱۱-۳- آلومینیم ام . جی          ۹۵
۱۱-۴- آلومینیم ام . جی . اس       ۹۷
۱۱-۵- کلرفنیر آمین          ۹۷
۱۲- فعالیت های بخش آزمایشگاه (کار عملی)
۱۲-۱- کلرامفنیکل – تجزیه مواد (ASSAY )        ۱۰۰
۱۲-۲- مفنامیک اسید – تجزیه مواد      .    ۱۰۴
۱۲-۳- سیپروهپتادین – تجزیه مواد           .    ۱۱۱
۱۲-۴- آلومینیم ام . جی . اس – تجزیه مواد           ۱۱۲
۱۲-۴- شربت اکسپکتورانت – تجزیه مواد        ۱۱۸
۱۳- پروژه : تحقیق در مورد پوکه انواع کپسول
۱۳-۱- کپسول چیست ؟          ۱۲۴
۱۳-۲- انواع فرآورده های کارخانه ژلاتین ایران      ۱۲۵
۱۳-۳- ساختار کپسولها          ۱۲۶
۱۳-۴- مواد اولیه و تستهای آن         .    ۱۲۶
۱۳-۵- مشخصات کپسولها و جداول            ۱۲۹
۱۴- جدولهای مربوط به محصولات شرکت        ۱۳۱
۱۴-۱-نام و مشخصات محصولات حال و آتی شرکت           ۱۳۱
۱۴-۲-اطلاعات مربوط به تولیدات شرکت بر اساس نوع محصول    .    ۱۳۶
۱۴-۳-اطلاعات مربوط به تولیدات پش بینی شده شرکت بر اساس نوع و تعداد محصول    ۱۳۷
۱۵- منابع و مآخذ               .    ۱۳۸

پیشگفتار:

تاریخچه و کلیات: کلمه فارماتولوجی (Pharmacology – انگلیسی) یا فارماکولوژی ( Pharmacologie- فرانسه) از دو واژه یونانی فارماکون (Pharmakon) یعنی دارو و لژین (Legein) یعنی بحث کردن اقتباس گردیده است. بنابراین فارماکولوژی رشته‌ای از علوم را تشکیل می‌دهد که خواص فیزیکی و شیمیائی اثرات و موارد استعمال، اشکال داروئی، عوارض و درمان مسمومیت و روش و مقدار مصرف ترکیبات مختلف داروئی را مورد بحث قرار می‌دهد.

این رشته را به فارسی داروشناسی می‌نامند. تحقیق و تفحص دربارة خواص داروها، یک رشته جدید از علوم پزشکی وداروسازی نیست، بلکه دارای قدمت بسیاری می‌باشد. زیرا، از موقعی که انسان خلق شد مصرف گیاهان گوناگون برای درمان بیماریهای مختلف آغاز گردید، و در حقیقت مطالعه و بررسی نباتات طبی از همان موقع بنحوی که میسر بود شروع شد، و طی قرنهای متمادی تنها راهنمای قدما برای تحقیق دربارة ترکیبات داروئی، خرافات، موهومات و درک احساسات شخصی بود که اغلب توام با تشریفات و مراسم خاص انجام می‌گرفت. مثلأ فیثاغورث، در قرن ششم، تصور می‌کرد که نگهداشتن شست (شود) در دست، موجب پیشگیری بیماری صرع می‌شود. مصرف دارو در گذشته کاملأ آزمایشی و تجربی بود، و بدون آشنائی به طرز اثر آنها، فقط با توجه به خواص درمانی ظاهری هر یک، مورد استفاده قرار می‌گرفت.

چینی‌ها قدیم دندانهای اژدها را برای درمان تشنج مصرف میکردند و امروزه مسلم شده است که کلسیم مادة اصلی تشکیل دهندة استخوان، برای معالجه بیماری تتانی (TeTang)  بسیار موثر می‌باشد. سابقأ بیماری گوآتر (Goitre بزرگ شدن غده درقی) را بوسیلة اسفنجهای طبیعی سوخته معالجه می‌گردند، و امروزه ما می‌دانیم که اسفنج یک نوع حیوان دریائی است که دارای ید می‌باشد.

جالینوس پزشک یونانی در قرن دوم میلادی اثرات درمانی تعداد زیادی از گیاهان داروئی و فرآوردهای آنها را، که بنام کلی ترکیبات جالینوسی یا گالینکی (Galenicals) معروف است، مورد بررسی و مطالعه قرار داد و این ترکیبات هنوز هم در داروسازی و درمان شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زمان امپراطوری رم قدیم، برای اولین مرتبه دانشمندانی مانند دیسکوریدس (Dioscorides) نباتات داروئی را طبقه بندی کردند و مصارف درمانی آنها را تعیین نمودند. بعد از انحطاط امپراطوری رم، مرکز علم و دانش به خاورمیانه منتقل گردید. دانشمند و فیلسوف عالیقدر، ابوعلی سینا، تحقیقات و مطالعات بسیار ارزنده‌ای دربارة خواص و مصارف داروهای مختلف انجام داد و کتابها و نوشته‌هایش تا قرن پانزدهم میلادی مهمترین نتایج اطلاعاتی طبی و داروئی را تشکیل می‌داد. بررسی علمی دربارة داروها مخصوصأ تعیین مواد موثرة گیاهان داروئی و مشخص کردن محل آلکالوئیدها (Alkaloids) و گلوکوزیدها (Glucosides) در آنها فقط از اواخر قرن هفدهم آغاز گردید.

امروزه طرز تهیه و موارد استعمال درمانی هر دارو به طور دقیق و کامل بوسیلة گروهی مرکب از کارشناسان علوم پزشکی، داروسازی، بیولوژی، باکتریولوژی، شیمی و فیزیک مشخص و تعیین می‌شود. فرآوردهای گیاهی خام را ابتدا در آزمایشگاهها بررسی و تجزیه و مواد موثرة آنها را جدا می‌کنند، سپس گروهی از محققین، ساختمان شیمیائی و خواص مواد مزبور را بطور دقیق مشخص میسازند و روشهای مناسبی برای تهیه اینگونه ترکیبات از راه سنتز تعیین می‌نمایند. بدین ترتیب، می‌توان در مدت نسبتأ کوتاه مقدار لازم از داروی مورد نظر را با قیمت ارزانتر از نوع طبیعی آن تهیه کرد، و علاوه بر این درجة خلوص آنرا نیز به میزان قابل ملاحظه‌ای بالا برد.

تاریخچه و فعالیت شرکت:

شرکت داروسازی الحاوی (سهامی عام) در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۴۵ تحت شماره ۱۰۶۲۷ بنام شرکت پارک دیویس (سهامی خاص) در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است. به موجب روزنامه رسمی شماره ۱۰۶۵۶ مورخ ۶ مهرماه ۱۳۶۰ نام شرکت به الحاوی (سهامی خاص) و به موجب روزنامه رسمی شماره ۱۴۴۵۳ مورخ ۲۵/۷/۱۳۷۳ نام شرکت به الحاوی (سهامی عام) تغییر نموده است. بر طبق ماده ۲ اساسنامه موضوع شرکت عبارت است از:

اشتغال به ساختن و تهیه و ترکیب و فروش و خرید ادویه و دواجات و مواد شیمیایی و مواد داروئی و لوازم زخم بندی و کالاهای مورد نیاز طبی و بیمارستانی از هر قبیل و هر نوع و هر شکل و اشتغال به هرگونه فعالیت‌های دیگر صنعتی و بازرگانی و مالی به استناد مصوبه ۳/۳/۱۳۵۹ شورای انقلاب اسلامی ایران لایحه قانونی راجع به تعیین مدیر برای شرکتهای داروئی چند ملیتی و شرکتهای بازرگانی آنها به وسیله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اولین مدیران منتخب دولت از تاریخ ۹/۴/۱۳۵۹ عهده‌دار امور شرکت گردیدند. طبق مصوبه مورخ ۵/۱۱/۱۳۵۹ هیئت ۵ نفری موضوع مادة دو لایحه قانونی ممتمم قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران تصویب گردید، که شرکت الحاوی (سهامی خاص) به تملک دولت درآید.
با توجه به مصوبه مزبور در فروردین ماه ۱۳۶۲ موافقت نامة بین نمایندگان دولت جمهوری اسلامی ایران و شرکت وارنر لاسرت (سهامدار سابق شرکت) منعقد و دولت ایران با پرداخت ۳۶۴۲۸۷۰ دلار آمریکا مالک سهام خارجی شرکت گردید.

پیرو تصویب نامه هیئت محترم وزیران به شماره ۲۸۳/۱۰۹/۵ مورخ ۲۹/۳/۱۳۸۰ موضوع سیاست واگذاری سهام متعلق به دولت و سازمانها و شرکتهای دولتی، سازمان صنایع ملی ایران پیرو مصوبه شورای سازمان تعداد ۶۴۰۴۶۳ سهم از سهام شرکت الحاوی (سهامی خاص) را به قیمت پایه ۱۰۰% سهام به مبلغ هفت میلیارد ریال در تاریخ ۲/۶/۱۳۷۳ به بخش خصوصی واگذار نمود. در تاریخ ۱۸/۷/۱۳۷۳ تبدیل به شرکت الحاوی (سهامی خاص) به شرکت الحاوی (سهامی عام) و ثبت در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور واقع گردید.

پروژه شیمی دارویی

قیمت : 9000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: شنبه 27 شهريور 1395برچسب:پروژه شیمی دارویی,پروژه ,شیمی,دارویی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه سیر تحول ستارگان در حوزه علم فیزیک

    دسته :

    فیزیک

    فرمت/ورد تعداد صفحات 268
    قیمت : 10000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه سیر تحول ستارگان در حوزه علم فیزیک :

پروژه سیر تحول ستارگان در حوزه علم فیزیک

physics-docakde-com_-300x224

فهرست مطالب
* فصل اول – شکل گیری ستارگان
* پیش از انفجار بزرگ
* ساختمان بزرگ مقیاس جهان
* نظریه انفجار بزرگ
* عالم در ابتدا چگونه به نظر می‌آمد؟
* مواد تشکیل دهنده ماده تاریک
* منشأ سیارات چه بوده است؟
* ستارگان، کهکشان ها و انبساط کیهان
* متراکم شدن گرانشی
* قطعه قطعه شدگی متوالی
* راز تولد ستارگان
* چگونگی تکامل ستارگان
* ستارگان متغیر و رصد آنها
* نگاهی بر نحوه ی تشکیل منظومه شمسی
* کهکشانه ها چیستند؟
* نظریه امام صادق در باره ی پیدایش جهان
* فصل دوم – رشد و تحول ستارگان
* تولد و مرگ ستارگان
* محیط میان ستاره ای
* ستارگان جوان
* ناپایداری ها و ابرها
* زندگی یک ستاره
* ستارگان دوتایی نزدیک به هم
* ساختار خورشید – ستارگان
* خورشید
* حرکت ستارگان در کهکشان ها
* پایان سیر تکاملی ستارگان
* ستاره های دنباله دار و شهابها
* دنباله دار LINEAR
* فناوری و سفرهای فضایی
* صور فلکی
* فصل سوم – غولها
* غولهای سرخ
* نام تعدادی از غولهای سرخ
* بعضی از غولهای سرخ برجسته
* درون غولهای سرخ
* فعل و انفعالات عناصر سبک در غولهای سرخ
* تکامل غولهای سرخ
* فصل چهارم – ابرنواختر ها
* نو اختر
* ابرنوستاره ها
* انفجار ابرنواختر
* اختر نما ها
* باقیمانده از انفجار
* طبقه بندی انفجارهای کوکبی
* حالت پیش از نو اختری ستارگان
* فوق نواختران و « حالت هسته ایی» ماده
* فصل پنجم – سیاه چاله ها
* تاریخچه نظریه سیاه چاله
* سیاه چاله چیست؟
* سیاه چاله ها تاابد فشرده نمی شوند
* سیاه چاله مطلق
* سیاه چاله ناچرخان
* فصل ششم – کوتوله های سفید
* منشأ کوتوله های سفید
* کوتوله سفید
* تشکیل کوتوله های سفید
* سیارکهای نوزاد
* ستاره های نوترونی
* فصل هفتم – سرنوشت نهایی جهان
* قوانین حاکم بر جهان
* نظریه جهان های موازی
* جهان نامرئی
* معمای کهکشان حلقوی قطبی
* عصر تاریکی جهان
* جهان ما و جهان های دیگر
* سرنوشت نهایی جهان
* واژگان فارسی – انگلیسی
* فهرست اسامی کسان
* منابع و مآخذ

مقدمه

جهان چگونه آغاز شد؟ چنين رويدادي را چگونه مي توان تصور كرد؟ امروز بيشتر دانشمندان بر اين عقيده اند كه قراين خوبي وجود دارد كه نشان مي دهد گذشتة جهان بسيار متفاوت بوده است و همة مادة جهان از انفجاري عظيم نشأت كرده و جهان از آن پس پيوسته انبساط يافته است. در خيال ، زمان را تا انفجار بزرگ به عقب مي بريم و چون به اندازة‌ كافي به عقب باز گرديم ـ يعني به زماني پيش از پيدايش كهكشانها كه جهان بسي كوچكتر از حال بود ـ آنچه مي بينيم گاز سوزاني از اتمها و فوقونها يعني ذرات نور است . چون باز هم به عقب رويم، جهان همچنان انقباض مي يابد، ذرات گاز به يكديگر نزديكتر و در نتيجه برانگيخته تر مي شوند و دمايشان افزايش پيدا مي كند. هر چه بيشتر به عقب رويم، گاز داغتر و سوزانتر مي شود. با افزايش دماي گاز، هر چيز به ذرات تشكيل دهنده اش « ذوب » مي شود. اتمها به الكترونها و هسته ها «ذوب» مي شوند ؛ هسته ها به پروتونها و نوترونهاي سازندة خود تجزيه مي شوند و چون دما باز هم افزايش يابد پروتونها و نوترونها به كواركها و گلوئونهايي تجزيه مي شوند كه آنها را تشكيل داده اند . جهان در بيشترين دماي ممكن متشكل است از آتشگوي آغازيني از همة ذرات بنيادي. امروزه مطالعة جهان آغازين عبارتست از ساختن مدلهايي رياضي براي اين آتشگوي بر اساس نظريه هاي جديد ذرات كوانتومي ( ذرات بنيادي ). وقتي كه در سال ۱۹۶۴ آرنو پنزياس و رابرت ويلسن در آزمايشگاههاي بل در نيوجرزي، اشعة ميكروموجي باقيمانده از انفجار بزرگ را كشف كردند ، اين نظريه سخت تقويت شد. به دنبال اين تأييد تجربي، فيزيكدانان و اختر فيزيكدانان نظري با اطمينان به انجام محاسبات پيچيدة خواص انفجار آغازين پرداختند. آنان با استفاده از قوانين شناخته شدة فيزيك هسته اي محاسبه كردند كه چگونه ممكن است عنصرهاي شيميايي ـ هسته هاي اتمي ـ از آتشگوي آغازيني متشكل از پروتونها و نوترونها بوجود آمده باشد؛ و از روي اين محاسبات، فراواني نسبي عناصر سبك نظير ئيدروژن، هليوم و دوتريوم را پيش بيني كردند . اين پيش بيني ها دقيقاً با فراوانيهائي كه امروزه مشاهده مي شود, وفق مي دهد . فكر انفجار بزرگ از بركت اين پيش بينيهاي موفقيت بار اعتبار زيادي كسب كرد بطوري كه در اوايل دهة ۱۹۷۰ بر نظريه هاي ديگر مربوط به پيدايش جهان چيره شد. چيزي كه به «مدل متعارف انفجار بزرگ سوزان» معروف شده است نشان دهندة‌ توافق نظر عمومي جديدي است دربارة وضع جهان آغازين. فرضية اصلي « مدل متعارف » آن است كه جهان سوزان اوليه به سرعت و بطرزي يكنواخت، در حاليكه دما بطور يكنواخت كاهش پيدا مي كرد، انبساط يافت.

پروژه سیر تحول ستارگان در حوزه علم فیزیک

قیمت : 10000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: شنبه 27 شهريور 1395برچسب:پروژه سیر تحول ستارگان در حوزه علم فیزیک,پروژه سیر تحول ستارگان, در حوزه علم فیزیک, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه مطالعه تجمع یونی با نگرش ترمودینامیكی

    دسته :

    شيمي – فيزيك

    فرمت/ورد تعداد صفحات 62
    قیمت : 5000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه مطالعه تجمع یونی با نگرش ترمودینامیكی :

پروژه مطالعه تجمع یونی با نگرش ترمودینامیكی

202059

پايان نامه كارشناسي ارشد

رشته شيمي – فيزيك

چكيده :

در اين كار ، مطالعه تجمع يوني با نگرش ترموديناميكي را در مورد محلول سير شده سديم فلوئوريد پي گرفته ايم. در اين راستا قابليت حل شدن تركيب ياد شده را در آب خالص در دماي  به دو روش تبخير حلال و نشر اتمي شعله اي طي اندازه گيريهاي مختلف تعيين نموده ايم  و مقدار  براي آن بدست آمد. از سوي ديگر قابليت حل شدن ترموديناميكي  از رابطه

حساب شد كه  انحلال از منابع معتبر كتابخانه اي محاسبه گرديد. از مقايسه  با  غلظتي  ، ملاحظه شد كه تفاوت آن دو بسيار قابل ملاحظه است. به دنبال آن  دباي – هوكل حساب شد:

 

 

كه ديده شد اين پاسخ نيز با پاسخ ترموديناميكي بسيار متفاوت است. سرانجام با دخالت دادن تجمع يوني
( زوج شدن يونها) به اين نتيجه رسيديم كه … % يونهاي مثبت و منفي بصورت زوج يون هستند. علاوه بر آن در اين كار تاثير قدرت يوني و ثابت دي الكتريك بر قابليت حل شدن ، مورد مطالعه تجربي و تحليلي قرار گرفت.

مقدمه

بسياري از پديده هاي زيستي ، طبيعي و نيز فرآيندهاي شيميايي در محلولهاي آبي صورت
مي گيرند. بنابراين مطالعه محلولهاي آبي از جهات مختلف ضروري به نظر مي رسد تا با توجه به آن، اين فرآيندهاي زيستي، طبيعي، شيميايي و .. را بتوان بهتر مورد بررسي قرار داد

بحث اصلي ما مربوط به محلولهاي الكتروليت و نيز چگونگي رفتار محلولهاي الكتروليت از لحاظ ايده آل و غير ايده آل بودن مي باشد

پيشنهاد فرضيه تفكيك يوني در سال ۱۸۸۴ توسط آرنيوس[۱] زمينه بسيار مساعدي را براي مطالعه محلولهاي الكتروليت فراهم ساخت. نظريه تفكيك يوني آرنيوس در زمان خود توانست برخي از رفتار محلولهاي الكتروليت را توضيح دهد ولي با وجود اين بسياري از خواص محلولهاي الكتروليت را بر پايه نظريه آرنيوس نمي توان توضيح داد. در نظريه آرنيوس توزيع يونها در محلول كاملاً اتفاقي فرض مي شود و علاوه بر آن از نيروهاي حاصل از بر هم كنش يونها نيز صرفنظر مي گردد. در اين شرايط مي بايستي ضريب فعاليت يونها در محلول همواره برابر با يك شود. اين نتيجه گيري با تجربه و واقعيت سازگار نمي باشد و لذا اين مدل براي بيان رفتار محلولهاي الكتروليت مناسب نيست.

مدل نسبتاً واقعي كه توسط قش[۲] دانشمند هندي براي توزيع يونها در محلول پيشنهاد شد ، بدين ترتيب است كه نظم يونها در محلول تا حدودي شبيه نظم آنها در شبكه جامد بلوري است. اما فاصله بين آنها در محلول از فاصله آنها در جامد يوني بيشتر است. در اين مدل نيروهاي بين يوني كه جنبه الكترواستاتيكي دارند به علت دخالت ثابت دي الكتريك حلال و زيادتر بودن فاصله بين يونها كاهش مي يابد. برپايه مدل قش ممكن است بتوان برخي از رفتار الكتروليت ها در محلول را به طور كيفي تجزيه و تحليل نمود. با وجود اين ، اين مدل هم در موارد بسياري از عهده توجيه نتايج مربوط به الكتروليت ها برنمي آيد.

امروزه از راه مطالعات با پرتو x آشكار گرديده است كه آرايش يونها در محلول الكتروليت ها شبيه آرايش يونها در جامد يوني نيست، بلكه در محلول به دليل جنبش هاي گرمايي و برخي عوامل ديگر، آرايش يونها نسبت به حالت جامد در هم ريخته تر مي باشد .

نظريه جديد الكتروليت ها به كار دباي[۳] و هوكل[۴] در سال ۱۹۲۳ بر مي گردد. دباي و هوكل در مدل خودشان فرض كردند كه يك الكتروليت قوي به طور كامل به يونهاي مثبت و منفي تفكيك
مي شوند. برهم كنش بين يونها به كمك قانون كولني با فرض اينكه محيط از حلال خالص باشد محاسبه مي‌شود. با تقريب هاي رياضي مناسب، اين نظريه منجر به معادله اي براي محاسبه ميانگين ضريب فعاليت يك الكتروليت قوي در محلول رقيق مي‌گردد.

مطابق اين مدل ، هريون تحت تاثير دائمي اتمسفر يوني [۵] اطراف خود قرار دارد و نسبت به آن بر هم كنش نشان مي دهد. اين برهم كنش باعث مي شود كه محلول داراي رفتار غير ايده آل باشد

در نظريه دباي – هوكل انحراف از حالت ايده آل به نيروهاي فيزيكي دوربرد[۶] (مانند نيروهاي كولني  نسبت داده مي شود ، ولي بين يونهاي داخل محلول علاوه بر برقرار بودن نيروهاي جاذبه الكترواستاتيك كولني ، نيروهاي ديگري مانند نيروهاي كوتاه برد[۷] و .. نيز وجود دارد. وجود نيروهاي كوتاه برد سبب تشكيل زوج يون مي گردد. اين امر اولين بار توسط بجروم[۸] پيشنهاد شد

بجروم با استفاده از مدلي مشابه مدل دباي و هوكل براي محلولهاي رقيق، احتمال يافتن يونهاي با بار مخالف را در فاصله اي معين از يون مركزي ترسيم كرد. منحني تغيير اين احتمال برحسب فاصله، يك مقدار مينيموم را در فاصله‌اي كه كار جدا نمودن دو يون با بار مخالف چهار برابر ميانگين انرژي جنبشي گرمايي به ازاي  هر درجه آزادي است را نشان مي دهد.

براي يونهاي بزرگ كه خيلي زياد نمي توانند به هم نزديك شوند ، فرض مي شود كه معادله حدي دباي – هوكل براي آنها رضايت بخش مي باشد. اما يونهاي كوچك قادرند خيلي به يكديگر نزديك شده و تشكيل زوج يون دهند.

زوج يون تجمع يافته از كاتيونها و آنيونهاي هم ظرفيت به عنوان مولكول خنثي با ضريب فعاليت واحد ، در تعادل با يونهاي آزاد شركت مي كند

برطبق آنچه تا به حال گفته شد از ديدگاه الكترواستاتيكي ، رفتار غير ايده آل محلولهاي الكتروليت ممكن است قسمتي بر اثر عوامل فيزيكي و قسمتي بر اثر عوامل شيميايي باشد . در نظريه دباي  هوكل كه تفكيك يوني الكتروليت ها را در محلول كامل مي انگارد ، انحراف از حالت ايده آل را به نيروهاي فيزيكي دوربرد نسبت مي دهد كه برحسب ضريب فعاليت مورد ارزيابي قرار مي گيرد و زوج شدن يونها يا تجمع يوني در محلول بر طبق نظريه بجروم، ناشي از عوامل شيميايي مي باشد

 

 

 

 

پروژه مطالعه تجمع یونی با نگرش ترمودینامیكی

قیمت : 5000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: شنبه 27 شهريور 1395برچسب:پروژه مطالعه تجمع یونی با نگرش ترمودینامیكی,پروژه مطالعه تجمع یونی, با نگرش ترمودینامیكی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه لیزرو کاربردآن

    دسته :

    فیزیک

    فرمت/ورد تعداد صفحات 285
    قیمت : 8000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه لیزرو کاربردآن :

پروژه لیزرو کاربردآن

index

فهرست مطالب

پیشگفتار…………………………..

مقدمه……………………………..

تاریخچه لیزر……………………….

تعریف لیزر…………………………

فیزیک لیزر…………………………

مبانی نظری لیزر…………………….

انواع لیزر…………………………

معرفی لیزرهای توان پایین…………….

اثرات لیزرهای کم قدرت……………….

مکانیسم برهمکنش بافت – لیزر………….

درمان فتودینامیک……………………

مقایسه لیزرهای توان بالا با لیزرهای توان پایین..

روش های کاربرد لیزر توان پایین……….

رویکرد بالینی لیزرهای توان پایین……..

کاربرد در فیزیوتراپی………………..

کاربرد در دندانپزشکی………………..

کاربرد در پزشکی (افتالموژی – اورولوژی – دستگاه گوارش – دستگاه تنفس)………………………………….

کاربرد در پوست و اعصاب………………

عوارض احتمالی درمان با لیزرهای کم توان..

سایر روش های درمان بالینی……………

خطرات جانبی لیزرها و نکات ایمنی و حفاظتی

نتيجه گيري…………………………

مراجع……………………………..

پيشگفتار

پس از ستايش بي پايان خداوند يكتا, اين مقاله حاصل نياز به رساله اي جامع در مورد نتايج نوپاي ليزر laser است كه با بهره گيري از مكتوبات علمي- تخصصي و نتايج كنفرانس ها و مقالات متعددي كه در طي چندين سمينار در زمينه کاربرد ليزر توسط دانشمندان و محققين و كليه صاحبنظران ارائه شده است محقق گرديده است.

در این نوشتار سعی شده با جمع آوري اطلاعات و دانسته هاي جديد علمي و عملي در مورد كاربردهاي ليزر در پزشكي و خصوصاً در فيزيوتراپي, در حد توان سعي شده است كه اين پديده نوين معرفي گردد. هدف اصلي از ارائه اين تحقيق جمع آوري و تعميم مفاهيم در خصوص ليزرهاي كم قدرت Low Power laser‌ که با توان خروجي پايين كار مي كنند (حدود ميلي وات) كه اثر حرارتي ندارند و همينطور شرح پديده هاي فيزيكي و اثرات غيرحرارتي مربوط به آنها و همينطور تأثيرات اين ليزرها بر بدن و متعاقب آن، فراهم آوردن رهيافتي به ريشه و اساس متقابل بافت- ليزر است. ضمن اشاره به پديده هايي كه با نور و ماده سركار دارند از قبيل بازتاب، جذب, پراكندگي كه بيشتر جنبه فيزيكي آنها مورد بحث است و در هر مورد توجه خاصي به عمليات رياضي اجتناب ناپذير است. بنابراين با شرح اصول ليزرها و روش هاي كاربرد بالینی آنها و بيان انواع ليزرها و همينطور در مورد ايمني ليزر و حفاظت چشم و محاسبات و اندازه گيري هاي مربوط به ليزر بحث خاتمه خواهد يافت.

البته اميد است اساتيد و همكاران گرامي, اين تحقيق را با وجود تمام نقائص و كاستي هايش به عنوان هديه اي ناچيز پذيرفته باشند تا اين مقاله بعنوان شروعي براي اميد به ثمره يك تلاش بي وقفه تلقي گردد.

از خوانندگان گرامي خواهشمندیم كه اشتباهات موجود را به اينجانب متذكر شوند تا در رفع آنها اقدامات لازم مبذول را بدارم. اينجانب در تكميل و تصحيحي مطالب مستتر در اين تحقيق از راهنمايي استاد ارجمند آقاي دكتر سيدمحمودرضا آقاميری و ساير اساتيد محترم بهره گرفته ام و بدينوسيله از كليه كساني كه مرا راهنمايي كرده اند صميمانه سپاسگزاري مي نمايم. ضمناً از همكاري پژوهشكده ليزر و ساير بخش هاي مربوطه در دانشگاه شهيد بهشتي قدرداني مي كنم.

 

مقدمه

ليزر…. از اعجاز آميزترين موهبتهاي طبيعت است كه براي مصارف گوناگون سودمند است. و يكي از پديده هاي شگرف قرن بيستم كشف و توسعه ليزر (laser) است. قرن بيستم را شايد بتوان به جاي قرن اتم و يا قرن ماشين, «قرن ليزر» هم ناميد. اين اختراع شگرف و پردامنه فيزيكي روز به روز توسعه بيشتري مي يابد و كاربردهاي آن در زمينه هاي مختلف بسيار متعدد است. در حوزه پزشكي نيز در حال حاضر ليزرها در درمان انواع مختلفي از بيماريها شركت داده مي شوند. اگرچه ليزرهاي باليني جديد و كاربردهاي آنها احتمالاً در حال گذران دوران نوباوگي پزشكي ليزري هستند ولي در آينده نه چندان دور ليزرهاي ديگري پديد خواهند آمد كه جايگاه خود را در بيمارستانها و مراكز پزشكي خواهند يافت بنابراين تحقيق علمي آينده به اندازه كاربردهاي باليني حاصل از آن, زيربنايي خواهند بود.

به علت تنوع سيستم هاي ليزر موجود و تعداد پارامترهاي فيزيكي آنها و همينطور علاقه چندين گروه تحقيقاتي در واقع انواع مختلف ليزر بصورت ابزار بي رقيبي در پزشكي مدرن درآمده اند و اگرچه كاربردهاي باليني در ابتدا محدود به چشم پزشكي بوده اند، ولي امروزه قابل ملاحظه ترين و جاافتاده ترين جراحي ليزري در خصوص انعقاد خونریزی عروق با استفاده از ليزر يون آرگون Ar+ است. لذا تقريباً تمام شاخه هاي جراحي پزشكي معطوف به اين قضيه شده اند. البته نبايد اين گفته را به عنوان انتقاد برشمرد ولي اشكالات زيادي در برخي از موارد ايجاد شده است،‌ بخصوص در زمينه تحريك زيستي biostimulation. لذا به نظر اين بنده حقير لازمست براي كسب پيروزيهاي جديد، محققان عزم خود را در ساير زمينه ها پژوهش پزشكي ليزر و تكنيك هاي فني و حرفه اي مربوط به آنها نيز مجدانه جذب كنند و در پي وسعت دادن ابعادي به اين امر مهم باشند. البته در كل، بسياري از تكنيكهاي ليزري واقعاً مفيد، كه از لحاظ باليني محقق شده اند، به كمك انواع دانشمندان قرن حاضر توسعه يافته اند. اين روشهاي معالجه توسط محققان ديگر تأييد شده و در مجلات علمي معتبر به نحوه مناسب به نوشتار درآمده است. حتي اخيراً در رابطه با كاربردهاي اوليه ليزر كه اساساً بر نتايج درماني متمركز شده بودند, چندين روش جالب تشخيصي نيز اضافه شده است. براي نمونه مي توان تشخيص تومورها توسط رنگهاي فلورسانس و يا تشخيص پوسيدگي دندان بوسيله تحليل طيف سنجي بارقه پلاسمايي حاصل از ليزر را نام برد.

همانطور كه ميدانيم در اواخر دهه ۱۹۶۰ ليزر در زمينه هاي پزشكي بکار رفت. امروزه تعداد بسياري از روش هاي كاربرد ليزر در سراسر جهان بكارگرفته مي شود. بيشتر اين روشها متعلق به خانواده جراحي با كمترين تهاجم (MIS) minimally invasive surgery مي باشند. اين اصطلاح جديد که در دهه حاضر پديد آمده است به تكنيك هاي جراحي اي اطلاق مي شود كه در آنها تماس با بدن و خونريزي صورت نمي گيرد. لذا اين دو مشخصه بطور عمده باعث شده اند كه ليزر به عنوان يك تيغ جراحي و وسيله درمان جهاني بكار گرفته شود. در واقع بسياري از بيماران و همچنين جراحان بر اين باورند كه ليزر وسيله اي اعجاب انگيز است. البته اين شيوه تفكر منجر به نگرشهاي گمراه كننده و توقع هاي نابجا نيز شده است. در حقيقت قضاوت دقيق در مورد پيشرفتهاي جديد هميشه لازم است. مثلاً وقتي كه يك روش درمان توسعه ليزر معرفي مي شود, تا هنگام تأييد شدن آن توسط مطالعات مستقل ديگر، نبايد مورد قبول واقع شود. اثرات ناشي از ليزر همانطور كه مي دانيم بسيار متعدداند. بيشتر آنها را مي توان بطور علمي توضيح داد. البته برخي اثرات كه براي يك درمان ويژه مفيد هستند, براي موارد ديگر ممكن است خطرناك باشند بعنوان مثال گرم كردن يك بافت سرطاني توسط پرتوي ليزر مي تواند منجر به اثر مطلوب نكروز (تخريب) تومور شود. و بالعكس بكار بردن پرتوي ليزري براي قطع خونريزي شبكيه چشم با پارامترهاي فوق، مي تواند منجر به سوختن خود شبكيه و نابینایي غيرقابل برگشت شود. به هرحال با توجه به تسهيلاتي كه پديده ليزر در امر تشخيص و درمان در علم پزشكي فراهم نموده, آينده روشن تري را مي توان براي نسل بشر پيش بيني كرد.

تاريخچه ليزر:

اساس ليزر در سال ۱۹۶۰ با ساختن ليزر ياقوت توسط مايمن (Maimen) شناخته شد. اين اكتشاف ابتدا به ساكن اتفاقي نبوده, بلكه خود دنباله اي از مجموعه جريانات و تحولات علم فيزيك به شمار مي آيد و محصول پژوهش هاي پيگیر دانشمنداني كه سالهاي متمادي دورتر از آن, در اين زمينه كندوكاو مي كردند, محسوب مي شود. دانشمنداني از قبيل «وبر»، «تاونز»، «انيشتن»، «باسوف»، «پروخوف»، «ميمن» و سايرين بر مبناي اين نظريه بود كه در سال ۱۹۵۴ تاونز و شاگردانش اولين تقويت كننده نور را بوسيله نشر تابش برانگيخته در دانشگاه كلمبيا ساختند.

پروژه لیزرو کاربردآن

قیمت : 8000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: شنبه 27 شهريور 1395برچسب:پروژه لیزرو کاربردآن,پروژه لیزر,و کاربردآن,پروژه, لیزرو کاربردآن, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • تحقیق لیزر چیست و چگونه کار می کند

    دسته :

    تحقیق

    فرمت/ورد تعداد صفحات 85
    قیمت : 4500 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد تحقیق لیزر چیست و چگونه کار می کند :

تحقیق لیزر چیست و چگونه کار می کند

laser-meter

فهرست مطالب

پيش گفتار————————————— ۱

فصل اول : ليزر چيست ؟

ريشه لغوي ————————————– ۳

تاريخچه ليزر ———————————– ۳

سير تحولي و رشد ——————————– ۴

گزيده اي از سخنان علي جوان ——————— ۵

فصل دوم : ليزر از ديد فيزيك

مشخصات اصلي ليزر——————————– ۸

برهم كنش نور با ماده ————————— ۹

توليد نور ————————————- ۱۰

قانون توان و انرژي —————————- ۱۲

نحوه ايجاد پرتو ليزر ————————– ۱۴

تفاوت پرتور ليزر با نور معمولي —————- ۱۶

نمونه هايي از ليزرهاي متداول —————— ۱۶

هولوگرام ————————————– ۱۷

طرز كار يك ليزر ياقوتي ———————— ۱۸

اسكن ميكروسكوپي ليزري هم كانون —————- ۲۰

ارتقاء كيفيت با بكارگيري اصول هم كانوني ——- ۲۳

رهنمودها ————————————– ۲۵

كاربردهاي ليزر ——————————– ۲۹

فصل سوم : ليزر و شيمي

ديد كلي ————————————— ۳۷

ليزر و ايجاد شاخه هاي جديد در شيمي————- ۳۷

تكنيكهاي جهش دما —————————— ۳۷

طيف سنجي ————————————– ۳۸

طيف سنجي مولكولي —————————— ۳۸

ساير كاربردهاي ليزر در شيمي ——————- ۳۹

ليزر و آينده علم شيمي ————————- ۳۹

پهناي باريكه ———————————- ۴۰

تكفامي —————————————- ۴۲

كاربردهاي مهم پهناي كم باريكه —————– ۴۳

كاربرد تكفامي نور ليزري ———————– ۴۴

مكانيزم ليزر ياقوت —————————- ۴۵

ساختار بلوري ياقوت —————————- ۴۶

ليزرهاي شبيه ياقوت —————————- ۴۷

فصل چهارم :ليزرها در علم پزشكي

ليزر چيست ؟ ———————————– ۴۹

ليزر پزشكي چيست ؟—————————— ۵۰

چه بيماريهايي با ليزر كم توان درمان مي شوند ؟ – ۵۱

در چه مواردي نبايد از ليزر درماني استفاده شود ؟ ۵۳

مطالعه بر روي حيوان ، تأثير ليزر درماني بر آسيب شديد اعصاب محيطي   ۵۵

مواردي كه عموماً براي ليزر درماني مناسب نيستند – ۵۹

مواردي كه در بعضي مواقع براي ليزر درماني مناسب نيستند     ۶۱

مواردي كه به اشتباه براي ليزر درماني مناسب تشخيص داده نشده اند     ۶۴

ليزر درماني كم توان ————————— ۶۶

كاربرد ليزر در ليزر درماني ——————– ۶۸

پروتكل درماني در خار پاشنه ——————– ۶۹

درمان بيماري ديابت با ليزر كم توان ———— ۷۰

ليزر و پوست ———————————– ۷۳

فصل پنجم : اخبار دنياي ليزر

بازنمايي مسجد اباصوفيه توسط ليزر ————– ۷۶

جايگزيني PLDD بجاي عمل جراحي فتق ديسك بين مهره اي   ۷۷

درمان بيماري ديابت با ليزر كم توان ———— ۷۸

كارايي باليني با ليزر كم توان در استئوارتريت گردني   ۸۰

تاثير ليزرگاليم آرسنايد در درمان كمردرد مزمن — ۸۱

اثر ليزر كم توان در فتق ديسك كمري HLD———- 82

نتيجه گيري ———————————— ۸۳

منابع —————————————– ۸۵

 

پيش گفتار

 

امروزه تقريباً همه ليزر و موارد كاربرد آن را مي دانند . در تمام دنيا و به ويزه در كشور با استفاده از ليزر و مشتقات آن به طور شگفت انگيزي افزايش داشته است .

هم چنين ليزر در پژوهش هاي علمي و براي محدوده وسيعي از دستگاههاي علمي موارد مصرف پيدا كرده است . برتري ليزر در اين است كه از منبعي براي نور و تابش هاي كنترل شده تك فام و پرتوان توليد مي كند . تابش ليزر با پهناي نور طيف هاي باريك توان تمركزيابي مي شود . چندين برابر درخشانتر از خورشيد است .

ليزر كشفي علمي مي باشد كه به عنوان يك تكنولوژي در زندگي مدرن جا افتاده است . ليزرها به مقدار زياد در توليدات صنعتي ، ارتباطات نقشه برداري و چاپ مورد استفاده قرار مي گيرند .

 

 

تحقیق لیزر چیست و چگونه کار می کند

قیمت : 4500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: شنبه 27 شهريور 1395برچسب:تحقیق لیزر چیست و چگونه کار می کند,تحقیق لیزر چیست ,و چگونه کار می کند,تحقیق لیزر, چیست و چگونه کار می کند, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • تحقیق مجموعه مركزي درگراف هاي مقسوم عليه صفر از حلقه هاي جابجايي

    دسته :

    رشته ریاضیات

    فرمت/ورد تعداد صفحات 45
    قیمت : 3000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد تحقیق مجموعه مركزي درگراف هاي مقسوم عليه صفر از حلقه هاي جابجايي :

تحقیق مجموعه مركزي درگراف هاي مقسوم عليه صفر از حلقه هاي جابجايي

386291

فهرست

عنوان…………………………………

پيش گفتار …………………………….

خلاصه‌ي مطالب …………………………..

۱فصل اول ……………………………..

۱-۱مقدمه ……………………………..

۱-۲پيش نيازها …………………………

تعاريف ……………………………….

قضيه ها……………………………….

۲فصل دوم ……………………………..

۲-۲مركز ………………………………

۲-۳ ميانه …………………………….

۲-۴ مجموعه هاي غالب ……………………

منابع …………………………………..

پيش گفتار

تاريخ، خود نقطه‌ي عطف شمارگاني است كه پيوسته و ناپيوسته چهار مضراب عشق را حول محور تمركز اعداد نواخته و به اثبات حقانيت واحد، دراصول هستي پرداخته است.

امتداد جريان ثبوت حقانيت شمارگان، خواه در آن برهه از زمان كه خوارزمي اش مي‌سرود و چه در ديگر زمان ها كه اقليدس و فيثاغورثش تجلي بخشيدند، شاه بيت هاي مطلعش را با تخلص آخرش پيوند زدند تا غزل گونه اي باشد، غزل شكار، نه تجنيسش افراط بخشيدند و نه جذرش تفريط، چرا كه عدد يك واحد، دو واحد عدد يك ماند وخواهد ماند.

 

 

خلاصه‌ي مطالب

برآن شدم تا با تلاش مستمر مطالبي را از نظر گراميتان بگذرانم كه بديع باشد و قابل ارائه، اميدوارم رضايت خاطر شما خوانندگان گرامي را جلب نمايم. دراينجا خلاصه‌اي از مطالبي كه مطالعه خواهيد كرد آورده شده است.

دريك حلقه‌ي جابجايي و يكدار R، گراف مقسوم عليه صفر، ، گرافي است كه رأس هاي آن مقسوم عليه هاي صفر غيرصفر R مي باشند كه درآن دو رأس مجزاي xو y مجاورند هرگاه xy=0. اين مقاله اثباتي براين مطلب است كه اگر R نوتري باشد آن گاه شعاع ،۰،۱ و يا ۲ مي باشد و نشان داده مي شود كه وقتي R آريتن مي‌باشد اجتماع مركز با مجموعه {۰} اجتماعي از ايده آل هاي پوچ ساز است. زماني كه مركز گراف مشخص شده باشد مي توان قطر  را تعيين كرد و نشان داده مي‌شود كه اگر R حلقه‌ي متناهي باشد آن گاه ميانه زير مجموعه اي از مركز آن است. زماني كه R آريتن باشد با به كاربردن عناصري از مركز  مي‌توان يك مجموعه‌ي غالب از  ساخت و نشان داده مي شود كه براي حلقه‌ي متناهي ، كه F ميدان متناهي است، عدد غالب  مساوي با تعداد ايده آل هاي ماكسيمال مجزاي R است. و همچنين نتايج ديگري روي ساختارهاي  بيان مي‌شود.

 

 

تحقیق مجموعه مركزي درگراف هاي مقسوم عليه صفر از حلقه هاي جابجايي

قیمت : 3000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: شنبه 27 شهريور 1395برچسب:تحقیق مجموعه مركزي درگراف هاي مقسوم عليه صفر از حلقه هاي جابجايي,تحقیق,مجموعه ,مركزي, درگراف هاي ,مقسوم عليه ,صفر, از حلقه هاي جابجايي, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • ترجمه مقاله روش های ترکیبی برای انتخاب تامین کننده و ارزیابی عملکرد

    دسته :

    مهندسی صنایع

    فرمت/ورد تعداد صفحات ترجمه شده 18
    قیمت : 9500 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد ترجمه مقاله روش های ترکیبی برای انتخاب تامین کننده و ارزیابی عملکرد :

ترجمه مقاله روش های ترکیبی برای انتخاب تامین کننده و ارزیابی عملکرد

images52

فهرست

عنوان انگلیسی مقاله: A combined methodology for supplier selection and performance evaluation
عنوان فارسی مقاله: روش ترکیبی برای ارزیابی عملکرد و انتخاب تأمین کننده
دسته: مهندسی صنایع
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ١٨
چکیده ترجمه:
امروزه سازمان هایی که امید به رشد قابل ملاحظه ای دارند نیازمند یک سیستم ارزیابی و ارزیابی عملکرد استراتژیک قوی هستند به دلیل تغییرات در تقاضای مشتریان، کاهش چرخه ی عمر محصول، بازارهای رقابتی جهانی شده اند. در این مقاله، شیوه جدیدی معرفی گشته و برای افزایش کیفیت ارزیابی و انتخاب تأمین کننده پیشنهاد شده است. دیدگاه جدید هم متغیرهای کیفی و هم متغیرهای کمی را در ارزیابی عملکرد تامین کنندگان بر مبنای کارایی و اثر بخشی در یکی از بزرگترین کارخانجات ماشین سازی در ترکیه مورد ملاحظه قرار می دهد. این روش جدید در دو گام بررسی شده است. در گام نخست، ارزیابی عملکرد کیفی از طریق AHP (برنامه ریزی سلسله مراتبی) فازی در یافتن وزن های معیارها یه کار گرفته شده و سپس TOPSIS (تکنیکی برای اولوبت سفارش از طریق شباهت با راه حل های ایده ال) فازی در یافتن رتبه بندی تامین کنندگان استفاده گشته است. بنابراین، متغیرهای کیفی به یک متغیر کمی جهت استفاده در روش DEA (تحلیل پوشش داده) به عنوان خروجی که حسابرسی سیستم مدیریت کیفیت نامیده می شود تبدیل شده است. در گام دوم، DEA با یک ورودی مبهم و چهار متغیر خروجی، تحت عناوین، حسابرسی سیستم مدیریت کیفیت، نرخ هزینه ضمانت، نرخ نقص، مدیریت کیفیت شکل گرفته است. به عنوان یک نتیجه، مقایسه کردن با سیستم کنونی از طریق کارخانه ماشین سازی به کار گرفته شده، روش جدید در قالب مزایا و اولویت هایی برای تصمیم گیری در خرید باکیفیت کابین یدک کش اتومبیل از طریق انتخاب تامین کننده (گان) در یک کارخانه ماشین سازی در ترکیه به نظر می رسد.
کلیدواژه: ارزیابی تامین کننده، تکنیک تصمیم گیری چند معیاره، بهبود عملکرد
١- مقدمه
برای انتخاب تامین کننده صحیح با مشکلات مهم  انتخاب و ارزیابی در تابع (عملکرد) خرید یک کسب و کار سر و کار داریم. یک انتخاب خوب تامین کننده برای کاهش هزینه های عملیاتی و بهبود کیفیت محصول نهایی آن  تفاوت معنی داری برای آینده ی یک سازمان ایجاد می نماید.

ترجمه مقاله روش های ترکیبی برای انتخاب تامین کننده و ارزیابی عملکرد

قیمت : 9500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: شنبه 27 شهريور 1395برچسب:ترجمه مقاله روش های ترکیبی برای انتخاب تامین کننده و ارزیابی عملکرد, ارزیابی تامین کننده, تکنیک تصمیم گیری چند معیاره, بهبود عملکرد, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • ترجمه مقاله یک منطق فازی مبتنی بر روش بررسی تاثیر روند

    دسته :

    کامپیوتر

    فرمت/ورد تعداد صفحات ترجمه شده 17
    قیمت : 8500 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد ترجمه مقاله یک منطق فازی مبتنی بر روش بررسی تاثیر روند :

ترجمه مقاله یک منطق فازی مبتنی بر روش بررسی تاثیر روند

images555

فهرست

عنوان اصلی مقاله:  A Fuzzy Logic based Trend Impact Analysis method

ترجمه فارسی عنوان: یک منطق فازی مبتنی بر روش بررسی تاثیر روند

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۰  صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۷ صفحه

رشــــــتـــــــه : کامپیوتر

جهت دانلود نسخه انگلیسی مقاله کلیک کنید

چکیده

تمامی الگوریتم های تحلیل تاثیر روند (TIA) در مقاله ، به تجزیه و تحلیلی بر اساس برآوردهای مستقیم میپردازند که توسط متخصصین به منظور احتمال وقوع یک رخداد بی سابقه به عنوان یک ورودی به الگوریتم ارائه میگردد. در این مقاله قصد ما ارائه مکانیسم پیشرفته ای است که بتواند برآوردهای توجیه پذیر بیشتری را در ارتباط با  احتمال وقوع یک رخداد بی سابقه به عنوان یک تابعی از زمان با درجات متفاوتی از شدت با استفاده از منطق فازی ایجاد کند . ما بر این باوریم که در برخی موارد بهتر است که احتمال وقوع یک رخداد بی سابقه را برآورد نکنیم  ولی میتوانیم بطور غیر مستقیم با استفاده از منطق فازی آن و مشخصاتش آنرا برآورد کنیم .هدف اصلی مقاله ، سفارشی سازی فرآیند تعمیم استدلال با منطق فازی توسط افزودن مراحل بیشتر از مشخصات شبیه سازی میباشد. زیرا رخدادهای بی سابقه بطور ناگهانی رخ نمی دهند بلکه رخدادشان تحت تاثیر تغییراتی در مقدار مشخصات ا ست خصوصا زمانی که به مقداری مشخص دست میابند .

کلیدواژه: تحلیل تاثیر روند, رویدادهای بی سابقه و منطق فازی

مقدمه :

TIA روش هیبرید برجسته ای است که در مطالعات آتی بمنظور ترکیب ابعاد کمی و کیفی برای پیشبینی آینده مورد استفاده قرار میگیرد . همچنین برای بررسی تاثیر وقفه های ممکن به یک روند یعنی وقایع بی سابقه آینده مورد استفاده قرار میگیرد که اگر اتفاق میافتاد باعث انحراف مثبت یا منفی از پیش بینی غیر قافل گیرانه میشد.

ترجمه مقاله یک منطق فازی مبتنی بر روش بررسی تاثیر روند

قیمت : 8500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: شنبه 27 شهريور 1395برچسب:ترجمه مقاله یک منطق فازی مبتنی بر روش بررسی تاثیر روند,ترجمه مقاله یک منطق فازی ,مبتنی بر روش بررسی تاثیر روند,تحلیل تاثیر روند, رویدادهای بی سابقه و منطق فازی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه روش هاي آماري براي احتمال پذيري سيستم هاي تعميرشدني

    دسته :

    فنی و مهندسی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 320
    قیمت : 11000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه روش هاي آماري براي احتمال پذيري سيستم هاي تعميرشدني :

پروژه روش هاي آماري براي احتمال پذيري سيستم هاي تعميرشدني

index

فهرست

پیشگفتار
۱ – اصطلاحات و نمادهای سیستم¬های تعمیرشدنی   ۱
۱٫۱ – اصطلاحات پایه و مثال¬ها   ۱
۱٫۲ – سیستم¬های تعمیرنشدنی   ۱۱
۱٫۲٫۱ – توزیع نمایی   ۱۸
۱٫۲٫۲ –  توزیع پواسن   ۲۵
۱٫۲٫۳ – توزیع گاما    ۲۹
۱٫۳ – قضیه اساسی فرایندهای نقطه¬ای   ۳۵
۱٫۴ – مروری بر مدل¬ها   ۴۷
۱٫۵ – تمرین¬ها   ۴۸
۲ – مدل¬های احتمالاتی : فرایندهای پواسن   ۵۱
۲٫۱ – فرایند پواسن   ۵۱
۲٫۲ – فرایند پواسن همگن   ۶۷
۲٫۲٫۱ – طول وقفه¬ها برای HPP   ۷۹
۲٫۳ – فرایند پواسن ناهمگن   ۸۱
۲٫۳٫۱ – توابع درستنمایی   ۸۳
۲٫۳٫۲ – نمونه شکست¬های بریده شده   ۹۰
۲٫۴ – تمرین¬ها   ۹۲
۳ – مدل¬های احتمالاتی : فرایندهای تجدیدپذیر و سایر فرایندها   ۹۹
۳٫۱ – فرایند تجدیدپذیر   ۹۹
۳٫۲ – مدل نمایی تکه¬ای   ۱۱۴
۳٫۳ – فرایندهای تعدیل یافته   ۱۱۵
۳٫۴ – فرایند شاخه¬ای پواسن    ۱۱۹
۳٫۵  – مدل¬های تعمیر ناقص   ۱۲۶
۳٫۶ – تمرین¬ها   ۱۲۸
۴ –  تحلیل داده¬های یک سیستم تعمیرپذیر ساده   ۱۳۱
۴٫۱ – روش¬های گرافیکی   ۱۳۱
۴٫۱٫۱- نمودارهای دو آن   ۱۳۴
۴٫۱٫۲- نمودارهای مجموع زمان بر آزمون   ۱۴۲
۴٫۲ – روشهای ناپارامتری برای براورد     ۱۴۶
۴٫۲٫۱- برآورد های طبیعی تابع شناسه      ۱۴۶
۴٫۲٫۲- برآوردهای کرنل   ۱۴۸
۴٫۲٫۳- برآورد فرضیه تابع شناسه مقعر   ۱۴۹
۴٫۲٫۴- مثال ها   ۱۵۰
۴٫۳ – آزمون برای فرایند پواسن همگن   ۱۵۵
۴٫۴ – استنباط برای فرایند پواسن همگن   ۱۶۳
۴٫۵ – استنباط برای فرایند قانون توان : حالت خرابی قطع شده   ۱۶۹
۴٫۵٫۱- برآورد نقطه ای برای β.θ   ۱۷۰
۴٫۵٫۲-برآوردهای فاصله ای و آزمون های فرض   ۱۷۴
۴٫۵٫۳- برآورد تابع شناسه   ۱۸۴
۴٫۵٫۴- آزمونهای نیکویی برازش   ۱۸۷
۴٫۶ – استنباط آماری برای حالت زمان قطع شده   ۲۰۰
۴٫۶٫۱ – برآورد فاصله ای برای β.θ   ۲۰۱
۴٫۶٫۲- برآورد فاصله ای آزمونهای فرض   ۲۰۴
۴٫۶٫۳- برآوردتابع شناسه   ۲۰۷
۴٫۶٫۴- آزمونهای نیکویی برازش    ۲۱۰
۴٫۷ – اثرفرضیه HPP ، وقتی فرایند درست یک فرایند قانون توان است   ۲۱۴
۴٫۸ – براورد بیزی   ۲۱۸
۴٫۸٫۱ – استنباط بیزی برای پارامترهای HPP   ۲۲۱
۴٫۸٫۳ –  استنباط بیزی برای پارامترهای فرایند کم¬توان   ۲۳۱
۴٫۸٫۴ – استنباط بیزی برای پیش¬بینی تعداد خرابی¬ها   ۲۴۰
۴٫۹ –  استنباط یک فرایند مدل¬بندی شده به صورت کم¬توان   ۲۴۲
۴٫۹٫۱ –  براورد درستنمایی ماکسیمم برای     ۲۴۲
۴٫۹٫۲ –  آزمون فرض برای فرایند مدل کم¬توان   ۲۴۶
۴٫۹٫۳  – فاصله اطمینان برای پارامترها   ۲۴۹
۴٫۹٫۴ – مثال   ۲۵۰
۴٫۱۰ –  استنباط برای مدل  نمایی تکه¬ای   ۲۵۱
۴٫۱۱ –  استانداردها   ۲۵۶
۴٫۱۱٫۱-  MIL-HDBK-189   ۲۵۹
۴٫۱۱٫۲ –  MIL-HDBK-781 ,  MIL-STD-781    ۲۶۲
۴٫۱۱٫۳ –  ANSI / IEC / ASQ / 61164   ۲۶۲
۴٫۱۲ –   فرایندهای استنباطی دیگر برای سیستم¬های تعمیرپذیر    ۲۶۴
۴٫۱۳ –  تمرین¬ها   ۲۶۶
۵ – تجزیه و تحلیل مشاهدات سیستم های تعمیرپذیر چندگانه   ۲۷۱
۵٫۱ –  فرایندهای پواسن همگن همسان   ۲۷۱
۵٫۱٫۱ –  براورد نقطه¬ای برای     ۲۷۱
۵٫۱٫۲-  براورد بازه¬ای برای     ۲۷۴
۵٫۱٫۳ – آزمون فرض برای     ۲۷۹
۵٫۲ – فرایندهای پواسن همگن ناهمسان   ۲۸۲
۵٫۲٫۱-  دو سیستم خرابی قطع شده   ۲۸۲
۵٫۲٫۲ – k  سیستم   ۲۸۵
۵٫۳ –  مدل¬های پارامتریک تجربی و سلسله مراتبی بیزی برای فرایند پواسن همگن   ۲۸۷
۵٫۳٫۱-  مدل¬های پارامتری تجربی بیزی   ۲۹۱
۵٫۳٫۲ –  مدل¬های سلسله مراتبی بیزی   ۳۰۳
۵٫۴-  فرایند کم¬توان برای سیستم¬های همسان   ۳۰۶
۵٫۵ –  آزمون تساوی پارامترهای افزایش در فرایند کم¬توان   ۳۱۴
۵٫۵٫۱ – آزمون تساوی   ها برای دو سیستم   ۳۱۵
۵٫۵٫۲- آزمون تساوی   های k سیستم   ۳۱۹
۵٫۶ –  فرایند کم¬توان برای سیستم¬های ناهمسان   ۳۲۰

مقدمه

اعتمادپذیری نقش مهمی در بهبود کیفیت محصولات و افزایش رقابت ایفا می کند.برای بیشتر محصولات، مصرف کننده ها ، اعتمادپذیری را به عنوان یکی از مهمترین مشخصه های کیفیت در نظر می گیرند. در دهه های اخیر،تحقیقات بیشتری درباره نظریه ها و کاربرد های اعتماد پذیری انجام شده است.با این وجود بیشتر این مقالات متوجه سیستم های تعمیر ناپذیر-سیستم هایی که بعد از اولین شکست از کار انداخته می‌شوند-می باشد. این کتاب تنهااعتمادپذیری سیستم های تعمیر پذیر را تحت پوشش قرار می دهد و  و سعی دارد که تعریف گذرایی از مطالب زیر ارائه دهد:

مدلهای احتمالاتی برای اعتماد پذیری سیستم های تعمیر پذیرو

روشهای آماری، شامل روش های نموداری برای تجزیه داده های سیستم های تعمیر پذیر .

بخش اول کتاب بیشتر مشابه کتاب های فرآیند های تصادفی است.اما با این وجود عنوان های گزیده شدهای از موضوع ،ارائه شده اند. این بخش از کتاب معرفی نسبتأ گذرایی از فرآیند های نقطه ای تصادفی است.بخش دوم کتاب در مورد تجزیه و تحلیل داده های سیستم های تعمیر پذیر است که شامل روشهای نموداری،برآوردهای نقطه ای،فاصله ای ،آزمون فرض ها،آزمون های نیکویی برازش و پیش بینی های اعتماد پذیری می باشد.

این کتاب برای متخصصین روایی،مهندسین کیفیت،آماردانان،مدیران کیفیت و تمام کسانی که در تولید سیستم های روایی دخالت دارند نوشته و تدوین شده است.و همچنین می توان از آن به عنوان منبع مفیدی برای شاغلین و مهندسین در این زمینه استفاده کرد.به علاوه،این کتاب می تواند به عنوان کتاب درسی سطوح عالی یا ابتدائی اعتمادپذیری به کار برده شود. برای این منظور ما مثال های متنوعی،بیشتر با داده های واقعی،ارائه کرده ایم.خوانندگانی با پیش زمینه مدارک محاسباتی در احتمال و آمار قادر خواهند بود که بیشتر مطالب کتاب را درک کنند.با این وجود درک بعضی از اثبات ها مشکل خواهند بود.خوانندگانی با پیش زمینه متغیرهای تصادفی(گسسته و پیوسته)،توزیع احتمال های توأم وحاشیه ای،امید ریاضی،برآورد نقطه ای،فاصله اطمینان و آزمون فرض ها باید بتوانند تقریبأکل مطالب کتاب را درک کنند.بعضی از مطالب تعمیم یافته همانند مشتقات برآوردهای ماکسیمم درستنمایی،مشتقات برآوردهای بیزی و اثبات بعضی از قضیه ها اختیاری می باشند.

فصل اول با بحث در مورد اصطلاحات و گزاره هایی که بیشتر در مورد اعتمادپذیری به کار برده

می شوند،آغاز می گردد.تمایز بین سیستم های تعمیرپذیر و تعمیرناپذیر و مجموعه ای از تناظرات در نمادهاو اصطلاحات نیز در این فصل بیان شده اند.فصل دوم شامل فرآیندهای پواسن،از جمله فرآیندهای پواسن همگن می باشدو بعضی از ویژگیهای آنها را ارائه می دهد.فصل سوم درباره سایر مدل های  احتمالاتی که می توانند در اعتمادپذیری سیستم های تعمیرپذیر کاربرد داشته باشند،بحث می کند.این مدل ها شامل فرآیندهای تجدیدپذیروهمچنین بعضی مدل های خاص می باشند.فصل چهارم و پنجم به تجزیه و تحلیل داده های سیستم های تعمیرپذیر می پردازند.فصل چهارم در مورد تجزیه و تحلیل یک سیستم تعمیرپذیر و فصل پنجم با سیستم های متعددی مواجه است.

پروژه روش هاي آماري براي احتمال پذيري سيستم هاي تعميرشدني

قیمت : 11000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 شهريور 1395برچسب:پروژه روش هاي آماري براي احتمال پذيري سيستم هاي تعميرشدني,پروژه روش هاي آماري براي احتمال پذيري سيستم تعميرشدني, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه پیش بینی دما با استفاده از روش های هوشمند :

پروژه پیش بینی دما با استفاده از روش های هوشمند

index

چکيده

پيش بيني يا پيشگويي در دنياي کنوني جز لاينکف زندگي بشر محسوب مي شوند، پيش بيني دما به علت اهميت آن در صنعت بيمه، کشاورزي، خشکسالي و… اهميت فوق العاده اي در پيش بيني هاي هواشناسي دارد.

بنابراين در ابتدا در رابطه با اهميت دما و عوامل موثر بر آن مطالبي ارائه مي کنيم. طبق بررسي هاي به عمل آمده از آنجا که دو روش منطق فازي و الگوريتم ژنتيک از روشهاي مطرح شده با دقت پيش بيني بالا هستند در یک فصل به دو مبحث منطق فازي و رياضيات فازي اشاره مي شود و در فصلي ديگر توضيحي اجمالي از الگوريتم ژنتيک خواهيم داشت.

در نهايت مقالات معتبر علمي مرتبط با پيش بيني دما ارائه شده اند که حاوي انجام آزمايشات و مشاهداتي هستندکه توسط دو روش الگوريتم ژنتيک ومنطق فازي پيش بيني مي شوند.

مقدمه

 

تابش هاي مستقيم و غير مستقيم منشا اصلي انرژي حرارتي کره ي زمين است بازتاب آن ها توسط زمين موجب گرم شدن هوا مي گردد. اندازه گيري دما در محيط باز نشان دهنده ي دماي هوا ، دماي ناشي از تابش هاي اجسام مجاور و تابش هاي مستقيم خورشيد است به همين دليل دماسنج ها را در پناهگاههاي هواشناسي قرار مي دهند به طوريکه مخزن آن ها از سطح زمين در ارتفاع مشخصي در حدود ۱۳۵ سانتي متري قرارداشته باشند. به اين ترتيب دماي هواي بدست آمده در نقاط مختلف با يکديگر قابل مقايسه هستند و تحت تاثير تابش هاي مستقيم يا غير مستقيم نمي باشند. از جمله عوامل موثر در دماي يک منطقه عرض جغرافيايي، ارتفاع، جريان هاي دريايي، فاصله از دريا، باد، جهت و پوشش ابري مي باشند.

حال با توجه به عوامل ذکر شده براي پيش بيني دما روش هاي گوناگوني به کاربرده شده است طوري که در پي ساليان متمادي تحقيق و پژوهش، روشهاي گوناگوني در زمينه پيش بيني پيشنهاد گرديدند که مي‌توان آنها را در دو گروه روش هاي کلاسيک و اکتشافي مدرن طبقه بندي کرد روشهاي کلاسيک بر پايه ي احتمالات و مدل رياضي عمل مي‌کنند ولي روش هاي اکتشافي هوشمند، از سيستم هاي مبتني بر شبکه هاي عصبي، منطق فازي، الگوريتم هاي تکاملي و ترکيبي از روشهاي هوش مصنوعي تشکيل شده است. مزيت اصلي روش هاي اکتشافي مدرن در اين است که به طراح در دستيابي به سيستمي ديناميک و غير خطي کمک مي کنند، و همچون متد هاي کلاسيک نيازي به پيشنهاد يک الگو ندارند و هيچ فرضي درباره ماهيت توزيع داده هاي مشاهده شده در آنها به چشم نمي خورد. حتي در مواقعي که با مشکل داده هاي مفقود شده مواجه مي شويم، بر خلاف روش هاي کلاسيک، در متد هاي اکتشافي مدرن مي توان اين نقيصه را تا حدودي برطرف نمود. اما شايد مهمترين برتري اکتشافي مدرن در اين باشد که عناصر ذهني و انساني را در طراحي راه حل مسئله کنار مي گذارد، امري که در روش هاي کلاسيک يکي از ارکان اصلي در پياده سازي سيستم محسوب مي‌گردد. در حالي که روش هاي اکتشافي مدرن بدون داشتن هيچ فرضي از مسئله، با کمک داده هاي مشاهده شده و ساختار هاي هوشمند نظير شبکه هاي عصبي، و يا بر اساس دانش انسان خبره در سيستم هاي مبتني بر منطق فازي سعي در مدل کردن مسئله در يک بلاک بسته دارند.

فهرست مطالب

 

عنوان  
مقدمه    
فصل يکم –  منطق فازی و ریاضیات فازی    
۱-۱- منطق فازی    

۱-۱-۱-تاریخچه مختصری از منطق فازی

   

۱-۱-۲-  آشنایی با منطق فازی

   

۱-۱-۳-  سیستم های فازی

   
۱-۱-۴-  نتیجه گیری    
۱-۲-  ریاضیات فازی    
۱-۲-۱- مجموعه های فازی    
۱-۲-۲- مفاهیم مجموعه های فازی    
۱-۲-۳- عملیات روی مجموعه های فازی    
۱-۲-۴- انطباق مجموعه های فازی    
۱-۲-۵- معیار های امکان و ضرورت    
۱-۲-۶- روابط فازی    
۱-۲-۶-۱- رابطه ی هم ارزی فازی    
۱-۲-۶-۲- ترکیب روابط فازی    
۱-۲-۷- منطق فازی    
۱-۲-۷-۱- عملیات منطقی و مقادیر درستی فازی    
۱-۲-۷-۲- کاربرد مقادیر درستی فازی    

۱-۲-۸- نتیجه گیری

   

فصل دوم-  الگوریتم ژنتیک

   

۲-۱-  چکیده

   
۲-۲- مقدمه    
۲-۳- الگوریتم ژنتیک چیست؟    
۲-۴-  ایده اصلی الگوریتم ژنتیک    
۲-۵-  الگوریتم ژنتیک    
۲-۶- سود و کد الگوریتم    
۲-۷- روش های نمایش    
۲-۸- روش های انتخاب    
۲-۹-  روش های تغییر    
۲-۱۰-  نقاط قوت الگوریتم های ژنتیک    
۲-۱۱-  محدودیت های GA ها    
۲-۱۲-  چند نمونه از کاربردهای الگوریتم های ژنتیک    
۲-۱۳- نسل اول    
۲-۱۴-  نسل بعدی    
۲-۱۴-۱- انتخاب    
۲-۱۴-۲- تغییر از یک نسل به نسل بعدی(crossover)    
۲-۱۴-۳- جهش (mutation)    
۲-۱۵- هایپر هیوریستیک    
فصل سوم-  بررسی مقالات    
۳-۱- یک روش رویه‌‌‌ای پیش بینی دمای هوای شبانه  برای پیش بینی یخبندان    
۳-۱-۱- چکیده    
۳-۱-۲- مقدمه    
۳-۱-۳- روش شناسی    
۳-۱-۳-۱- مجموعه اصطلاحات    
۳-۱-۳-۲-نگاه کلی    
۳-۱-۳-۳-  یادگیری    
۳-۱-۳-۴- تولید پارامتر های ساختاری    
۳-۱-۳-۵- پیش بینی    
۳-۱-۳-۶- متناسب سازی ضعیف، متوسط و دقیق    
۳-۱-۴- نتایج    
۳-۱-۴-۱- واقعه ی یخبندان شپارتون    
۳-۱-۴-۲- بحث    
۳-۱-۵- نتیجه گیری    
۳-۲- پیش بینی دما و پیش گویی بازار بورس بر اساس روابط منطق فازی و الگوریتم ژنتیک    
۳-۲-۱-  چکیده    
۳-۲-۲- مقدمه    
۳-۲-۳- سری های زمانی فازی و روابط منطق فازی    
۳-۲-۴- مفاهیم اساسی و الگوریتم های ژنتیک    
۳-۲-۵- روش جدید پیش بینی دما و بازار بورس بر اساس روابط منطقی فازی و الگوریتم های ژنتیک    
۳-۲-۶- نتیجه گیری    
۳-۳-پیش بینی روند دمای جهانی بر اساس فعالیت های خورشیدی پیشگویی شده در طول دهه های آینده    
۳-۳-۱- چکیده    
۳-۳-۲- مقدمه    
۳-۳-۳- داده و روش بررسی    
۳-۳-۴- نتایج    
۳-۳-۵- نتیجه گیری    
     

فهرست شکلها

 

عنوان  
شکل ۱-۱-۱- طرز کار سیستم فازی  
شکل ۱-۲-۱- نمودار توابع فازی s، ذوزنقهای و گاما  
شکل ۱-۲-۲- مثال هایی از اجتماع، اشتراک و متمم دو تابع عضویت  
شکل ۱-۲-۳- برخی از عملگر های پیشنهاد شده برای اشتراک  
شکل۱-۲-۴- برخی از عملگر های پیشنهاد شده برای اجتماع  
شکل ۱-۲-۵- انطباق دو مجموعه فازی  
شکل ۱-۲-۶- نمایش معیار های امکان و ضرورت  
شکل ۱-۲-۷- مقادیر درستی فازی  
شکل ۲-۱- منحنی  
شکل ۲-۲- تاثیر الگوریتم ژنتیک بر کروموزوم های ۸ بیتی  
شکل۳-۱-۱-تفاوت های تولید شده ی بین مشاهدات مرجع و مشاهداتی که زودتر در صف می آیند  
شکل ۳-۱-۲- مشاهدات هواشناسی به صف شده  
شکل ۳-۱-۳- دیاگرام درختی  
شکل ۳-۱-۴- توابع گاوس برای متناسب سازی ضعیف، متوسط و دقیق دمای هوا  
شکل ۳-۱-۵- هیستوگرام خطا های پیش بینی  
شکل۳-۱-۶- خطای میانه ماهیانه  
شکل ۳-۱-۷-خطای درصدی میانه ماهیانه  
شکل ۳-۱-۸-تراکم پیش بینی  
شکل ۳-۱-۹- ترسیم توزیعی دمای هوای مشاهده شده در مقابل ۱ ساعت پیش بینی دمای هوا  
شکل۳-۱-۱۰- واقعه ی شپارتون، مشاهده و پیش بینی دماهای هوا  
شکل ۳-۲-۱- یک کروموزوم  
شکل ۳-۲-۲- توابع عضویت متناظر رن هایx کروموزوم های نشان داده شده در شکل۳-۲-۱  
شکل ۳-۲-۳- توابع عضویت متناظر ژن هایy کروموزوم های نشان داده شده در شکل۳-۲-۱  
شکل ۳-۲-۴- عملیاتcrossover دو کروموزوم  
شکل۳-۲-۵- عملیات جهش یک کروموزوم  
شکل ۳-۲-۶- بهترین کروموزوم برای پیش بینی میانگین دمای روزانه در ژوئن ۱۹۹۶  
شکل ۳-۲-۷- میانگین خطای پیش بینی روشهای پیشنهادی بر اساس سری های زمانی فازی مرتبه سوم  
شکل ۳-۲-۸- خطای مربع حسابی بر اساس سری های زمانی فازی مرتبه هفتم  
شکل ۳-۳-۱-پیکر بندی شبکه های عصبی منطقی فازی  
شکل ۳-۳-۲-  مقادیر مشاهده و پیش بینی شده ی ولف نو  
شکل ۳-۳-۳- مقادیر مشاهده و پیش بینی شده ی دمای غیر عادی جهان  
     

فهرست جدولها

 

عنوان  
جدول۱-۲-۱- برخی از مفاهیم پایه ی مجموعه های فازی  
جدول۳-۱-۱- تاریخ اولین پیش بینی و خطای پیش بینی مربوطه  
جدول۳-۲-۱- داده های پیشین میانگین دمای روزانه از ۱ ام ژوئن ۱۹۹۶ تا ۳۰ ام سپتامبر در تایوان  
جدول۳-۲-۲- داده های قدیمی تراکم ابر های روزانه از ۱ ام ژوئن ۱۹۹۶ تا ۳۰ ام سپتامبر در تایوان  
جدول۳-۲-۳- جمعیت ابتدایی  
جدول۳-۲-۴-  میانگین دمای روزانه ی فازی شده و تراکم ابرهای روزانه فازی شده از ۱ ام ژوئن تا۳۰ام سپتامبر در تایوان بر اساس نخستین کروموزوم  
جدول۳-۲-۵- دو فاکتور مرتبه سوم روابط گروهی منطق فازی  
جدول۳-۲-۶- دمای پیش بینی شده و میانگین خطای پیش بینی بر اساس سریهای زمانی فازی مرتبه سوم  
جدول۳-۲-۷- درصد میانگین خطای پیش بینی برای مراتب مختلف بر اساس روشهای پیشنهادی  
جدول۳-۲-۸- درصد میانگین خطاهای پیش بینی برای پنجره های متفاوت بر اساس روشهای پیشنهادی  
جدول۳-۲-۹- داده های قدیمیTAIFEXو TAIEX  
جدول۳-۲-۱۰- خطای مربع حسابی برای مراتب مختلف روش پیشنهادی  
جدول۳-۲-۱۱- مقایسه مقادیر پیشبینیTAIFEXوخطاهای مربع حسابی برای روشهای مختلف پیش بینی  
 

پروژه پیش بینی دما با استفاده از روش های هوشمند

قیمت : 8000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 شهريور 1395برچسب:پروژه پیش بینی دما با استفاده از روش های هوشمند,پروژه پیش بینی دما از روش های هوشمند, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه کردناسیون شیمی

    دسته :

    شیمی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 110
    قیمت : 5000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه کردناسیون شیمی :

پروژه کردناسیون شیمی

202348

فهرست

چکیده
كالیكسـارنها
تاریخچه
جداسازی و تخلیص
نقطه ذوب
ماورای بنفش
طیف جرمی
مطالعه تئوریك بر روی كنفورماسیون كالیكسارن
كنفورماسیون كالیكسارنها در محلول
سنتزكالیكس(۴)آرن
سنتز یك مرحله ای در محیط اسیدی
سنتز یك مرحله ای در محیط بازی
سنتز كالیكسارنهای غیرمتقارن و كایرال
مشتق سازی
مشتق سازی از موضع بالا
واكنش هالوژن دار كردن
واكنش نیتراسیون
واكنش اكسیداسیون
اكسیداسیون گروه متیلن
مشتق سازی از موضع پائین
واكنش استری كردن
کاربرد ترکیبات کالیکسارن
تشكیل كمپلكس در كالیكسارنها
تاثیر كنفورماسیون روی خواص كمپلكس كنندگی و یون دوستی كالیكس(۴)آرن
دخالت حلال در مكانیسم واكنشها
حلالهای قطبی و یونی كننده مانند آب،اتانول و متیل سولفوكسید: DMSO
حلالهای غیر قطبی مانند بنزن، تتراكلرید كربن و كلروفرم
سینتیك و مكانیسم واكنشهای تركیبهای كوئوردیناسیون
عاملهای موثر بر سرعت واكنشها
روشهای اندازه گیری سرعت واكنش كمپلكسها
روش ایستا « استاتیك»
روش آمیختن سرعت یا جاری كردن
روش بازگشت به حالت تعادل
طیف سنجی فرابنفش و مرئی
قانون بیرلامبرت
طیف جذبی و جهشهای الكترونی
طیف جذبی انتقال بار
فصل سوم بخش تجربی
روش تحقیق
مواد شیمیایی
وسایل و تجهیزات مورد استفاده
دستگاه UV-Vis، Camspec
روش تهیه محلولها
روش کار
فصل چهارم بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
پیوست طیفهای HNMR، CNMR و IR
مراجع

 

چکيده:

دامنه وسيعی از ليگاندهای ماکروسيکل قادر به برهم کنش با کاتيون ها، آنيونها و اجزای خنثی هستند که ماکروسيکل های سنتزی کاليکس از تراکم فنل و فرمالدئيد حاصل شده است. ترکيبات کاليکس را به عنوان مدلی مناسب برای طراحی ميزبان ماکروسيل ويژه معرفی کرده اند.

در اين پايان نامه بر هم کنش کاليکس(۴)آرن و مشتقات دی و تری بنزيلی آن با ملکول يد به روش اسپکتروفتومتری در حلال کلروفرم مورد مطالعه قرار گرفته است. وابستگی زمانی نوار انتقال بار حاصل در دما های مختلف مشخص شده است. همچنين ثابت های سرعت شبه مرتبه اول در دما های مختلف برای فرايد تشکيل کمپلکس انتقال بار از اطلاعات جذب-زمان طيف های الکترون بدست آمده اند. پارامتر های فعالسازی با استفاده از تئوری های حالت گذار آيرينگ و نمودار های آرنيوس بدست آمده اند.

 مقدمه

براي اولين بار در سال ۱۸۷۲ ميلادي توسط باير از واكنش بين فنل با فرمالدئيد استخلافي در موقعيت پارا  در محيط اسيدي يا بازي كاليكسارن حاصل ميشد كه محصولي چسبناك و ناشناخته بود.]۱[ در آن سالها دستگاهها قادر به  تشخيص اين مواد نبودند اما باير آلماني با اينكه موفق به خالص سازي و شناسائي توده ويسكوز حاصل نشده بود ولي در مقاله اي اين واكنش ر ا ثبت كرد.

در دهه ۱۹۶۰-۱۹۵۰ زينك و همكارانش از واكنش كاتاليست شده بازي پاراآلكيل فنل با فرمالدئيد يك محصولي با حلقه چهار عضوي بدست آوردند.]۲[ آزمايشات كانفورت و همكارانش در همان سالها محصولات زينك را که شامل مخلوطي از تركيبات حلقوي بود، نشان داد]۳[

سرانجام گوتچه و همكارانش در دهه ۷۰ ]۴[ بعد از اين مخلوط حلقه هاي ۴ تايي ، ۶ تايي و ۸ تايي را شناسايي كردند ]۵ [و در دهه ۸۰ پاراتر سيو بوتيل كاليكس(۴)آرن ]۶ [و پارا- ترسيو بوتيل كاليس(۶)آرن ]۷[ و پارا ترسيو بوتيل كاليكس(۸)آرن ]۸[ را توانستند بدست  آورند. شکلهای ۱و ۲ پارا ترسيو بوتيل کاليکسارنهای با حلقه های متفاوت را نشان ميدهد.

 

 

 

 

پروژه کردناسیون شیمی

قیمت : 5000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 شهريور 1395برچسب:پروژه کردناسیون شیمی,پروژه کردناسیون ,شیمی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه سياه‌خروس قفقازي

    دسته :

    محيط زيست

    فرمت/ورد تعداد صفحات 88
    قیمت : 4500 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه سياه‌خروس قفقازي :

پروژه سياه‌خروس قفقازي

index

چكيده 

هدف از مطالعه شناسايي كليه زيستگاههاي پرنده در استان، تخمين جمعيت پرنده، شناسائي عادات و رفتار، شناسايي عوامل تهديد كننده زيستگاه و گونه و در آخر ارائه پيشنهادات كاربردي در جهت حفظ و احيا گونه سياه خروس و زيستگاههاي مختلف آن چه در داخل و چه در خارج از محدوده حفاظت شده ارسباران مي‌باشد.

روش تحقيق بر مبناي جمع آوري اطلاعات و عمليات ميداني بوده كه در جهت شناخت زيستگاههاي پرنده در محدوده استان، بررسي وضعيت زيستگاه و تخمين جمعيت پرنده در هر يك از زيستگاههاي شناسايي شده، انجام گرفته است.

به منظور تعيين پراكنش پرنده، علاوه بر جمع آوري اطلاعات محلي اقدام به تهيه مدل از زيستگاه مادر شد كه با تعميم آن در ساير مناطق به همراه عمليات ميداني, زيستگاههاي جديدي شناسائي گرديد كه در آن زيست جاي پرنده (لك) شامل محلهاي لانه گزيني، جوجه آوري، تغذيه، شناسائي گونه هاي گياهي مدنظر قرار گرفته است.

در مورد تخمين جمعيت پرنده به علت ناهمگوني منطقه پراكنش و ازهم‌ گسيخته بودن زيستگاهها، روشهاي آماري متداول كارائي نداشت.  لذا ابتدا سعي شد ازطريق روش معمول (capture-sighting) تعدادي از پرندگان نر علامتگذاري و رهاسازي شوند؛ ولي اين روش به دلايل مختلف مفيد واقع نگرديد. لذا اجبارا اقدام به شناسائي مناطق لك گرديده و در طول ارديبهشت ماه با مشاهده مستقيم در ساعات اوليه صبح (۵:۳۰ تا ۹) و ساعات آخر روز (۶ تا ۸:۳۰) تعداد پرندگان نر در اين مناطق شمارش گرديد.سپس نسبت پرندگان نر به ماده در ۶ منطقه تجمع در داخل منطقه امن  و ۶ منطقه تجمع در داخل  منطقه حفاظت شده، بررسي و معلوم شد كه در ۷۰% اين مناطق نسبت پرنده نر به ماده  سه به يك مي‌باشد. لذا در اين مطالعه تعداد پرنده نر و ماده سه به يك محاسبه گرديده است. پس از شناخت و بررسي داده‌هاي زيستگاههاي مورد مطالعه، جمعيت موجود در آنها تلفيق و جمع بندي شده و بر مبناي عوامل زيست محيطي و اكولوژيكي در جهت بهره ‌وري بهينه و حفاظت پايدار، برنامه‌هاي مديريتي زيستگاهها به تفكيك مشخص شده است.

واژه‌ هاي كليدي: تجمع‌گاه (لك), منطقه امن كلن, سياه خروس قفقازي

فهرست مطالب

فصل اول: كليات

۱-۱ مقدمه ۲

۱-۲- پيشينه مطالعاتي ۲

۱-۲-۱- پيشينه مطالعاتي در قفقاز ۲

۱-۲-۲- پيشينه مطالعاتي در ايران ۳

۱-۳- پراكنش ۴

۱-۳-۱- پراكنش جهاني ۴

۱-۳-۲- پراكنش در تركيه ۵

۱-۳-۳- پراكنش در جمهوري آذربايجان ۶

۱-۳-۴-  پراكنش در ايران ۶

فصل دوم: مطالعات كتابخانه اي

۲-۱- معرفي منطقه حفاظت شده ارسباران ۹

۲-۱-۱- وسعت و حدود جغرافيايي ۹

۲-۱-۱-۱- حدود چهارگانه جغرافيايي ۹

۲-۱ـ۱ـ۲ـ تقسيمات سياسي ـ اداري ۱۱

۲-۱-۲-  گونه‌هاي شاخص گياهي ۱۱

۲-۱-۳- خصوصيات فيزيكي منطقه ۱۲

۲-۱-۴- گونه‌هاي شاخص جانوري ۱۳

۲-۲- معرفي گونه ۱۴

۲-۲-۱- مشخصات ظاهري ۱۶

۲-۲-۱-۱- مقايسه مشخصات ظاهري سياه خروس قفقازي و اروپائي ۱۷

۲-۲- ۲- مشخصات زيستگاه گونه ۱۸

۲-۲-۲-۱-  مقايسه زيستگاههاي قفقاز با زيستگاه كلن ۱۹

فصل سوم: عمليات ميداني

۳-۱- تجهيزات مورد نياز ۲۲

۳-۱-۱- تجهيزات اقامتي ۲۲

۳-۱-۲- تجهيزات مطالعاتي ۲۲

۳-۲- مراجعه به روستاهاي منطقه و مصاحبه با افراد ۲۳

۳-۳- انواع لكهاي شناسايي شده ۲۵

۳-۳-۱-  لك هاي شناسائي شده در داخل منطقه امن كلن (از شرق به غرب) ۲۵

۳-۳-۲-  لك‌هاي شناسائي شده در خارج از محدوده امن و داخل منطقه حفاظت شده ۲۵

۳-۳-۳- مناطق لك شناسائي شده در خارج از منطقه حفاظت شده ارسباران ۲۵

۳-۴- عمليات ميداني در منطقه امن كلن و مشاهده رفتار پرنده ۲۷

۳-۴-۱- تغذيه ۲۸

۳-۴-۲- استراحت شبانه ۲۹

۳-۴-۳- صدا ۳۰

۳-۴-۴- الگوهاي اجتماعي ۳۰

۳-۴-۵- نظام تجمع (Lekking) و تشكيل لك ۳۱

۳-۴-۵-۱- ويژگي و كاركرد قلمرو ۳۲

۳-۴-۵-۲- رفتارشناسي تجمع و نمايش (Lekking behaviour) 33

۳-۴-۵-۳-  جلب جفت ۳۴

۳-۴-۵-۴- پرش ۳۵

۳-۴-۵-۵-  روياروئي نرها ۳۷

۳-۴-۵-۶- جفتگيري ۳۹

۳-۴-۵-۷- زادآوري ۳۹

۳-۵- تخمين جمعيت ۴۰

فصل چهارم: بحث و نتيجه گيري

۴-۱- بررسي نوسانات جمعيت در فصول مختلف سال ۴۳

۴-۲- عوامل تهديد كننده زيستگاه و گونه ۴۳

۴-۲-۱- چراي دام ۴۳

۴-۲-۲- جنگل تراشي ۴۴

۴-۲-۳- علف چيني ۴۴

۴-۲-۴- تغيير كاربري اراضي ۴۵

۴-۲-۵- شكار ۴۵

۴-۲-۶- سقوط بهمن ۴۶

۴-۲-۷- احداث جاده‌هاي روستائي وعشايري ۴۶

۴-۳- جمع بندي اطلاعات و تجزيه و تحليل نتايج ۴۶

۴-۴- پيشنهادات و راهكارهاي مديريتي و حفاظتي ۴۷

۴-۴-۱- مديريت در محدوده امن كلن ۴۸

۴-۴-۲- مديريت زيستگاههاي خارج از منطقه امن و واقع در محدوده حفاظت شده ۴۸

۴-۴-۳- مديريت در زيستگاههاي واقع در مناطق آزاد ۴۸

۴-۴-۴- انجام اقدامات زيربنائي در درازمدت ۴۹

پيوست ۵۰

فهرست منابع و ماخذ ۵۲

فرم ثبت اطلاعات در برآورد شمارش لكها………………………………………………..۵۳

پروژه سياه‌خروس قفقازي

قیمت : 4500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 شهريور 1395برچسب:پروژه سياه‌خروس قفقازي,پروژه, سياه‌خروس قفقازي,پروژه سياه‌خروس, قفقازي, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه بررسی ابعاد مولکولی و مورفولوژیکی و فیتوشیمیایی

    دسته :

    شیمی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 115
    قیمت : 8500 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه بررسی ابعاد مولکولی و مورفولوژیکی و فیتوشیمیایی :

پروژه بررسی ابعاد مولکولی و مورفولوژیکی و فیتوشیمیایی

316555

چکیده

بیش از ۱۳۹ گونه آلیوم در ایران گزارش شده اند که حدود ۳۰ گونه آن بومی خود ایران هستند . در این میان Allium hirtifolium به لحاظ اینکه تاکنون تحقیقاتی از لحاظ مولکولی و یا مورفولوژیکی بر  روی آن انجام نشده و تعداد تحقیقاتی که در مورد این گونه خاص در دنیا انجام گردیده, به لحاظ کمی بسیار اندک می باشد, لذا بر آن شدیم تا با جمع آوری این گیاه از نقاط اصلی رویش ان که عمدتا مناطق مرکزی ایران و خصوصاً استان لرستان است, به بررسی ابعاد مولکولی و مورفولوژیکی و فیتوشیمیایی آن بپردازیم. بررسی های ما بر روی این گونه شامل بخش های زیر می باشد:

بخش اول: جمع آوری و نگهداری مواد گیاهی

ابتدا، نمونه های گیاهی از شانزده منطقه مختلف استان لرستان جمع آوری و در مرحله بعد مرکز تحقیقات منابع طبیعی استان لرستان و همچنین پژوهشکده علوم گیاهی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی تعیین هویت گردید و سپس غده ها تا انجام آزمایشات بعدی در یخچال و دمای ۴ درجه سانتیگراد نگهداری شدند.

بخش دوم: بررسی مزرعه ای

غده های آلیوم در آذرماه ۱۳۸۴ در مزرعه تحقیقاتی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد در سه تکرار، در هر ردیف ۴ غده از هر اکوتیپ خاص به طور تصادفی انتخاب و سپس با فاصله ۲۰ سانتی متر روی ردیف و ۳۵ سانتی متر بین ردیف کشت شدند.

پس از رویش از سطح خاک، اطلاعات مورفولوژیکی از قبیل طول برگ، عرض برگ، ارتفاع ساقه گلدهنده، تعداد برگ، وزن متوسط غده ها در بوته، تعداد غده در بوته، مدت زمان کاشت تا سبز شدن و مدت زمان کاشت تا گل دهی، در هر بوته اندازه گیری شدند.

بخش سوم: بررسی مولکولی با تکنیک RAPD

الف) کشت در گلخانه: در فروردین ماه ۱۳۸۵ تعداد دو غده از هر اکوتیپ به طور تصادفی انتخاب و در گلخانه دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، در گلدان کشت شدند و پس از رویش از سطح خاک و پس از حدود ۱۰ روز برگهای جوان چیده شده و سریعاً در داخل یخ به آزمایشگاه بیوتکنولوژی پژوهشکده بوعلی محل انجام آزمایشات مولکولی، منتقل گردید و در فریزر و در دمای ۲۰- درجه سانتیگراد تا زمان انجام آزمایش نگهداری شد.

ب) استخراج DNA : با روش Doyle and Doyle یا Hot CTAB ، DNA ها استخراج و پس از استخراج با دستگاه UVTECH، مشاهده گردیده و عکس برداری شدند. با استفاده از دستگاه اسپکتروفتومتری کیفیت DNA بررسی شد و نسبت جذب ۲۸۰/۲۶۰ اکثر DNA ها بین ۲-۸/۱ بودند که نشان از کیفیت خوب DNA استخراج شده از لحاظ عدم آلودگی به پروتئین و یا DNA و پلی ساکاریدها و … بود.

ج) PCR : با کمک ۲۰ آغازگر ساخت دانشگاه بریتیش کلمبیا که ۱۶ تا از آنها چند شکلی خوبی نشان دادند و براساس روش آدامز (۱۹۹۸),PCR انجام گردید و پس از الکتروفورز  ژل اگارز ۵/۱ درصد و عکسبرداری از ژل ها ، با نرم افزار(NTSYS 2/02) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و براساس الگوریتم UPGMA دندروگرام رسم گردید.

بخش چهارم: بررسی فیتوشیمیایی

از آنجا که اکثر ترکیبات شیمیایی آلیوم ها ترکیبات گوگردی بوده و چیزی حدود ۷۰ % این ترکیبات را هم آلیسین تشکیل می دهد لذا بررسی فیتو شیمیایی بر روی درصد آلیسین در اکوتیپ های مختلف انجام گردید و عصاره موجود در غده های گیاهان به روش بریتیش فارماکوپه, با مقداری تغییرات استخراج و با روش کاهش جذب در طول موج ۳۲۴ نانومتر و پس از اختلاط با ماده ای به نام۴ – مرکاپتو پیریدین میزان آلیسین اندازه گیری شد.

نتایج حاصل از بررسی مورفولوژیک

پس از ترسیم دندروگرام با کمک نرم افزار SAS شش گروه مختلف مورفولوژیک بدست آمد که تنوع موجود در آنها ارتباط زیادی با تنوع جغرافیایی نداشت. تجزیه واریانس و آزمون دانکن، اختلاف معنی داری را در بین بعضی صفات در اکوتیپ ها نشان داد.

 فهرست

عنوان

فهرست مندرجات..

فهرست اختصارات

فهرست نمودارها و اشکال

فهرست جداول

چکیده      

فصل اول: مقدمه                                                                                                      

فصل دوم: گیاهشناسی                                                                                                    

۲-۱- گیاهشناسی Allium hirtifolium

۲-۲- انتشار جغرافیایی

۲-۳- کاریولوژی

۲-۴- موارد مصرف

۲-۴-۱- مصارف غذایی

۲-۴-۲- استفاده در طب سنتی

۲-۵- تحقیقات انجام شده در                                                    Allium hirtifolium10

۲- ۶-    جنس                                                                                                Allium  spp. 2 مشخصات عمومی و طبقه بندی

۲-۶-۲- خصوصیات شیمیایی

۲-۶-۳- کاریولوژی

۲-۷- ارزشهای اقتصادی گونه های جنس آلیوم

۲-۸- زیرجنسهای جنس آلیوم

۲-۸-۱- زیر جنس Allium

۲-۸-۲- زیر جنس                                                                       Rhizirideum15

۲-۸-۳- زیر جنس                                                              Melanocrommyum15

 

۲-۸-۴- زیر جنس                                                                                         Amerallium

۲-۹- مراحل نمو در آلیومها

۲-۹-۱- جوانه زنی بذر

۲-۹-۲- سبز شدن بذور و نمو گیاهان نورسته

۲-۹-۳- دوره جوانی و انتقال به مرحله تولید مثلی

۲-۹-۴- رشد و نمو سالیانه پس از بلوغ

۲-۹-۴-۱- گونه های پیاز دار

۲-۹-۴-۱-۱- گونه های پیازدار با مبدا مدیترانه

۲-۹-۴-۱-۲- گونه های گلدار با مبدا ایرانو تورانی

۲-۹-۴-۳- آلیومهای خوراکی

۲-۹-۵- تکثیر

۲-۹-۵-۱- تکثیر از راه بذر

۲-۹-۵-۲- تکثیر رویشی

۲-۹-۵-۳- کشت بافت در آلیومها

۲-۱۰- اصلاح ژنتیکی در آلیومها و استفاده از گونه های وحشی                                     Allium26

۲-۱۰-۱- بانک های بذر آلیوم در دنیا

۲-۱۰-۲- بانک های ژن آلیوم در دنیا

۲-۱۰-۳- عملیات نگهداری و اصلاحی در مراکز جمع آوری و نگهداری آلیوم ها

۲-۱۱- بررسی تنوع ژنتیکی و عوامل ایجاد تنوع

۲-۱۱-۱- تجزیه کلاستر

۲-۱۱-۲- تجزیه به مولفه اصلی

۲-۱۱-۳- معیارهای فاصله یا شباهت ژنتیکی

۲-۱۲- مراکز تنوع جنس                                                                                    Allium32

۲-۱۳- مصارف مختلف آلیومها در دنیا

فصل سوم: بررسی مولکولی به کمک نشانگرRAPD

 

۳-۱- نشانگر چیست؟

۳-۲- کاربرد های نشانگرهای مولکولی

۳-۳- انواع نشانگرها

۳-۴- نشانگر                                                                                                         RAPD40

۳-۴-۱- مراحل روش                                                                                             RAPD41

۳-۴-۱-۱- استخراج                                                                                                 DNA41

۳-۴-۱-۲- تخمین غلظت                                                                                          DNA41

۳-۴-۱-۳- انجام واکنش                                                                                         RAPD

۳-۴-۱-۴- الکتروفورز محصولات                                                                                PCR

۳-۴-۲- تجزیه داده های                                                                                         RAPD43

۳-۴-۳- تکرار پذیری                                                                                             RAPD43

۳-۴-۳-۱- کیفیت و کمیت                                                                                        DNA

۳-۴-۳-۲- آلودگی بیولوژیک

۳-۴-۳-۳- غلظت آغازگر

۳-۴-۳-۴- غلظت منیزیم

۳-۴-۳-۵- تکرارپذیری نیمرخ های دستگاه                                                                   PCR44

۳-۴-۳-۶- زمان واسرشته سازی

۳-۴-۳-۷- درجه حرارت اتصال

۳-۴-۳-۸- مدت زمان بسط یا توسعه طویل شدن

۳-۴-۳-۹- دقت کردن در پیپت نمودن

۳-۵- مزایای RAPD

۳-۶- معایب                                                                                              RAPD46

 ۳-۷- تحقیقات انجام شده با کمک نشانگر RAPD در جنس الیوم

فصل چهارم: نشانگرهای مورفولوژیک                                                              

 

۴-۱- مزایای نشانگرهای مورفولوژیک

۴-۲- معایب نشانگرهای مورفولوژیک

۴-۳- مقایسه مورفولوژیک آلیوم ها

۴-۳-۱- گروه های پیازدار

۴-۳-۲- گروه های ریزوم دار

۴-۳-۳- گونه های آلیوم خوراکی

۴-۴- کاربرد نشانگرهای مورفولوژیک در جنس آلیوم

۴-۵- اساس ژنتیکی بعضی صفات مورفولوژیک در آلیوم ها

۴-۵-۱- برگ و نشاء ها

۴-۵-۲- ساقه گلدهنده

۴-۵-۳- پیاز

۴-۵-۴- گل

فصل پنجم: بررسی فیتوشیمیایی                                                                           

۵-۱- تاریخچه استفاده از آلیومها در تغذیه و درمان بیماریها

۵-۲- ترکیبات شیمیایی موجود در گیاهان جنس آلیوم

۵-۲-۱- ترکیبات فرار

۵-۲-۲- ترکیبات غیر فرار

۵-۳- تاریخچه شناسایی آلیسین

۵-۴- چگونگی تشکیل آلیسین

۵-۵- روشهای تجزیه و شناسایی اجزاء تشکیل دهنده اسانس و

 عصاره های استخراج شده از گیاهان

۵-۵-۱- کروماتوگرافی

۵-۵-۲- کروماتوگرافی لایه نازک                                                                             (TLC)63

۵-۵-۳- کروماتوگرافی ستون

۵-۵-۴- گاز کروماتوگرافی

 

۵-۵-۵- طیف سنجی مادون قرمز                                                                                   (IR)64

۵-۵-۶- طیف سنجی ماوراء بنفش (UV) و مرئی                            (Visible – Spectroscopy)64

۵-۵-۷- رزنانس مغناطیسی هسته                                                                                 (nmr)65

۵-۵-۸- گاز کروماتوگرافی قدام با طیف سنجی جرم                                              (GC-Mass)65

فصل ششم: مواد و روشها                                                                                          

۶-۱- نمونه های گیاهی

۶-۲- دستگاههای مورد  استفاده

۶-۳- مواد مورد استفاده

۶-۴- روشها

۶-۴-۱- ارزیابی مورفولوژیکی

۶-۴-۱-۱- مواد و طرح آزمایشی

۶-۴-۱-۲- یادداشت برداری و ثبت خصوصیات

۶-۴-۲- ارزیابی مولکولی

۶-۴-۲-۱- استخراج                                                                                                DNA73

۶-۴-۲-۲- ارزیابی کمی و کیفی نمونه های                                                                  DNA74

۶-۴-۲-۳- الکتروفورز                                                                                             DNA75

۶-۴-۲-۴- شرایط واکنشهای                                                                        PCR-RAPD76

۶-۴-۳- ارزیابی فیتوشیمیایی

۶-۴-۳-۱- روش کروماتوگرافی لایه نازک (TLC) در تشخیص وجود آلیسیس

۶-۴-۳-۲- تعیین مقدار آلیسیس به روش اسپکتروفتومتری

۶-۴-۳-۲-۱- آماده سازی پیازهای                                                              A.hirtifolium81

۶-۴-۳-۲- نحوه اندازه گیری جذب در دستگاه اسپکتروفتومتری

فصل هفتم: بحث و نتایج                                                                                           

 

۷-۱- گروه بندی اکوتیپها با نشانگر                                                                      RAPD85

۷-۲- گروه بندی بر اساس صفات مورفولوژیک

۷-۳- بررسی اکوتیپها از دیدگاه فیتوشیمیایی

۷-۴- مقایسه داده های RAPD و مورفولوژیکی

۷-۵- مقایسه داده های مورفولوژیک و آلیسیس

۷-۶- نتیجه گیری نهایی

۷-۷- پیشنهادات

منابع                                                                                                                                          

خلاصه پایان نامه به زبان انگلیسی                                                                                       

فهرست  نمودارها و اشکال

عنوان

شکل۲-۱ . تصویر Allium hirtifolium

شکل۷-۱-(الف).الگوی باندی تکثیرشده نمونه های ۱تا۸ DNA با اغازگ ر۲۶۵

شکل۷-۱-(ب). الگوی باندی تکثیر شده نمونه های۹تا۱۶ DNA با اغازگر ۲۶۵

شکل۷-۱٫  روابط  خویشاوندی  اکوتیپهای Allium hirtifolium  با استفاده  از

 داده های RAPD

شکل۷-.۲ روابط  خویشاوندی  اکوتیپهای  Allium hirtifolium با  استفاده  از

 داده های مورفولوژی

شکل۷- ۳-(الف ).الیسین موجود د ر اکوتیپهای  Allium hirtifolium استخراج

شده بوسیله روش TLCو عکسبرداری زیر UV

شکل۷-  ۳-(ب).     مقدار الیسین موجود  در اکوتیپهای  Allium hirtifolium

فهرست جداول

عنوان

جدول۶-۱٫ مناطق جمع اوری نمونه های گیاهی

جدول۶-۲٫ وسایل و دستگاههای مورد نیاز برای بررسی های مولکولی و فیتوشیمیایی

جدول۶-۳٫ مواد مورد نیاز برای بررسی های مولکولی و فیتوشیمیایی

جدول۶-۴-۲-۴٫ اغازگرهای مورد استفاده در بررسی های مولکولی

جدول۷-۱٫ چند شکلی و تعداد ژنوتیپهای جدا شده توسط اغازگرها

جدول۷-۲-(الف). تجزیه واریانس صفات مورفولوژیکی

جدول۷-۲-(ب). مقایسه میانگین صفات مورفولوژیکی با ازمون دانکن

جدول۷-۳٫ الیسین در اکوتیپهای Allium hirtifolium

جدول۷-۴٫ همبستگی صفات مورفولوژیک والیسین

پروژه بررسی ابعاد مولکولی و مورفولوژیکی و فیتوشیمیایی

قیمت : 8500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 شهريور 1395برچسب:پروژه بررسی ابعاد مولکولی و مورفولوژیکی و فیتوشیمیایی,پروژه بررسی ابعاد مولکولی و مورفولوژیکی ,و فیتوشیمیایی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه شیمی از فراورده‌هاي نفتي

    دسته :

    شیمی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 237
    قیمت : 9500 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه شیمی از فراورده‌هاي نفتي :

پروژه شیمی از فراورده‌هاي نفتي

374286

فهرست

فصل اول

مطالعه اولیه نفت قبل از پالایش

فصل دوم

پالايش نفت

فصل سوم

توليد و تصفيه برش‌هاي نفتي

فصل چهارم

تبديل مواد نفتي

فصل پنجم

روشهاي تبديل كاتاليتيكي در صنايع نفت

چکیده

نفت خام مايعی است غليظ به رنگ سياه يا قهوه‌ای تيره که اساساً از هيدروکربن‌ها تشکيل شده است. در مورد منشاء نفت به دو نظريهء معدنی و آلی می‌رسيم. نظريهء منشاء معدنی نفت: که در سال ۱۸۸۶ توسط برتلو داده شد اينک رد شده است. همچنين در سالهای ۱۸۸۹( مندليوف) نظريهء برتلو را تاييد کرد و پس از ان در سال۱۹۰۱ سا باتيه و ساندرنس نظريهء منشاء معدنی بودن نفت را تاييد کردند

نظريهء منشاء آلی:

امروزه می‌توان گفت که نظريهء منشاءآلی نفت برای نفت خام سبک به هر نظريه ديگري قابل قبول تر است اين نظريه به دلايل زير متکی است:

۱- نفت خام هميشه در لايهای رسوبی يافت می‌شود که همواره مقدار زيادی از مواد آلی نيز در اين لايها وجود دارند.

۲- نفت خام محتوی ماده ای به نام پور فيرين می‌باشد. اين ماده فقط در عامل سرخی خون (هِمين) حيوانات و نيز در سبزينهء گياهان وجود دارد.

۳- اکثر نفت‌های خام خاصيت چر خش سطح پلاريزاسيون نور را دارند. اين خاصيت مربوط به وجود کلسترول است با منشاء حيوانی يا گياهی.

به نظر می‌رسد که موجودات بسيار کوچک و بيشماری که در دريا‌ها و مرداب‌ها زندگی می‌کنندو پلانگتون (فيتو پلانگتون و زئوپلانگتون‌ها) ناميده می‌شوند منشاء آلی نفت می‌باشند. توزيع پلانکتون‌ها در سطح دريا یکنواخت نيست. اين موجودات در قسمت بالای آب دريا (عمق ۵۰ تا ۱۰۰ متری) که اشعهء خورشيد نفوذ می‌کند و نيز در مجاورت سواحل متمرکزند. توليد مثل اين موجودات بسيار زياد است و پس از نابودی در کف دريا سوب می‌دهند. البته پلانکتون‌ها تنها منبع مواد آلی نيستند. آب رود خانه‌هايی که به دريا ميريزند حاوی مقداری مواد هيو ميک است که ترکيبشان نزديک به هيدرو کربنها است.

 نفت خام

بسياری از دانشمندان عقيده دارند که نفت از باقيمانده موجودات ريز و گياهانی که صدها ميليون سال پيش در درياها می‌زيسته اند به وجود آمده است. زمانی که آنان مرده اند، بدن آنان در کف دريا، بين رسوبات دريا محصور شده است. بعد از ميليونها سال، گرما و فشار آنها را به نفت و گاز تبديل کرده است. نفت و گاز معمولاً همراه با هم در پوسته زمين يافت می‌شوند و برای به دست آوردن آنها نياز به حفاری در پوسته زمين است. در نمودار زير دوره زمانی شکل گيری نفت خام نمايش داده شده است.

نفت خام و گاز در اعماق زمين، بين چين خوردگيها و سنگهايي که دارای خلل و فرج است يافت می‌شود. اما ترکيبات نفت خام چيست؟ نفت خام مخلوطی از هيدروکربنهای مختلف است از هيدروکربنهای سبک C1 تا هيدروکربن‌های سنگين. همچنين شامل بعضي از نمکها، فلزات و غيره می‌باشد. اگر هر هيدروکربن را به وسيله يک توپ با اندازه مشخص نشان دهيم، شکل زير بيانگر ترکيبات نفت خام است:

همانطور که در شکل مشخص است، نفت خام مشتمل بر انواع هيدروکربن‌ها می‌باشد. به علاوه ترکيبات ديگری به رنگهای آبی و زرد نيز ديده می‌شود که نمکها و ساير ناخالصی‌ها می‌باشند.

مواد آلی موجود در رسوبها حاوی ۱۵-۳۰% اکسيژن و ۱۰-۷% هيدروژن ميباشند در حالی که مواد نفتی حد اکثر ۴% اکسيژن و۱۵-۱۱% هيدروژن دارند. بنا بر اين تبديل مواد آلی به هيدرو کربن‌ها يک پديده احيا است که به کمک باکتری‌های غير هوازی مو جود در اعماق آبها صورت می‌گرد. بدين ترتيب مواد آلی طی يک رشته واکنش‌های فساد- تجزيه مولکولی- تراکم وپليمری شدن به ماده هيدرو کربنی بيار غليظ به نام کروژن تبديل ميشود. مجموعه اين تغيير وتبديلها را دگرگونی ديا ژنتيک می‌نامند. اين دگر گونی از لايه‌های يک متری آغاز شده و تا اعماق هزار کيلو متری ادامه ميابد و مدت ان نيز ۵ تا ۱۰ هزار سال است.

مقدمه

کروژنها مواد آلی رسوبی شکننده‌ای هستند که در حلالهای مواد آلی غیرمحلول هستند و دارای ساختمان پلمری می‌باشند. مواد آلی شکننده‌ای که در حلالهای آلی محلول باشند، بيتومن ناميده می‌شوند. ولی کروژن‌ها را می‌توان توسط اسيدهايی مانند HCL و HF از سنگهای رسوبی باز پس گرفت. همچنين ممکن است توسط روش دانسيته و استفاده از مايعات سنگين بتوان کروژن را جدا ساخت. چون کروژن نسبت به کانيهای ديگر سبک بوده و وزن مخصوص کمتری دارد.

روشهای مطالعه کروژن

تمرکز کروژن بوجود آمده را می‌توان با ميکروسکوپهای با نور عبوری يا انعکاسی مورد بررسی قرار داد و هويت بيولوژيکی و منشا و نحوه بوجود آمدن اوليه آنها را مطالعه نمود. همچنين با استفاده از ميکروسکوپهای با نور ماورای بنفش و مشاهده کردن رنگهای فلورسانس، اجزا اصلی تشکیل دهنده کروژنها را مشخص ساخت و از اسپکتروسکوپهای مادون قرمز نيز جهت بررسی ترکيب شيميايی و ساختمانی کروژنها کمک گرفت.

تجزيه کروژن

مولکولهای بزرگ و پيچيده کروژن به سختی قابل تجزيه بوده ولی در اثرحرارت دادن در اتمسفر به ذرات کوچکتری شکسته می‌شوند که بعدا آنها را می‌توان توسط دستگاههای کروماتوگرافی گازی و اسپکترومترهای جرمی تجزيه نمود.

تغييرشکل کروژن‌های مدفون در اثر افزايش حرارت

تبديل کروژنها به نفت و گاز فرايندی است که به درجه حرارت بالايی نيازمند است. برای شروع تبديل مواد حيوانی و گياهی آلی به هيدروکربنها درزيرفشار ۱-۲ کيلومتر رسوب، حرارتی درحدود ۷۰-۵۰ درجه سانتيگراد لازم است. درجه حرارت نهايی برای اين تبديل که بلوغ يا مچوراسيطون ناميده می‌شود. حتی به بيش از ۱۵۰ درجه سانتيگراد می‌رسد. لازم به ذکر است که در نواحی با گراديان زمين گرمايی بيشتر، به عنوان مثال نواحی با جريان حرارتی بالا، امکان دارد مواد آلی درعمق کمتری به درجه بلوغ (مچوريتی) برسند.

پروژه شیمی از فراورده‌هاي نفتي

قیمت : 9500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 شهريور 1395برچسب:پروژه شیمی از فراورده‌هاي نفتي,پروژه,شیمی, از فراورده‌هاي نفتي, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه گــل اُخرا و کاربرد آن در صنعت رنگ سازی

    دسته :

    معدن

    فرمت/ورد تعداد صفحات 135
    قیمت : 10000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه گــل اُخرا و کاربرد آن در صنعت رنگ سازی :

پروژه گــل اُخرا و کاربرد آن در صنعت رنگ سازی

okhra-1

فهرست مطالب

فصل اول : آهن و فازهای کانه زایی آهن
مقدمه
۲
۱-۱ عنصر آهن و آهن در کانسار ۳
۲-۱ کانی های اصلی آهن ۴
۳-۱ کانسارهای آهن در ایران ۵
۴-۱ فازهای کانه زایی آهن در ایران ۶
۵-۱ کانسارهای خاک سرخ و منشاء آنها ۶
فصل دوم : ذخایر خاکهای سرخ ایران و جهان
۱-۲ ذخایر خاک سرخ ۱۲
۲-۲ ذخایر خاک سرخ جهان همراه حدود تولید هر کدام ۱۲
۳-۲فهرست و مشخصات معادن فعال کشور و مناطق شناسایی شده ۱۵
۴-۲ ذخایر خاک سرخ ایران ۱۸
۱ -۴-۲ ذخایر خاک سرخ ایران مرکزی ۱۸
۲-۴-۲ ذخایر خاک سرخ مناطق جنوبی ایران ۳۱
۵-۲ آمار تولید و استخراج در سال ۱۳۸۲ ۳۷
فصل سوم : ژنز و نحوه تشکیل ذخایر خاک سرخ
۱-۳ ژنز و نحوه تشکیل خاک سرخ و بررسی سری هرمز ۴۳
۲-۳ طرز تشکیل خاک سرخ در سری هرمز ۴۷
۱-۲-۳ بعضی علائم اینفراکامبرین در ایران مرکزی ، جنوب ایران .و عربستان سعودی ۴۷
۲-۲-۳ تشکیل ذخایر آهن نواری در ناحیه بافق و هرمز ۴۹
۳-۲-۳ تشکیل قرمز ایرانی (اخرا) ۵۰
۴-۲-۳سرنوشت سنگهای اینفراکامبرین در سنگهای مدفون ۵۳
فصل چهارم : معدن خاک سرخ هرمز
مقدمه ۵۶
۱-۴ کلیات و سوابق بهره برداری ۵۶
۲-۴ محل و موقعیت جغرافیایی ۵۷
۳-۴ زمین شناسی و مشخصات کانسار ۵۸
۴-۴ کانیهای جزیره هرمز ۶۳
۵-۴ نتیجه گیری کلی ۶۵
۶-۴ فعالیتهای اکتشافی ۶۷
۷-۴ ماده معدنی (کمیت و کیفیت ) ۶۹
۸-۴ روش محاسبه ۷۰
۹-۴ باطله برداری ۷۲
فصل پنجم : مصارف و کاربردهای خاک سرخ
۱-۵ مصارف و کاربردهای خاک سرخ ۷۵
۲-۵ شرح تک تک مصارف اصلی رنگدانه ها ۷۶
۱-۲-۵ نقاشی و کارهای پوششی ۷۶
۲-۲-۵ الکترو نیک ۷۷
۳-۲-۵ ترکیبات رزنی پلاستیکی و ترکیبات وابسته ۷۷
۴-۲-۵ صنعت سرامیک ۷۸
۵-۲-۵ مصالح ساختمانی و تولیدات سیمان ۷۸
۶-۲-۵ صنایع شیشه سا زی ۷۹
۷-۲-۵ مصارف متفرقه ۷۹
۳-۵ بررسی اختصاصی خاک سرخ و ویژگیهای در مورد تهیه رنگ در صنایع رنگ کشور ۸۰
فصل ششم : رنگ و رنگدانه های اکسید آهن
مقدمه ۹۱
۱-۶ عنوان رنگدانه ها ۹۸
۲-۶ رنگدانه های غیر آلی ۹۸
۳-۶ رنگدانه های اکسید آهن ۹۹
۴-۶ مشخصات عمومی خاک سرخ ۹۹
۵-۶ طبقه بندی رنگدانه ها ۱۰۲
۶-۶ مشخصات استاندارد گل اخرا ۱۰۶
۷-۶ جدول رنگدانه های اکسید آهن طبیعی و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی ۱۰۷
فصل هفتم : کانه آرایی
۱-۷ کانه آرایی خاک سرخ ۱۱۹
۱-۱-۷ هیدرو سیکلون ۱۲۱
۲-۱-۷ فلو تاسیون ۱۲۱
۳-۱-۷ جداکننده های مغناطیسی ۱۲۱
فصل هشتم : بازار مصرف
۱- ۸ بازار مصرف و جنبه های اقتصادی در ایران و جهان ۱۲۷
۲-۸ ساختمان سازی بعنوان کنترل کننده مصرف در بازار ۱۲۹
۳-۸ توسعه محصولات در مصارف ساختمان سازی ۱۲۹

چکیده

 کشور ما ایران از جمله معدود کشورهایی است که از لحاظ منابع معدنی بسیار غنی است و از جمله مواد معدنی با ارزش ایران کانسارهای آهن می باشند که در تمام نقاط کشور پراکنده اند آهن به اشکال گوناگون تشکیل ذخیره می دهد از جمله ماگمایی(چادر ملو، گل گهر)، متاسوماتوز(چغارت)، اسکارنی(همه کس) و رسوبی(بندرعباس).

در مطالعه حاضر یکی از این اشکال که ذخایر خاک سرخ و زرد هستند و   عموماً نیز حاوی رس و سلیس بوده و در اثر  فرایند هوازدگی تشکیل شده اند مورد نظر هستند.

اخراها ذخایر باقیمانده ناشی از هوازدگی  هستند که بصورت پوسته یا قشرهای هوازده با ضخامتهای متفاوت تشکل شده اند.

فرایند تشکیل اخراها شامل آزاد شدن آهن سه ظرفیتی و انتقال آن به اعماق سپس ترکیب آن به سیلیس و آلومین در نهایت راسب شدن آهن به صورت Fe(OH)3 و تبدیل آن به Fe2O3 است.

 البته کلاً دو نظریه جهت تشکیل اخراها وجود دارد یکی منشاء آتشفشانی و دیگری  منشاء رسوبی است.

 رنگدانه ها بدو دسته آلی و غیر آلی تقسیم می گردند و رنگدانه های اکسید آهنی از دسته غیر آلی هستند کلاً رنگدانه های غیر آلی دارای دو دسته طبیعی و مصنوعی هستند که اکسید های آهن هم بصورت مصنوعی وهم به صورت طبیعی بدست می آیند.

 رنگدانه های اکسید آهن به چهار دسته زرد، قرمز، قهوه ای و سیاه تقسیم می شوند. کانیهای اصلی تشکیل دهنده این رنگدانه ها هماتیت، گوتیت، لیپدوکروسیت، مانتیت می باشند.

ذخایر خاکهای سرخ در ایران بدو دسته ذخایر خاکهای سرخ جنوبی و ذخایر ایران مرکزی تقسیم می شوند. در گزارش حاضر تقریبا تمام معادن فعال و  غیر فعال و همچنین رخنمونهای شناسایی شده که بالغ بر ۳۰ نقطه می باشند ذکر شده اند.

در مورد ذخایر ایران مرکزی ونارج و مامونیه که مشخصاً منشاء رسوبی دارند بقیه ذخایر بطور مشخص حاصل ترکیب پدیده های کارستی شدن و دگرگونی هستند.

در مورد ذخایر جنوبی ایران می توان گفت که پس از بالا آمدن گنبدهای نمکی و فرسایش آن به درون دریا اکسیدهای آهن در یک دیسپرسیون به عنوان ذخیره باقی مانده اند.

در بررسی حاضر نمونه های معدنی جمع آوری شده از بعضی معادن خاک سرخ و زرد و نیز معادن سنگ آهن و آپاتیت اسفوردی جهت تشخیص وجود عناصر کمیاب خاکی با استفاده از دستگاه XRF مورد آزمایش قرار گرفته اند.

مقادیر مورد نظر در جداول جداگانه ای در انتهای گزارش ذکر شده اند و بنظر می رسد که اعداد بدست آمده نتایج امیدوار کننده ای در جهت ادا مه تحقیقات برای دستیابی به عناصر کمیاب خاکی از بعضی ذخایر آهن باشند.

بهرحال امید است که این تحقیقات کمکی در جهت شناخت بهتر ذخایر اخرای ایران بنماید و بتوان آن را ادامه داد.

در یک جمع بندی کلی می توان گفت که مصرف اصلی و عمده خاک سرخ در صنایع کشور در تولید ضد زنگ می باشد. ضد زنگ درجه ۱ از خاک سرخ هرمز و ضد زنگهای درجه ۲ از خاک سرخ ونارج و مامونیه و امثالهم تهیه میشوند.

خاک سرخ معدن هرمز در جهت ساخت ضد زنگ از لحاظ خصوصیات طبیعی هیچگونه مشکلی نداشته و واجد اکثریت شرایط و ویژگیهای مطلوب می باشد تنها مشکل این خاک سرخ عدم رعایت اصول صحیح در تولید، خردایش و عرضه آن به بازار مصرف میباشد که مشکلاتی را برای مصرف کنندگان بوجود آورده است.

خاک سرخ معدن ونارج علیرغم عیار بالا با مشکل رنگ تیره(قرمز متمایل به قهوه ای) مواجه است علاوه بر این وجود سیلیس آزاد در این خاک سرخ نیز مشکل استهلاک دستگاهها در کاخانجات پودرسازی و کارخانجات رنگ را پدید می آورد.

خاک سرخ مامونیه گرچه مشکل سیلیس آزاد را ندارد و لیکن از عیار چندان بالایی برخوردار نیست. دو معدن و نارج و مامونیه این حسن بزرگ را دارند که به مراکزمصرف در کشور نزدیک بوده و لذا محصول آنها از هزینه تمام شده نسبتاً پائینی برخوردار است.

 کارخانجات رنگ کشور جهت تعیین کیفیت یک خاک سرخ مصرفی در ساخت رنگ و ضد زنگ اقدام به اندازه گیری ویژگیهای خاک سرخ مذکور نکرده بلکه نمونه هایی از محصول مورد نظر را با این خاک سرخ ساخته و بر این اساس به اظهار نظر در مورد کیفیت خاک سرخ می پردازند. پیشنهاد میشود جهت بررسی کیفی یک خاک سرخ همین روش مدنظر قرار گیرد چرا که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بوده و از لحاظ اطمینان به نتیجه حاصله نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

در انتها جهت تامین انتظارات صنایع مصرف کننده خاک سرخ نسبت به کیفیت خاک سرخ هرمز عرضه شده به بازار داخلی و حتی خارجی پیشنهادات زیر مطرح می گردد:

خردایش خاک سرخ تا ابعاد  ۸۰۰ ـ ۶۰۰ مش، زدودن نمک(NaCl) از خاک سرخ، کنترل دقیق کیفیت تولید محصول در معدن، تهیه یک سیستم بسته بندی صحیح و مناسب و دقیق(از لحاظ وزنی)اتحاد سیاستهای تجاری مناسب جهت کنترل عرضه خاک سرخ واقعی هرمز به مصرف کننده و جلوگیری از اختلاط آن با خاک سرخهای دیگر معادن توسط سودجویان.

 البته باید یادآور شد که برای تولید اکسیدهای آهن طبیعی و مصنوعی در ایران هیچگونه محدودیتی وجود ندارد، زیرا کشور ما دارای انواع و اقسام معادن آهن با ژنزهای مختلف و انواع گل اخرا می باشد. مهمترین مناطق آهن دار در ایران عبارتند از: اراک، ملایر، بافق، یزد، انارک، اصفهان، کاشان، سمنان و جزایر خلیج فارس.

گل اخرای قرمز و زرد ایران از دیر باز(حدود ۳۰۰ سال قبل تاکنون) بصورت کلوخه و پودر به کشورهای خارجی صادر گردیده و پس از انجام فرایندهای لازم بروی آن قسمی از آن به ایران برگردانده شده است نمونه شاخص گل اخرای جزیره هرمز می باشد.

برای تولید انواع مصنوعی هم همانطور که میدانیم نیاز به آهن قراضه، اسید سولفوریک صنعتی و محلول آمونیاک می باشد از ضایعات کارخانه ها می توان آهن قراضه را تامین نمود و مجددا از آنها استفاده کرد. اسید سولفوریک صنعتی و آمونیاک هم تولید داخلی بوده و به مقدار کافی برای عمل وجود دارند.

 در نهایت باید امیدوار بود که اکتشافات تکمیل بروی ذخایر خاک سرخ و زرد ایران انجام گیرد تا در نهایت بتوانیم با توجه به امکانات بالقوه ای که وجود دارد هم خاک سرخ و رنگدانه طبیعی و هم رنگدانه های مصنوعی موردنیاز داخل کشور را حداقل خود تولید کرده و از واردات خارجی آنها دوری گزینیم.

مقدمه

خاک سرخ که یکی از رنگدانه های اکسید آهن محسوب می شود از زمانهای قدیم جهت رنگ آمیزی استفاده می شده است و احتمالاً جزء اولین کانیهایی بوده که توسط بشر بکار برده شده است.

حتی نقاشیهای ترسیم شده بروی دیوارهای غارنشینی برجای مانده نیز آثاری از خاک سرخ و یا دیگر رنگدانه های طبیعی اکسید آهن نشان می دهد.

در ایران نیز از دیرباز خاک سرخ به عنوان یک ماده رنگی در تزئین؛ لعاب کاری سرامیکها و کوزه های گلی مصرف می شده است

امروزه کاربردها و نیازهای وسیع صنایع مختلف رنگسازی، شیمایی، سیمان، پلاستیک، کاغذ سازی، شیشه سازی و سرامیک، لوازم آرایشی، حاصلخیز کننده ها و غیره به خاک سرخ سبب شده تا بشر در جهت کشف و بهره برداری از ذخایر جدید خاک سرخ برآید و حتی به علت پایین بودن کیفیت و کمیت خاک سرخ طبیعی، نسبت به تولید خاک سرخ مصنوعی نیز اقدام نماید.

در ایران ذخایر خاک سرخ فراوانی وجود دارد که عمدتاً در دو بخش جزایر جنوبی ایران و مرکز پراکنده اند. تاکنون از بعضی از این ذخایر مثل جزیره هرمز، ونارج و مامونیه و غیره برداشتها و استخراج هایی نیز شده است. ولی تاکنون در جهت تولید خاک سرخ مصنوعی فعالیتی صورت نگرفته است.

با توجه به کمبود مقدار تولید داخلی خاک سرخ جهت مصرف صنایع کشور، ضرورت استخراج و بهره برداری از ذخایر دیگر خاک سرخ داخلی که از نظر کیفیت، مناسب و قابل مصرف در صنایع باشند به خوبی احساس می شود.

اما بدون شک قبل از بهره برداری، بررسی و اکتشاف ذخایر در بقیه نقاط باقیمانده ایران مرکزی و جزایر جنوبی ایران لازم خواهد بود.

از آنجا که خاک سرخ بعضی از جزایر قبلاً توسط انگلیسی ها بهره برداری و احتمالاً بعد از انجام عملیات کانه آرایی بروی آنها به مصرف می رسیده و با توجه به نزدیکی و مشابهت زمین شناسی و معدنی این جزایر با یکدیگر و دارا بودن ذخایر مناسبی از خاک سرخ، بررسی و اکتشاف ذخایر مورد نظر در تمامی این جزایر و شناخت ذخایر آنها امری ضروری و لازم بنظر می رسد.

پروژه گــل اُخرا و کاربرد آن در صنعت رنگ سازی

قیمت : 10000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 شهريور 1395برچسب:پروژه گــل اُخرا و کاربرد آن در صنعت رنگ سازی,پروژه گــل اُخرا ,و کاربرد آن در صنعت رنگ سازی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه جوش فلزات رنگي وجوش ليزري

    دسته :

    پروژه

    فرمت/ورد تعداد صفحات 103
    قیمت : 5500 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه جوش فلزات رنگي وجوش ليزري :

پروژه جوش فلزات رنگي وجوش ليزري

1441028684_2015-7-23-14-32-18-590

چكيدة :

جوش‏هاي ليزري: جوش‏هاي ليزري به دو صورت منفردو دولبه اجرا مي‏شود كه براي جوشكاري‏هاي حساس و جوش دادن آلومينيوم استيل و فولاد و غيره به كار مي‏رود كه بستگي به حساسيت جوش دارد. در جوشكاري با اشعه ليزر دولبه يك اشعة ليزر   –  kwCO2  اشعه ليزر به دو اشعه با قدرت مساوي با فضاي كم به وسيله يك قطعه آينه تقسيم مي‏شود و سپس اشعه‏هاي ليژزر شكافت شده و براي جوش استيل و آلومينيوم استفاده مي‏شوند. فرآيند ليزر اشعه دولبه با استفاده از دوربين سرعت بالا براي كيفيت جوش بررسي مي‏شود. در آلومينيوم و استيل با استفاده از جوش ليزر دولبه بسيار بهتر و صاف‏تر اجرا مي‏گردد در فولاد كيفيت جوشكاري با پوشش بهتر بالا‏تر مي‏رود و نقص‏هاي از زير بريدن، زبري، زيگال، سختي و ترك خوردگي را ندارد.

در جوشكاري با اشعه ليزر دولبه وقتي فضاي بين اشعه دنباله منحرف شده و سهم كمتري در افزودن گرما بر جوش دارد. جوش ايجار شده توسط فرآيند اشعه ليزر دولبه صاف و تميز مي‏باشد اما جوش ليزر اشعه منفرد سخت و نامنظم است. استفاده از دوربين‏هاي با سرعت بالا، ستون‏هاي بخار در بالاي قطعه كار باعث پيدا كردن تغييرات در جوشكاري استيل مي‏شود و ستون‏هاي نامطمئن و چكه‏ها كه باعث مي‏شود سوراخ اصلي دراز شده را باز نگه دارد تا از برون فشاني ستون‏ها در طول جوشكاري جلوگيري كند. مكانيسم جوشكاري ممكن است به سوراخ «سوراخ اصلي» در حوض جوش با يك افزايش در فضاي بين اشعه‏اي و سرعت جوشكاري با يك كاهش در نيروي ليزر تغيير كند. به هر حال جوش‏هاي ليزر اشعه دولبه هميشه صاف بدون نقص و با پارامترهاي جوشكاري يكسان مي‏باشند. كه در فولاد اينگونه است اما در جوشكاري ليزري آلومينيوم به علت انعطاف پذيري بالا، رساناي گرماي بالا و ولتاژ بخش‏هاي سازنده نقطه جوش كم باعث ايجاد نقص در جوشكاري مي‏شوند كه براي اين مشكل از جوشكاري با اشعه ليزر دولبه Nd:YAG به جايCO2 استفاده مي‏شود.

فهرست :

چکیده

مقدمه

فصل اول

خواص حرارتی مس و آلیاژ آن

نکاتی در مورد جوشکاری مس و آلیاژ‏های آن

انتخاب روش یا فرآیند

نگه داشتن Fixture

روش پشتی BacKing methodes

پیشگرم کردن

نقش فلاکس

جوشکاری مس با الکترود دستی یا برق

جوشکاری مس با شعله گاز

حدود بعضی پارامتر ها درجوشکاری با شعله برای مس

جوشکاری مس با فرآیند TIG

جوشکاری مس با فرآیند MIG

حدود وضعیت برای رسیدن به نوع انتقال اسپری با سیم مسی

جوشکاری مقاومتی مس

راهنمای لحیم کاری سخت و آلیاژهای آن

جوشکاری برنج مسروی

خواص مکانیکی فلز جوش رسوب داده شده بر روی برنج با فرآیند جوشکاری با شعله

جوشکاری مس آلومینیم برنز

ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی الکترود

ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی الکترد و مفتولهای آلومینیم برنز

پارامترهای جوشکاری برای آلیاژهای آلومینیم مس

جوشکاری آلیاژهای مس سیلیسیم یا سیلیسیم برنز

پارامترهای جوشکاری سیلیسیم برنز با فرآ‎یند MIG

پارامترهای جوشکاری سیلیسیم برنز با فرآ‎یند TIG

جوشکاری آلیاژ مس نیکل

پارامترهای جوشکاری با TIG برای آلیاژهای مسنیکل

فصل دوم

تعریف

تاریخچه

روشهای کاربرد

مزایا و محدودیتها

اصول کار

تجهیزات انتقال قطرات از مفتول در فرایند جوشکاری MIG

جریان گاز محافظ

تکنیک جوشکاری با فرآیند MIG

عیوب جوش MIG و روشهای جلوگیری آنها

گاز محافظ

گاز محافظ برای جوشکاری MIG تأثیرات گازهای محافظ

تأثیر ولتاژ در نرخ تغذیه سیم ثابت

جوش گلوئی

تأثیر تغذیه سیم در ولتاژ ثابت

تأثیر تنظیم رگولاتور

تنظیم رگولاتور قوی

تأثیرفاصله نازل سیم ازسطح کار در پارامترهای جوش

تنظیم میزان حجم گاز محافظت کننده

حالت‏های از نفوذ ناقص

جوشکاری آلیاژهای مس – سیلیسیم یا سیلیسیم برنز

پارامترهای جوشکاری سیلیسیم برنز با فرآ‎یند MIG

پارامترهای جوشکاری سیلیسیم برنز با فرآ‎یند TIG

جوشکاری آلیاژهای مسنیکل

پارامترهای جوشکاری   MIG برای آلیاژهای مس نیکل

فصل سوم

مقدمه

موارد استفاده از جوشکاری لیزری

کنترل پلاسما

فولاد

پارا متر ها

نمونه های از جوشکاری لیزری

جوشکاری اشعه لیزر دو لبه

خلا صه

آزمایشات

نتایج و بحث‏ها جوش‏های لیزری

سختی و ترک خط مرکزی

نتایج

منابع

پروژه جوش فلزات رنگي وجوش ليزري

قیمت : 5500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

نویسنده: مهدی ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 شهريور 1395برچسب:پروژه جوش فلزات رنگي وجوش ليزري,پروژه جوش فلزات رنگي ,وجوش ليزري, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , intelfil.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com