مقاله کنفرانس بررسی تاثیر مالیات برارزش افزوده در روند درآمدهای مالیاتی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
چکیده :
مخارج روزافزون دولتها برای انجام وظایفی همچون تخصیص منابع، توزیع عادلانه درآمد، رشد اقتصادی، گسترش اشتغال و... منابع درآمدی گوناگون و در عین حال باثباتی را میطلبد، درآمدهای دولتها معمولا به دو گروه درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی تقسیم میشود تجربه کشورهایی که دارای سیستم مالیاتی کارآمد هستند، نشان داده است که بالا بودن سهم منابع مالیاتی به منابع غیر مالیاتی از آثار نامطلوب اقتصادی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرده و درآمد باثباتی برای دولتها فراهم میسازد. رشد درآمدهاي مالياتي ايران در سالهاي اخير به طور عمده در بخش مالياتهاي مستقيم حقوق و عوارض گمركي بوده است و با در نظر گرفتن اين واقعيت تلخ كه به ماليات در گذشته توجه كمي شده است در این راستا مالیات برارزش افزوده به عنوان یکی از سیستمهای مطرح طی دو دهه اخیر،مورد توجه ویژهای قرار گرفته است. در بين انواع مالياتهاي موجود نيز يكي از بهترين روشهاي اخذ ماليات، ماليات بر ارزش افزوده می باشد. مالیات برارزش افزوده بهترین ابزار برای تأمین درآمدهای عمومی، بازتوزیع ثروت و درآمد، ایجاد انضباط مالی و مدیریت اقتصادی است، تأمین هزینههای عمومی کشور همچون تأمین امنیت، بهداشت و درمان، آموزش و ... نیازمند منابع مناسب و مستمر برای دولتها می باشد و مهمترین منبع درآمدی دولتها برای تأمین این هزینهها در جهان امروز مالیات برارزش افزوده است که برخلاف روش تأمین هزینه از طریق فروش نفت که منجر به افزایش تقاضا و تورم می شود روش سالمتری بوده و بر ترکیب تقاضا اثرگذار است. تغییر و تحول در اقتصاد کشور و در نتیجه تغییر در نحوه تولید و توزیع ثروت و درآمد، مستلزم بازنگری و تجدید در مالیات برارزش افزوده است.
پروپوزال بررسی نقش اجرای مالیات بر ارزش افزوده در شفاف سازی مالیاتی
رشته: مدیریت
مقطع: کارشناسی ارشد
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
امروزه ماليات ها به عنوان يكي از ابزارهاي سياست هاي مالي دولت نقش تعيين كننده اي در رشد و ثبات اقتصادي ايفا مي كند.و نقش مالياتي در كشورها عموماً حول سه هدف عمده اجتماعي، اقتصادي و بودجه اي تعريف شده اند. در بعد اجتماعي مهمترين هدف همانا بهبود توزيع درآمد بين طبقات مختلف درآمدي است. هدف اقتصادي از وضع ماليات بر اقشار مختلف عبارت است از تخصيص بهينه منابع بين بخش هاي مختلف اقتصادي و كنترل نوسانات احتمالي در اقتصاد و در نهايت هدف بودجه اي اخذ ماليات را مي توان تامين منابع مالي دولت قلمداد نمود. بنابراين تعيين سياست هاي مالياتي، به شكلي كه اهداف مذكور تا حد قابل قبولي به دست آورد، يكي از مسائل بسيار مهم در حوزه سياستگذاري می باشد. و اهميت افزايش درآمدهاي مالياتي را نشان مي دهد. بر اين اساس و با توجه به جايگاهي كه ماليات در اجتماعي-اقتصادي كشور ها دارا هستند و همچنين با توجه به چالش هاي اخير كه در زمينه وضع ماليات بر اصناف رخ داد و فراز و نشيب هاي زيادي كه در طول چند سال گذشته حول مبحث ماليات بر ارزش افزوده به وجود آمده است، مركز تحقيقات و بررسي هاي اقتصادي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران به منظور ارزيابي عملكرد و شناسايي چالش هاي پيش روي مالياتي فعلي اقدام به اجراي طرح نظرسنجي از هيات نمايندگان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران درمورد مالياتي نموده است . يكي از مشخصه هاي اصلي هاي مالياتي در كشورهاي توسعه يافته همانا توانايي و كارايي آن در شناسايي منابع اخذ ماليات يا همان پايه هاي مالياتي است(آقايي ،1380)پايه مالياتي در واقع همان مبناي دريافت ماليات است كه مي تواند ارزش افزوده باشد. اهميت گسترش پايه مالياتي به عنوان يكي از اصول اساسي سياست هاي مالي در طرح ساماندهي اقتصاد كشور، تهيه شده توسط معاونت درآمدهاي مالياتي وزارت امور اقتصادي و دارايي، زمينه هاي اجرايي ماليات بر ارزش افزوده با در نظر گرفتن خصوصيات فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي در كشور فراهم شد. در ايران نيز كه به طور سنتي از مشكلات و دشواري هاي زيادي در سر راه اخذ ماليات، ازجمله فرار مالياتي و ضعف سيستم مالياتي در شناسايي مؤديان رنج مي برد بنابراين هدف عمده از اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده، شفافيت مالیاتی است
ماليات بر ارزش افزوده به دليل انتقال ماليات درزنجيره توليد- توزيع و همچنين استفاده از فاكتورنويسي، ماهيت خودكنترلي خواهد داشت بنابراين ماليات بر ارزش افزوده به خودي خود مي تواند باعث شفاف سازي مبادلات، كاهش حجم اقتصاد زيرزميني و فرار مالياتي شود. با وجود تاكيد برنامه هاي پيشين توسعه، شواهد نشان مي دهد كه مالياتي نتوانسته است نقش خود را در زمينه افزايش سهم درآمدهاي مالياتي و شناسايي پايه هاي دقيق مالياتي به خوبي ايفا نمايد.قوانین مالیاتی هرچند شفاف باشند در مرحله اجرا و نظارت نیازمند دقت و حساسیت فراوانی هستند تا بتوانند مالیاتی را در دستیابی به اهداف مورد نظر رهنمون سازند. (طهماسبی ،1383)یکی از معضلاتی که سیستم مالیاتی ایران با آن روبرو است مسئله شفاف سازی است که در این عرصه به چشم می خورد فرایند مالیاتی را می توان از لحاظ ترتیب زمانی به تدوین و تصویب قانون،شناسایی مودیان،تشخیص مالیات،کنترل و بازبینی تشخیص ها ،طرح اعتراض به مالیات تشخیصی و نهایتاً وصول مالیاتی تجزیه کرد ضعف و عدم شفاف سازی سیاست های مالیاتی در هر یک از این مراحل می تواند اهداف قانون گذار را با موانع فراوانی مواجه کند.( پناهی،1389).
پروپوزال بررسی تاثیر مالیات برارزش افزوده در روند درآمدهای مالیاتی دولت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
مخارج روزافزون دولتها برای انجام وظایفی همچون تخصیص منابع، توزیع عادلانه درآمد، رشد اقتصادی، گسترش اشتغال و... منابع درآمدی گوناگون و در عین حال باثباتی را میطلبد، درآمدهای دولتها معمولا به دو گروه درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی تقسیم میشود تجربه کشورهایی که دارای سیستم مالیاتی کارآمد هستند، نشان داده است که بالا بودن سهم منابع مالیاتی به منابع غیر مالیاتی از آثار نامطلوب اقتصادی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرده و درآمد باثباتی برای دولتها فراهم میسازد. رشد درآمدهاي مالياتي ايران در سالهاي اخير به طور عمده در بخش مالياتهاي مستقيم حقوق و عوارض گمركي بوده است و با در نظر گرفتن اين واقعيت تلخ كه به ماليات در گذشته توجه كمي شده است در این راستا مالیات برارزش افزوده به عنوان یکی از سیستمهای مطرح طی دو دهه اخیر،مورد توجه ویژهای قرار گرفته است. در بين انواع مالياتهاي موجود نيز يكي از بهترين روشهاي اخذ ماليات، ماليات بر ارزش افزوده می باشد. مالیات برارزش افزوده بهترین ابزار برای تأمین درآمدهای عمومی، بازتوزیع ثروت و درآمد، ایجاد انضباط مالی و مدیریت اقتصادی است، تأمین هزینههای عمومی کشور همچون تأمین امنیت، بهداشت و درمان، آموزش و ... نیازمند منابع مناسب و مستمر برای دولتها می باشد و مهمترین منبع درآمدی دولتها برای تأمین این هزینهها در جهان امروز مالیات برارزش افزوده است که برخلاف روش تأمین هزینه از طریق فروش نفت که منجر به افزایش تقاضا و تورم می شود روش سالمتری بوده و بر ترکیب تقاضا اثرگذار است. . تغییر و تحول در اقتصاد کشور و در نتیجه تغییر در نحوه تولید و توزیع ثروت و درآمد، مستلزم بازنگری و تجدید در مالیات برارزش افزوده است. مالیات در واقع انتقال بخشی از درآمدهای جامعه به دولت و یا بخشی از سود فعالیت اقتصادی است که نصیب دولت میگردد. مالیات بر ارزش افزوده (Vat) نوعی مالیات چند مرحلهای است که در مراحل مختلف زنجیره تولید ـ توزیع براساس درصدی از ارزش افزوده کالاهای تولید شده و یا خدمات ارائه شده اخذ می گردد ولی مالیات پرداختی در هر مرحله از زنجیره واردات ـ تولید ـ توزیع به عنصر مرحله بعدی زنجیره انتقال مییابد تا در نهایت توسط مصرفکننده نهایی پرداخت گردد. این مالیات در واقع نوعی مالیات غیرمستقیم بر مصرف است که به صورت غیرانباشته به کلیه مراحل تولید و توزیع خصوصی کالا و خدمات تعلق میگیرد و خرید کالا و خدمات واسطهای را از پرداخت مالیات معاف میکند.
بنابراين دو روش كلي براي محاسبه ماليات فوق معرفي مي شود كه عبارتند از : روش تجمعي و روش تفريقي.
در روش تجمعي بر مبناي تعريف ارزش افزوده از حاصل جمع عوايد نهاده هاي توليد يعني دستمزد، اجاره، سود بانكي، سود بنگاه و... ماليات محاسبه و اخذ مي شود. (ضيايي بيگدلي ، طهماسبي بلداچي ،1383).
در حالي كه در روش تفريقي ارزش افزوده به عنوان اختلاف ميان ارزش كل معاملات و ارزش معاملات واسطه اي (اختلاف ميان ورودي و خروجي ) در نظر گرفته شده و بر اين اساس ماليات فوق محاسبه مي گردد.
از سوي ديگر هر يك از روش هاي فوق نيز خود به دو شيوه ، اعمال مستقيم و غيرمستقيم دسته بندي مي شوند. به اين ترتيب چهار شيوه كلي اعمال ماليات بر ارزش افزوده وجود دارد. (1988A. A. Tait,)
در حال حاضر معمولترین روش اجرایی این مالیات استفاده از سیستم صورتحساب خرید و فروش است و اشخاصی که به فعالیت اقتصادی اشتغال دارند از یک طرف پرداختکننده و از طرف دیگر وصولکننده این مالیات بوده و وصولکننده، مالیات پرداختی را از مالیات وصولی کسر و مابهالتفاوت را به حساب مالیاتی پرداخت میکند ( تعیین بدهی مالیاتی از طریق به کارگیری نرخ ثابت مالیات روی کل فاکتور فروش و کسر مقدار مالیات پرداختی بر خرید واسطهای ).
از نظر اقتصادی ارزش افزوده ما به تفاوت ارزش ستانده و ارزش داده است،همچنین مالیات بر ارزش
پایان نامه بررسی میزان افسردگی در بین معلمین مدارس استثنایی و عادی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
مقدمــــــه :
در زبان روزمره اصطلاح افسرده به يك حالت احساسي و واكنشي به يك واقعيت و سبك رفتار مختص فرد به كار مي رود.
احساس افسردگي باور معمول به عنوان اندوه شناخته مي شود و امكان دارد بعد از منازعه با يك دوست عدم رضايت و احساس حقارت از انجام يك شغل حادث گردد همچنين بيماري هاي رواني از بدو پيدايش بشر وجودداشته باشد.و هيچ فردي در مقابل آن مصونيت ندارد و خطري است كه انسان را مرتباً تهديد مي كند .
در قرن حاضر دگرگوني هايي در شيوه ي زندگي و روابط اجتماعي به وجود آمده و اين تلاش براي صنعتي شدن و هم چنين گسترش شهرنشيني بر سلامت انسان اثر سوء گذاشته و بسياري از بيماري هاي رواني در كشور هاي پيشرفته و در حال توسعه بوجود آورده است كه يكي از شايعترين آنها همان افسردگي است كه در بالا به آن اشاره شد.
فرد را از لحاظ جسماني و رواني آشفته مي سازد و باعث مراجعات افراد به روانپزشكان و روانشناسان و ديگر متخصص مي گردد . و چون بشر امروزي در ديگر مسائل و مشكلات روزمره از قبيل فرزندان مسكن شغل مناسب درآمد كافي روابط خانوادگي و ... مي باشد. (مهريار , امیر هوشنگ ,1373)
فرد فرصت كافي براي حل مشكل خويش نداشته و مدام در حال تلاش و تكاپو براي به دست آوردن ثروت و مسكن و تامين احتياجات خانواده است و فرصت كافي براي تفريح و رسيدگي به فرزندان و روابط صميمانه ندارد و همين باعث مي شود فرد انرژي خود را از دست بدهد و علاقه خود را به تحصيل شغل و بطور كلي زندگي و آينده از دست بدهد و باعث وگوشه گيري تنهايي و غم و اندوه و در نهايت افسردگي بشود.
پایان نامه ارشد مراتب عبودیت و بندگی از دیدگاه قرآن
جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد ... (گرایش...)
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
چکیده :
در این پایان نامه به بررسی مراتب عبودیت از دیگاه قرآن کریم، کتاب آسمانی مسلمانان پرداخته شده است. این پایان نامه دارای پنج فصل که شامل قرآن مقدس، کتاب آسمانی مسلمانان، پیشینه بندگی و عبودیت از دیدگاه ادیان آسمانی، ضرورت نیار انسان به بندگی برای خدا و دستاوردهای آن، مراتب بندگی از دیدگاه قرآن و نتیجه گیری می باشد.
در اندیشه اسلامی همه چیز آفریده خداست و در این میان انسان که برترین آفریده اوست به فرموده خودش جانشین او در زمین است. در این میان نقش استعداد های انسان که خداوند به هر فردی به گونه ای اعطا کرده خود سازی و به تبع آن جهان سازی است به گونه ای که فرد با کشف استعدادها و استفاده درست از آنها به رشد مادی و معنوی مد نظر خدا برسد.
مسلمانان قرآن را کتاب مقدس دین خود میدانند و از آن با افزودن القابی چون «کریم» و «مجید» یاد میکنند. قرآن، خود را به نامهای «لوح حفاظتشده«، »اللَوح المحفوظ«، ذکر و فرقان میخواند. پرستیدن از دو بخش تشکیل شده است. بخش نخست آن پیشوند پر به معنای پیرا و دور می باشد و بخش دوم نیز استادن (ایستادن) است. پرستیدن به معنای دور و اطراف چیزی ایستادن می باشد و معنای اصلی آن پرستاری و نکهداری است. عبادت واژه عربی پرستش از ریشه «عَبَدَ» و به معنای پرستش و اطاعت خاشعانه و نهایت خضوع است. از ریشه عبد دو مصدر عبودیت و عبادت مشتق شدهاست. این دو واژه در عبری و عربی کاربرد داشته و معنی همسان دارد.
فهرست مطالب :
فصل 1- قرآن مقدس، کتاب آسمانی مسلمانان.. 1
1-1- مقدمه................ 2
1-2- قرآن................... 3
1-3- نامهای قرآن.. 4
1-4- قرآن خاتم کتب آسمانی.. 4
1-5- ساختار قرآن.. 6
1-5-1- آیه......... 6
1-5-2- سوره 6
1-5-3- دیگر تقسیمبندیها 7
1-6- سبک قرآن.. 7
1-7- گردآوری قرآن.. 7
1-7-1- دوران محمد........ 7
1-7-2- دوران ابوبکر........ 8
1-7-3- دوران عثمان.......... 8
1-7-4- اصلاحات پس از خلفا 9
1-8- قرائت قرآن 9
1-8-1- قاریان هفتگانه(قرّاء سبعه) و راویان چهاردهگانه. 10
1-8-2- قرائتهای رسمی 11
1-9- آمارهایی درباره قرآن.. 12
1-10- دیدگاهها درباره قرآن.. 12
1-10-1- مسلمانان.................. 12
1-10-2- ناباوران.. 12
1-11- صحت تاریخی قرآن.. 13
1-12- دیدگاه مورخان غربی.. 14
1-13- قرآن و جهاد. 23
1-14- مبارزهطلبی 23
1-15- محتوای آیات اولیه قرآن.. 24
فصل 2- پیشینه بندگی و عبودیت از دیدگاه ادیان آسمانی.. 25
2-1- تعریف واژه پرستش.... 26
2-2- پرستش در ادیان ابراهیمی.. 26
2-3- پرستش در یهودیت... 27
2-4- پرستش در مسیحیت... 27
2-5- پرستش در اسلام. 28
2-6- نگرشهای ناهمگون.. 29
2-7- عبوديت و بندگي در قرآن.. 30
2-8- چگونگي تأثير عبادت در پرورش فضايل اخلاقي در آيات قرآن.. 31
فصل 3- ضرورت نیار انسان به بندگی برای خدا و دستاوردهای آن.. 36
3-1- معنا و ملاك در عبوديت... 37
3-2- يكتاپرستى 38
3-3- تقدّم و تأخّر توحيد و شرك... 38
3-4- علل پيدايش بت پرستى.. 39
3-4-1- بت پرستى در نگاه علامه طباطبائى.. 40
3-5- توحيد در عبادت و آزادى.. 41
3-6- مذاهب بت پرستى.. 42
3-6-1- بت پرستى در عربستان.. 43
3-7- نياز انسان به معبود واقعى.. 44
3-8- مرز توحيد و شرك... 45
3-9- عبادت و ویژگی های آن.. 47
3-10- خلوص در عبادت... 47
3-11- جدّیت در عبادت... 48
3-12- دوام در عبادت... 49
3-13- عبادت جمعی.. 50
3-14- مفهوم عبوديت در نهج البلاغه. 50
3-15- جايگاه عبادت و عبوديت در اديان الاهي.. 51
3-16- علي عليهالسلام اسوه عبادت و عبوديت... 51
3-16-1- عبوديت علي عليهالسلام. 52
3-16-2- عبوديت و عبادت بر اساس رهنمودهاي امام علي عليهالسلام. 52
3-16-2-1- عبوديت فراگير (تكويني) 53
3-16-2-2- عبوديت ويژه (عبوديت ارادي) 53
3-17- آثار و دستاوردهاي عبوديت... 55
3-17-1- آزادگي............................ 56
3-17-2- توكل 56
3-17-3- صبر و ظرفيت روحي.. 56
فصل 4- مراتب بندگی از دیدگاه قرآن.. 59
4-1- عبوديت، راز كمال انسان.. 60
4-2- عبوديت، راه نيل به مقام تعلق.. 60
4-3- خداوند، نيازمند عبادت انسان.. 61
4-4- راه وصول به مقام عبوديت... 62
4-5- ایمان، مرتبه اول عبودیت... 64
4-5-1- ایمان تقلیدی............. 64
4-5-2- ايمان عقلى.................... 64
4-5-3- ايمان قلبى.......... 64
2-5-4- متعلَّق و مراتب ايمان.. 65
4-5-4-1- متعلَّق ايمان در قرائت ماركسيستى و جديد. 66
4-5-4-2- متعلَّق ايمان در آيات قرآن.. 68
4-5-5- تفاوت ايمان و علم.. 69
4-5-6- مراتب ايمان............. 71
4-5-6-1- ملاك سنجش مرتبه ايمان.. 72
4-5-7- ايمان ظاهرى و كفر باطنى.. 73
4-5-8- مشكل قناعت به مراتب پايين ايمان.. 75
4-5-9- تقويت علم، راهى براى تقويت ايمان.. 76
4-5-10- عنصر ارادى ايمان و راه تقويت آن.. 78
4-5-11- قرآن و نمونه هايى از عوامل تقويت ايمان.. 80
4-6- خضوع و خشوع، مرتبه دوم عبودیت... 87
4-7- تسلیم و رضا، مرتبه سوم عبودیت... 89
4-8- نشاط و بهجت، مرتبه چهارم عبودیت... 98
4-9- ذلّ عبوديّت و عزّ ربوبيّت، مرتبه پنجم عبودیت... 102
4-10- قرب خدا، كمال نهايى انسان، مرتبه ششم عبادت... 106
مقايسه سلامت رواني دانشجويان دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي با دانشجويان دانشكده علوم پايه دانشگاه شهيد بهشتي
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
فهرست مطالب :
فصل اوّل:
۱- مقدمه ۲
۲- بیان مسئله ۱۰
۳- سوالهای پژوهشی ۱۳
۴- اهداف پژوهش ۱۳
۵- اهمیت و ضرورت پژوهش ۱۴
۶- متغیرها و تعاریف مفهومیو عملیاتی آنها ۱۵
۷- خلاصه مباحث مطرح شده ۱۷
فصل دوم:
۸- پیشینه تحقیق ۱۸
۹- تاریخچه بهداشت روانی ۱۹
۱۰- تعریف سلامت روانی و نظریه های شناختی ارائه شده ۴۴
۱۱-هدف اصلی بهداشت روانی و دیدگاههای روان تحلیلگری و انسانگری در مورد بهداشت روانی ۴۴
الگوی شخصیت سالم از دیدگاه رفتارگرایی ۵۲
۱۱-الگوی شخصیت سالم از دیدگاه پرلز ۵۳
نظریه عقلانی هیجانی الیس ۵۵
۱۲-دیدگاه اریسکون در مورد مشخصات افراد سالم ۵۷
انسانها دارای شخصیت سالم از نظر الکساندر ۵۸
۱۳-دیدگاه انجمن ملی بهداشت جهان درباره افراد دارای سلامت
ذهنی و روانی ۵۹
۱۴-دیدگاه های نظری دربارة سلامت روانی ۶۰
الف ـ نظریه سیستم ها ۶۰
ب ـ ودیکود اکولوژیکی ۶۲
ج ـ مفهوم تعادل حیاتی ۶۵
فصل سوم:
روش تحقیق ۶۸
طرح تحقیق ۶۹
انتخاب نمونه یا نمونه گیری ۷۰
جامعه آماری ۷۰
تعداد نمونه ۷۱
روش نمونه گیری ۷۱
معرفی ابزار پژوهش و پایایی آنها ۷۱
روش جمع آماری اطلاعات ۷۲
روش آماری ۷۳
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل آماری ۷۴
فصل پنجم:
بحث و نتیجه گیری ۸۸
پیوستها
منابع
چكيده:
دراين پژوهش به بررسي مقايسه سلامت رواني دانشجويان دانشكده علوم تربيتي و روانشانسي با دانشجويان دانشكده علوم پايه دانشگاه شهيد بهشتي پرداخته شد سوالهاياين پژوهش آن بوده است كه آيا بين سلامتي رواني دانشكده علوم تربيتي با دانشجويان علوم پايه تفاوت معني داري وجود دارد ؛ و سوال دوم بهاين شكل بود كه آيا بين سلامت رواني دانشجويان پسر دانشگاه علوم تربيتي روا نشناسي با دانشجويان پسر دانشگاه علوم پايه تفاوتهاي معنا داري وجود دارد ؛و سوال سوم بهاين شكل بود كه آيا بين سلامت رواني دانشجويان دختر دانشگاه علوم تربيتي با دانشجويان دختر علوم پايه تفاوت معني داري وجود دارد؟ و سوال چهارم بهاين مورد پرداخته بود كه آيا بين سلامتي رواني دانشجويان دختر دو دانشكده با دانشجويان پسردو دانشكده تفاوت معني داري وجود دارد؟ جامعه آمارياين پژوهش همه دانشجويان دودانشكده بود كه از بيناين دانشجويان دو دانشكده تعداد 100 نفر به ‹‹ عنوان نمونه، از هر دو دانشكده با روش نمونه برداري تصادفي ساده انتخاب شد ابزار گرد آوري اطلاعات دراين پژوهش عبارت بود از آزمون سلامت رواني (scl-90-R). روش تحقيق دراين پژوهش روش همبستگي بود. ـ آزمون t براي دو گروه مستقل.
ارزيابي عوامل استرس زاي شغلي مديران آموزشي مدارس متوسطه مناطق نوزده گانه شهر تهران
كارشناسي ارشد مديريت آموزشي
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
فهرست مطالب :
فصل اول- کلیات تحقیق
مقدمه ۱
بیان مساله ۲
ضرورت و اهمیت موضوع ۳
اهداف پژوهش ۴
سوال و فرضیات پژوهش ۵
تعریف واژه های اساسی 6
فصل دوم- مبانی نظری تحقیق
مقدمه ۹
تاریخچه استرس ۱۰
استرس ۱۳
ماهیت فشار روانی ۱۵
نظریه های استرس ۱۶
استرس بعنوان پاسخی درونی ۱۶
عوامل محیطی استرس ۱۸
استرس بعنوان کنش متقابل ۱۸
مدل خبرپردازی ۲۰
مقابله بعنوان پاسخی درونی ۲۱
مقابله متکی بر منابع محیط ۲۲
مقابله از راه کنش متقابل ۲۲
فیزیولوژی فشار روانی ۲۳
شخصیت نوع B,A 26
علائم و نشانه های استرس ۲۷
عوامل موثر در تشدید یا کاهش فشار روانی ۲۹
علل استرس ۳۰
ده فرمان برای کنترل استرس ۳۲
استرس شغلی ۳۴
تقسیم بندی مشاغل برحسب استرس ۳۶
رابطه میان استرس و قابلیت اجرای کار ۳۷
عوامل استرس زای شغلی ۳۹
۱٫ حوزه اجتماعی و فرهنگی ۴۰
از خود بیگانگی و بیهنجاری ۴۰
آب و هوا، رژیم غذایی و عوامل مشابه آن ۴۱
جابجایی مکرر ۴۱
رانندگی ۴۱
زندگی در شهر در مقایسه با زندگی در روستا ۴۱
۲٫ حوزه خانواده ۴۲
۳٫ حوزه شغلی ۴۳
ویژگیهای نقش ۴۴
ویژگیهای شغل ۴۶
روابط میان- فردی ۴۷
جو و ساختار سازمانی ۴۸
روشهای مدیریت منابع انسانی و فن آوری و خصوصیات مادی ۴۹
فن آوری خصیصه های مادی ۵۱
هزینه های استرس شغلی ۵۳
استراتژیهای مقابله با استرس در سازمان ۵۴
پیشنه تحقیقات ۵۶
تحقیقات خارجی ۵۶
تحقیقات داخلی ۵۹
خلاصه فصل ۶۲
فصل سوم- روش تحقیق
مقدمه ۶۴
روش تحقیق ۶۴
جامعه تحقیق ۶۵
نمونه و روش نمونه گیری ۶۵
روش و ابزار گردآوری اطلاعات ۶۷
پرسشنامه ۶۸
تعیین اعتبار و روایی ۶۹
روشهای آماری تجزیه و تحلیل داده ها ۷۰
فصل چهارم- تجزیه و تحلیل داده های تحقیق
مقدمه ۷۲
الف- توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی ۷۲
ب- بررسی آماری سوال و فرضیات تحقیق ۸۳
بررسی آماری سوال اصلی تحقیق ۸۳
بررسی آماری فرضیات تحقیق ۸۴
نتیجه گیری ۹۰
فصل پنجم- نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه ۹۱
خلاصه ۹۲
نتیجه گیری ۹۳
پیشنهادات ۹۷
پیشنهادات اجرایی ۹۷
پیشنهادات پژوهش ۹۸
محدودیتهای تحقیق ۹۹
منابع فارسی ۱۰۰
منابع لاتین ۱۰۴
ضمائم
مقدمه :
اكنون كه در آستانه قرن بيست و يكم به سر مي بريم با توجه به پيچيدگي و تغييرات روزافزون جامعه و رشد ، توسعه فن آوري، مساله فشار رواني در جامعه يك مشكل چشمگير و خطرناك به نظر مي رسد.هر چند كاربرد واژه استرس در روانپزشكي سابقه طولاني دارد ؛ولي در سالهاي اخير استفاده از آن در روانشناسي مديريت و رفتار سازماني نيز متداول گرديده و به سبب رايج بودن آن در زندگي اجتماعي افراد، بخشي از مباحث سازماني به استرس اختصاص يافته است.
كسي به درستي نمي داند كه آيا فشار رواني واقعا در حال حاضر بيش از گذشته است يا خير ،اما كارشناسان معتقدند نفوذ اين پد يده روزافزون است.دكتر بنسون از دانشگاه هاروارد مي گويد ما در دنيايي از بي ثباتي و عدم امنيت زندگي مي كنيم هر چيزي از تهديد اتمي گرفته تا نداشتن تامين شغلي و اثرات زيانبار داروها گواه اين مدعاست. (اليوت ، 1370، ص13)
استرس فرسودگي بدني يا عاطفي است كه بر اثر مسايل و مشكلات واقعي يا تصوري پديد ميآيد. استرس گاه سبب رسيدن آسيبهاي فراواني به فرد و سازمان مي شود .فشار رواني در فرد باعث مي شود كه بدن وظايفي را كه به طور عادي و به سادگي ميتواند انجام دهد با دشواري بيشتر به انجام برساند. نزاع با يك همكار ،محروم شدن از پاداش ،دير رسيدن به سر كار ،پيش آمدن يك مشكل مالي و از دست دادن يكي از نزديكان همه نمونه هايي از عوامل فشار زاي رواني فردي است.تغييراتي كه در محيط سازمان پديد مي آيد، همچون تغيير در گردش كار ،استفاده از تكنولوژي تازه ، برپايي جلسات اداري ، بحث درباره نيازهاي هر بخش ، بحث هاي مالي و بودجه اي ،كمي در آمد موسسه ، قوانين و مقررات محدود كننده ، تزلزل وضع سازماني كاركنان ، فشار مديريت و كارمندان ،فشار هيئت مديره يا روساي سازمان بر مدير را مي توان نمونههايي از عوامل فشار رواني سازماني به حساب آورد. (علوي ، 1378، صص 34-33)
فهرست مطالب فصل اول مفاهیم مدیریت بازار تعریف بازاریابی و مدیریت بازار ضرورت بازاریابی تعریف نیاز تعریف خواسته مثال کالا انواع کالا تعریف کالاهای ایده آل عوامل اثرگذار در خرید کالا: تعریف مبادله روشهای مبادله شرایط مبادله تعریف معامله انواع معامله شرایطه معامله تعریف بازار عوامل تشکیل بازار تعاریف بازاریابی تعریف Marketing تعریف مدیریت بازاریابی وظایف مدیربازاریابی بازاریابی تبدیلی بازاریابی انگیزشی بازاریابی توسعه ای بازاریابی مجدد بازاریابی همزمان بازاریابی محافظتی تعریف بازاریابی تضعیفی بازاریابی مقابله ای وظیفه مدیران بازاریابی: فلسفه های مدیریت بازاریابی: فلسفه تولید شرایط بکارگیری فلسفه تولید فلسفه کالا فلسفه فروش فلسفه بازاریابی فلسفه بازاریابی اجتماعی اهداف بازاریابی فصل دوم انواع بازار و محیط بازاریابی هدف کلی هدفهای رفتاری تعریف بازار انواع بازارها از دیدگاههای مختلف: الف- انواع بازار از نظر فعالیت ب- انواع بازارهای سازمانی ج- انواع بازارهای اقتصادی بازار رقابت کامل بازار انحصار کامل بازار رقابت انحصاری بازار انحصار چندجانبه انواع بازار تجزیه و تحلیل محیط محیط بازاریابی محیط خرد موسسه عکس العمل ها در برابر محیط بازاریابی فصل سوم تقسیم بازار و تعیین بازار هدف هدف کلی هدفهای رفتاری مزایای تقسیم بندی سیرتکاملی سیستم بازار بازاریابی تفکیکی یا تنوع کالا بازاریابی متمرکز یا هدف دار عوامل موثر در تقسیم بندی بهینه بازار سه استراتژی تعیین بازار هدف ۱- استراتژی بازاریابی یکسان (غیرتفکیکی) ۲- استراتژی بازاریابی متفاوت (تفکیکی) ۳- استراتژی بازاریابی متمرکز( تمرکزی) عوامل موثر بر انتخاب استراتژی بازاریابی فصل چهارم نیازها و رفتار خریداران هدف کلی هدفهای رفتاری خریداران: مدیران واقعی مشتری شیفته و رشد سازمانی انواع بازار سوالات مهم در بازاریابی و کشف نیاز مشتریان شیوه های شناسایی و ارضاء نیازها نیاز و میزان توسعه یافتگی بازار انتظارات و رضایت مصرف کننده رفتار مصرف کنندگان محرک های بازاریابی فصل پنجم اندازه گیری کمی بازار و پیش بینی فروش هدف کلی هدفهای رفتاری عوامل موثر بر پیش بینی تقاضا معایب برآورد بیشتر از میزان واقعی تقاضا تعاریف فروش: سهم بازار و انواع آن انواع بازارها مدلهای پیش بینی مدل بدون پیش بینی تغییر مدل میانگین متحرک ساده مدل میانگین متحرک موزون مدل نمو هموار ساده مدل نمو هموار هلت- وینترز مدل پیش بینی باکس و جنکینز مدل پیش بینی اقتصادسنجی مدل دلفی روش استفاده ازدیدگاه مجموعه مدیران مدل بررسی قصد خریداران شرایط استفاده از مدل بررسی قصد خریداران مدل شبیه سازی آزمایش بازار مدل تست بازار مدل تلفیقی تعیین بازار سود آور فصل ششم اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی هدف کلی هدفهای رفتاری اهداف بازاریابی تعیین رسالت موسسات تعیین اهداف موسسه عوامل موثر در سازماندهی بازاریابی مبانی مختلف طراحی ساختارهای سازمانی انواع ساختارهای سازمانی واحد بازاریابی سازمان عملیاتی سازمان جغرافیایی سازمان مدیریت محصول سازمان مدیریت بازار محاسن ساختار سازمانی معایب ساختار سازمانی سطوح سازمانی و برنامه ریزی استراتژیک فصل هفتم برنامه ریزی بازاریابی عمومی و بازاریابی بیمه مخصوص هدف کلی هدفهای رفتاری قوانین بنیادی مدیریت بازار برنامه ریزی بازاریابی زمینه های برنامه ریزی بازاریابی چگونگی تشخیص یک برنامه بازاریابی متناسب قوانین بنیادی مدیریت بازار منافع برنامه ریزی تعریف برنامه ریزی بازاریابی ماهیت و محتوای یک برنامه عملیاتی بازاریابی دلایل ناکافی در پیاده کردن برنامه وجه تمایز خدمت با کالا مشتری مداری در موسسات بیمه فصل هشتم نحوه تصمیم گیری در زمینه بازاریابی هدف کلی هدفهای رفتاری سوالات تصمیم گیری ابزار و مفاهیم لازم برای تصمیم گیری محاسبه ارزش روش های افزایش ارزش برای مشتری فصل نهم تحقیقات بازاریابی هدف کلی هدفهای رفتاری DECIDE در فرآیند تصمیم گیری تعریف تحقیقات بازاریابی فرآیند کامل و تفصیلی یک تحقیق بازاریابی هفت C رابط اثر بخش بین محقق و مدیر تحقیقات اکتشافی روش انجام تحقیق اکتشافی: تحقیقات توصیفی روش های تحقیق توصیفی: ایجاد اثربخشی در تحقیقات توصیفی تحقیقات علت و معلولی اقدامات لازم برای تعریف درست مسئله فصل دهم سیستم بازاریابی و انواع مدلهای بازاریابی هدف کلی هدفهای رفتاری سیستم بازاریابی سیستم اطلاعات بازاریابی سیستم برنامه ریزی بازاریابی سیستم سازمانی بازاریابی سیستم کنترل بازاریابی ارزیابی سیستمهای بازاریابی مزایای سیستم های پشتیبانی تصمیم های بازاریابی سیستم های توزیع ۱- سیستم بازاریابی عمودی ۲- سیستم بازاریابی افقی ۳- سیستم بازاریابی چندکاناله انواع مدلهای بازاریابی مدل استراتژی عمومی پورتر (PGS) نقاط قوت مدل های بازاریابی نقاط ضعف مدل های بازاریابی: فصل یازدهم چگونگی ایجاد خلاقیت در مدیریت بازاریابی هدف کلی اهداف رفتاری تعریف خلاقیت انواع رفتارهای خلاقیت فرق خلاقیت ونوآوری خلاقیت و نوآوری در بازاریابی روش های بهسازی محصولات الف- روش مشکل زدائی ب- روش دلخواه ج- روش زنجیره مصرف بالاترین سطح خلاقیت و نوآوری مراحل تولید محصول جدید ایجاد ایده ها غربال نمودن ایده ها پرورش و آزمون ایده ها تعیین استراتژی بازاریابی تجزیه و تحلیل تجاری آزمایش بازاریابی تجاری نمودن محصول دوره عمر محصول موانع موجود بر سر راه خلاقیت ریشه و اساس خلاقیت ها و نوآوریها
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
ترجمه مقاله مقایسه ی عملکرد فولیکولی و زرده ای بین گاوهای شیرده از نظر ژنتیکی
اهداف این مقاله، بررسی اثربخشی فراسونوگرافی در نظارت فعالیت تخمدان با بررسی رشد کیسه ای و رگرسیون و بررسی رابطه ی بین اندازه گیری های جسم زرد (CL) و غلظت های پروژسترون پلاسما (P4) و مقایسه ی خطوط ژنتیکی تولید بالا و پایین گاوهای شیرده با در نظر گرفتن هورمون رشد گاو نر درونی (bST) و تاثیرات تولید شیر روی الگوهای موج کیسه ای، سایز و تعداد فولیکول ها، رشد CL، و غلظت های پلاسمای P4 در طول سیکل فحلی نظارت شد توسط فراصوت بودند. هفده گاو Holstein شیرده چند شکم زاييده (چندقولوزا) به دو گروه تقسیم بندی شدند، گروه با تولید کم (گروه کنترل n=9) و گروه با تولید بالا (گروه انتخابی، n=8). تخمدان ها روزانه بعد از سکل فحلی تا زمان سیکل فحلی بعدی با فراسونوگرافی برای نظارت داینامیک های فولیکولی و زرده ای مورد بررسی قرار گرفتند. نه مورد از ۱۷ سیکل فحلی که در این آزمایش مورد بررسی قرار گرفتند، دو موج فولیکولی با سیکل فحلی به طول ۲۲٫۲±۰٫۴ روز با فولیکول تخمکی داشتند، در حالیکه ۸ سیکل سه موج فولیکولی با طول ۲۴٫۵±۰٫۷ روز با فولیکول Graffian داشتند. میانگین طول سیکل فعلی دو موجی به میزان قابل توجهی کوتاه تر از سیکل فحلی سه موجی بود. رابطه ی مثبتی بین ضرب های طول ها و عرض ها، قطرها و میانگین های طول ها و عرض های CL و میانگین غلظت های پلاسما P4 وجود ارد. در نتیجه، فراسونوگرافی ابزار موثری برای نظارت فولیکول ها و CL در گاوهای شیری می باشد. بعلاوه، هیچ اختلافی غیر از دومین فولیکول بزرگتر در گاوهای انتخاب شده از نظر شیری یافت نشد.
کلیداواژه: گاو، فولیکول، جسم زرد، پروژسترون، سوماتوتروپین (هورمون رشد) گاو نر، فراسونوگرافی، تولید مثل، تولید شیر.
مقدمه:
تجهیزات فراصوتی آرایه ی خطی زمان واقعی ارسالی برای بررسی اندام های تناسلی در تولید مثل گاو نر در رابطه با ارزیابی اندام های تولید مثل و درک فیزیولوژی تولید مثل به عنوان ابزار تشخیص اخیر مورد استفاده قرار گرفتند. دستگاه فراصوت با ارسال و دریافت موج های صوتی فرکانس بالا برای تولید تصاویر مبتنی بر میزان بازتاب شده و ذب شده توسط بافت هایی با چگالی های متعدد کار می کند.
ترجمه مقاله مقایسه ی عملکرد فولیکولی و زرده ای بین گاوهای شیرده از نظر ژنتیکی
قیمت : 8500 تومان
[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
۳-۴) نشان دادن ارتباطات……………………………………………………………………………………………………
۳-۵) طريقه ساخت پرس و جو (Query)……………………………………………………………………………..
۳-۶) طريقه ساخت ماکرو (Macro)…………………………………………………………………………………….
۳-۷) طريقه ساخت فرم (Form)………………………………………………………………………………………….
۳-۸) طريقه ساخت گزارش (Report)…………………………………………………………………………………..
پیشگفتار
این گزارش در طی دوره کارآموزی تهیه شده است و در سه فصل آورده شده است ابتدا مقدمه ای ذکر شده است که در مورد اینکه تعریف بانک اطلاعاتی چه می باشد و یا اینکه چه زمانی بحث آن فراگیر شد و … بحث می کند.
در فصل اول به موارد زیر اشاره شده است:
تعاریف عمده و مورد نیاز یک بانک اطلاعاتی، تعریف بانک اطلاعاتی و اینکه چرا بانکهای اطلاعاتی بوجود آمدند.
در فصل دوم به موارد زیر اشاره شده است:
ساختار رابطه ای چیست و اجزاء آن چه می باشد و این ساختار دارای چه خصوصیاتی است.
در فصل سوم به موارد زیر اشاره شده است:
ایجاد بانک اطلاعاتی جدید، طریقه ساخت جدول، خواط فیلدها، نشان دادن ارتباطات، طریقه ساخت پرس و جو، طریقه ساخت ماکرو و فرم و گزارش.
گزارش کارورزی کامپیوتر در مورد بانک اطلاعاتی
قیمت : 5000 تومان
[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
گزارش كارورزي طراحي فرايند توليد ( شرکت میثاق ماشين قرن )
توضیحات بیشتر در مورد گزارش كارورزي طراحي فرايند توليد ( شرکت میثاق ماشين قرن ) :
گزارش كارورزي طراحي فرايند توليد ( شرکت میثاق ماشين قرن )
مقدمه در اين بخش مراحل پنجگانه توليد يك قطعه كه به ترتيب عبارتند از: طراحي فرآيند ، برنامه نويسي قطعه كار، وارد كردن برنامه، بازبيني برنامه و توليد به طور جداگانه مورد بررسي قرار گرفته اند. مطالعه اين بخش باعث به دست آوردن ديد كلي از روند توليد يك قطعه توسط ماشين كنترل عددي خواهد شد.
طراحي فرآيند واحد طراحي يك شركت توليدي قطعات را طراحي و نقشه هاي آنها را به همراه جزئيات لازم آماده مي كند و براي نمايش كامل يك قطعه ساده سه يا حتي دونماي استاندارد از آن كافي است. درحاليكه براي مشخص كردن قطعات پيچيده به طور كامل ممكن است نماهاي كمكي و مقاطع برش خورده متعددي مورد نياز باشد. در هنگام طراحي لازم است كه مهندسين طراح به روش توليد قطعه نيز توجه داشته باشند. يك طراح كم تجربه ممكن است طرح قطعه را به گونه اي تغيير دهد كه نه تنها دركارايي قطعه بهبودي ايجاد نشود بلكه به آساني نيز قابل توليد نباشد كه اين امر باعث افزايش هزينه توليد مي گردد. بنابراين هدف بايد اين باشد كه قطعه از نقطه نظر توليد به ساده ترين شكل ممكن باشد بدون آنكه كارآيي آن تحت تاثير قرار گيرد.
فهرست مطالب
سپاسگزاري هدف تحقيق نتيجه معرفي كارخانه معرفي كارخانه و اهداف گزارش: وضعيت موجود تجزيه و تحليل و ارزيابي وضعيت موجود تعريف و طرح مسئله عوامل موثر در ايجاد مسئله: اطلاعات مستند (وضعيت موجود) ارزيابي و تجزيه و تحليل نتيجه گيري و پيشنهادات موارد الزامات براي ايمن سازي محيط كار براي كار با فرزها نكات ايمني درهنگام كار با دستگاه دريل راديال نكات ايمني در هنگام كار و محيط كار با دستگاه بورينگ: نكات كلي در كار با ماشين هاي صنعتي علل عمدة حريق هاي ناشي از برق به منظور پيشگيري و مقابله با اين حوادث رعايت موارد زير الزاميست: چك ليست بازرسي ايمني ۱- راهروها و گذرگاهها ۲- زنجيرها، كابلها، طنابها و موارد مشابه ۳- جرثقيل هاو چرخهاي بالا بر (سقفي) ۴- سيلندرها و گازهاي تحت فشار (مورد استفاده در جوشكاري) ۵- تأسيسات الكتريكي ۶-خروجيها ۷) تسهيلات شستشوي اضطراري بدن و چشمها ج) خروجيها ۹- حفاظت در برابر حريق ۱۰- كف ها ، شرايط عمومي ۱۱- حفاظهاي سر ۱۲- ابزارهاي دستي ۱۳- نردبانهاي قابل حمل ۱۴) غذاخوري ۱۵) زيرپائيهاي عايق ۱۶- سرويس هاي درماني و كمك هاي اوليه ۱۸- وسايل حفاظت فردي ۱۹- وسايل برقي ثابت ۲۰- زباله ۲۱- تسهيلات شستشو ۲۲- جوشكاري
گزارش كارورزي طراحي فرايند توليد ( شرکت میثاق ماشين قرن )
قیمت : 5500 تومان
[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
گزارش کارآموزی حسابداری اداره مخابرات در استان تهران
توضیحات بیشتر در مورد گزارش کارآموزی حسابداری اداره مخابرات در استان تهران :
گزارش کارآموزی حسابداری اداره مخابرات در استان تهران
مقدمه مخابرات به عنوان ارسال و دريافت خبر از دير زمان در اين كشور كهنسال رايج بوده است يعني از زمانهايي كه بشر بوسيلة دود و آتش و سپس بوسيلة نور و آئينه و يا پيك و چاپارد و تپه ها و ايستگاههاي بين راهي اخبار و اطلاعات مهم اجتماعي كشوري را به اقصي نقاط يك كشور و يا مابين كشورهاي همجوار ارسال و دريافت مي كرده اند. اينك متجاوز از يك قرن از زماني كه مخابرات جديد برقي در ايران شروع به كار نمود مي گذرد اين امر باب معرفي تلگراف مورس از سال ۱۲۳۶ و سپس ارتباط تلفني مابين تهران و شهر ري در سال ۱۲۶۶ آغاز گرديد. پيشرفت و دستاوردهاي علمي بشر در زمينه مخابرات و الكتريستيه و الكترونيك و ديجيتال دگرگوني در صنعت مخابرات ايجاد نمود كه امروزه انواع سرويسهاي مخابراتي با كيفيتهاي عالي با نرخ هاي ارزان مي تواند در دسترس دورافتاده ترين نقاط كشورها قرار گيرد در كشور ما ايران اين تحولات صنعت مخابرات ادامه داشته بطوريكه استفاده از انواع تكنيكهاي مخابراتي بي سيم مورد نظر بوده و اين امر مخصوصاً بعد از انقلاب شكوهمند اسلامي ايران براي ايجاد امكانات و سرويسهاي مخابراتي در روستاها و نقاط دورافتاده كشور از اهميت والائي برخوردار گرديده است. اكنون با استفاده از مراكز خودكار تلفن و كابلها و شبكه هاي ارتباطي بين شهري كه شامل شبكه هاي مايكروويو، كارير،HF,VHF,UHF,PEM و نيز تجهيزات تلفن خودكار بين شهري و بين الملل و ارتباطات ماهواره أي مي باشد. امكان برقراري ارتباط تلفني، تلكس، انتقال اطلاعات و انتقال برنامه هاي تلويزيوني، سرويسها و خدمات ديگري از قبيل كانال هاي اجاره اي، كابل و سيمهاي اختصاصي و اجاره أي و غيره نيز در اختيار هموطنان قرار داده شده است.
فهرست
فصل ۱ اهميت ارتباطات در جهان
اهميت ارتباطات در ايران
طبقه بندي واحدهاي مختلف اداره مخابرات
فصل ۲
(واحد فني)
واحد سوئيچ
معرفي سيستم سوئيچ ديجيتال كارين Lxi
واحد شبكه و نگهداري:
وظايف شبكه نگهداري
فصل ۳
واحد اداري
واحد آبونمان
هزينه حق الحافظه بنا به متراژ
شرح وظايف كارشناس امور مشتركين
واحد دبيرخانه
واحد اطلاعات ۱۱۸
واحد حسابداري
واحد درآمد
واحد سرمايه گذاري
واحد هزينه
واحد حقوق و دستمزد
حقوق و دستمزد در ادارة كل مخابرات
نحوة اضافه كار
تنخواه گردان
عملكرد حساب تنخواه گردان در قسمتهاي مربوطه
كنترل امور مالي
تصفيه حساب
نگهداري حساب
گزارش کارآموزی حسابداری اداره مخابرات در استان تهران
قیمت : 4500 تومان
[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
توضیحات بیشتر در مورد گزارش کارآموزي کنترل کيفيت :
گزارش کارآموزي کنترل کيفيت
فهرست مطالب
عنوان صفحه
بيشگفتار ۲
مقدمه ۳
بازرسي کالاي دريافتني ۱۱
تعيين گروه کيفيت قطعه ۲۰
صدور تاييديه اوليه قطعات ( غير ۲۰۶ ) ۲۶
صدور تاييديه نهايي قطعات ( غير ۲۰۶ ) ۲۸
درخواست اجازه ارفاقي ۳۲
دستورالعمل اجزايي واکنش سريع و آناليز ۴۱
روش جامع خريد ۵۶
ارزيابي دوره اي انبار و قطعات ۶۸
شاخص هاي مربوط به کنترل کيفيت ۷۵
پيشنهاد ۷۸
پيشگفتار
به ياد او
به ياد او كه وجود لحظه ها و هميشه اش طلوع آفتاب است . تا در سايه سار آسماني صدايش آرامش و اعتماد را باور كني . در اينجا جا دارد از جناب آقاي دكتر عطائي استاد مشاور كه همواره بستري مناسب را براي كسب علم و بالا بردن سطح علمي دانشجويان مهيا نموده اند قدرداني كرده و با تشكر از جناب آقاي مهندس مهدي حمزه ، كه با ياري وهمكاري صميمانة ايشان دربخش كنترل كيفيت دريافت كالادرشركت ايران خودرو همواره نقش بسيار كليدي را براي تطـبيق يافته هاي تئوري و به كـاربردن معمولات دانشگاهي در سطح شركت و صنعت ياري نمودند و با تشكر از جناب آقاي مهندس طاهري و همچنين با تشكر ازجناب آقاي مهندس اصغر بحركاظمي كه همواره با راهنمائيهاي ايشان چه در عرصة كار در شركت ايران خودرو و چه در عرصة زندگي نقش بسيار مؤثري را براي تدوين و گردآوري اطلاعات ايفاء نمودند . با تشكر از
مديريت محترم ايران خودرو كه با جذب دانشجويان راه را براي ارتباط دانشگاه و مراكزپژوهشي جايگاهي رفيع منظور نموده و با به كارگيري سياستها و تدابـير سنجيده و با نگاهي نو ، به منابع انساني پيوند مزبور را مستحكم تر كرده است و كماكان از هيچ كوششي دريغ نمي كنند .
بي شك دوره هاي كارآموزي حساس ترين و پر ارزش ترين اوقاتي است كه آيندة دانشجويان را رقم خواهد زد ، زيرا كسب معلومات و تجارب پيشرو ، در تكميل و بسط و كارايي اندوخته ها حداقل ، راهگشاي بازار كار است . به يقين آينده جامعه ما از آن اشخاصي خواهد بود كه بتوانند با واقع نگري و افكار بلند از دانش ها ، فنون و تجارب خود بهره برداري نمايند .
و در پايان تقدير و سپاس ويژه خود را تقديم به جناب آقاي دكترموسي خانيرئيس محترم دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين مي كنم كه با مهيا كردن محيطي آرام ، بستري مناسب را براي يادگيري و درك يافته ها درقالب يك محيط فرهنگي مهيا نمودند
مقدمه
در جهان پر شتاب امروز ، سازمانهاي زيادي در تلاشند تا براي رسيدن به اهداف سازماني و اقتصادي و تداوم از الگوها و شيوه هاي مختلف بهره ببرند و مزيت رقابتي جديدي كسب نمايند تا از سقوط و واژگوني و خطرات ناشي از دگرگوني هاي سريع محيطي و فناوري در امان بمانند .
آنچه كه كيفيت را به دانش پيوند مي دهد ، در ميداني قابل جستجو است كه نيروي زايش ( پژوهش ) ، تبديل ( توليد ) و مبادله ( تجارت ) پديد مي آورند . بدين ترتيب چند كيفيت مهم در مقابل ما قرار مي گيرند ، اينان عبارتند از : كيفيت در مواد ،كيفيت در نظم كار ( از روابط انساني تا روابط ميان جرم و انرژي در ماشين ، و كيفيت در مبادله و از انبار ، حمل و نقل ، روش هاي فروش و مصرف ) ، با توجه به اين موارد دامنه اي بسيار گسترده پديد مي آيد كه نمي توان به راحتي از تغييرات عميق آن بر اقتصاد سياسي و دروني و ارتباطي جهان گذشت .
رويداد مهمي كه شتاب در تحولات كيفي پديد مي آورند ، تاثيري است كه ير روي ساختار مبادلاتي جهان گذاردند . بطوري كه اين تاثير موجب آشكار سازي در قانون مهم مبادله گرديد . جهان امروز كه بر بنياد قدرت تكنولوژيك استوار است دستخوش تحولاتي شده است كه تا كنون نظير نداشته است .
در مركز اين تحولات كيفيت قرار دارد . يعني بنيادي ترين تحول ، تحولي است كه در نيروي اصلاح و انقلاب از نظر تكامل كيفيت ها بدست آمده است . مي دانيد در كيفيت دو جريان مرتبط است اينان عبارتند از : جريان اصلاح و تحول در كيفيت . در جريان اول ، موضوع مهم ، ايجاد سهمي بيشتر از تقاضاي موجود در بازار است و در جريان دوم ، هدف ، ايجاد تقاضاي مؤثر جديد و بلارغيب مي باشد
هرتحولكيفي درهركالاياخدماتي مي تواندبه مثابه بازاري جديد تلقي شود . به هر حال ما با دو رويداد مهم شتاب آميز روبه روييم . اول ( كيفيت بهتر ) و دوم ( تحول در كيفيت ).
هدف ازكنترلكيفيت رسيدن به سطح مطلوبي ازكيفيت يك محصول و يا يك فرآيند توليد و نگهداري آن با برنامه ريزي دقيق استفاده ار ماشين آلات مناسب ، بازرسي مستمر و عمل اصلاح كننده هر گاه كه لازم باشد است يك نكته اصلي را بايد هميشه در مورد يك محصول در نطر داشت و آن اينست كه محصول بايد خواسته هاي افرادي را كه از آن استفاده مي كنند برآورده نمايد . با توجه به اين نكته مالكيت را شايستگي جهت استفاده تعريف مي كنيم . كلمه مصرف كننده در مورد استفاده كنندگان مختلفي به كاربرده مي شود . مردم معمولا انتظار دارند اتومبيلي را كه خريداري مي كنند عاري از هر گونه عيب يا عدم انطباق در ساخت اوليه باشد و يا به عبارت ديگر بتوان آن را به عنوان يك وسيله مطمئن و مقرون به صرفه براي ساليان درازي استفاده نمود .
به طور كلي كيفيت دو جنبه دارد كه عبارتند از : كيفيت طراحي و كيفيت انطباق ، كليه محصولات يا خدمات در درجه بندي با سطوح مختلفي از كيفيت توليد مي شوند .
اين اختلاف در درجه بندي با سطوح كيفيت عمدا به وجود آمده اند و در نتيجه اصطلاح فني كه مي توان در اين مورد به كار برد كيفيت طراحي مي باشد .
گزارش کارآموزي کنترل کيفيت
قیمت : 7800 تومان
[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]